Anot leidinio, D. Trumpas į rinkimus atėjo su ypatingu bagažu – rimta rinkėjo baze ir patirtimi. D. Trumpas jau du kartus prieš tai kandidatavo į prezidento postą.
D. Trumpas kartu atėjo ir turėdamas kaltinimus rimtais nusikaltimais.
Nuotaikos JAV
Jeigu D. Trumpui pavyks laimėti, bus galima teigti, kad prie to prisidėjo rūgšti nuotaika dėl JAV padėties, sako minėtas leidinys. Iki rinkimų darytos apklausos rodė, kad žmonės mano, jog šalis eina klaidinga kryptimi, o D. Trumpas apeliavo į rinkėjų nerimą.
Visuomenės požiūris į ekonomiką rodo, kokie neramūs yra rinkėjai. Rugsėjį, palyginti su ankstesniais metais, kainos pakilo tik 2,1 proc., o paskutinį ketvirtį ekonomika augo 2,8 proc. Tačiau 75 proc. rinkėjų spalį atliktoje New York Times/Siena koledžo apklausoje teigė manantys, kad ekonomika yra blogos būklės.
O kai prieš rinkimų dieną Darbo departamento paskelbtoje galutinėje darbo vietų ataskaitoje buvo nurodytas anemiškas užimtumo augimas, daugiausia dėl uraganų ir didelio darbininkų streiko, D. Trumpas puolė į ataką.
„Ši visiškai nauja darbo vietų ataskaita ryžtingai įrodo, kad Kamala Haris ir Kreivasis Joe nustūmė mūsų ekonomiką nuo uolos“, – praėjusią savaitę per mitingą Mičigane sakė D. Trumpas.
Imigracija
D. Trumpas grįžo prie klausimo, kuris apibrėžė jo politinį prekės ženklą: nelegalios imigracijos keliamos grėsmės. Jo reklamose buvo nespalvotų vaizdų, kuriuose vaizduojami imigrantai, lenktyniaujantys per sieną arba besiblaškantys miestų gatvėse.
Jis ragino skirti mirties bausmę imigrantams, kurie nužudo teisėsaugos pareigūnus.
„Priemiesčiai puolami“, – šeštadienį Virdžinijoje sakė jis.
Kampanijos metu jis pasinaudojo dideliu skaičiumi migrantų, kurie pasirodė miestuose toli nuo pietinės sienos, taip pat pranešimais apie migrantų įvykdytus nusikaltimus – dažnai tuos pranešimus beatodairiškai iškraipydamas – kad sustiprintų jausmą, jog rinkėjai netrukus gali atsidurti savo bendruomenių apgultyje.
Paskutinėje „New York Times“ ir Sienos koledžo nacionalinėje kampanijos apklausoje 15 proc. respondentų teigė, kad imigracija yra svarbiausias klausimas, lemiantis jų balsavimą. Ekonomika buvo svarbiausias klausimas, kurį įvardijo 27 proc. respondentų.
Kandidatas
D. Trumpo pergalė liudytų, kad D. Trumpui simpatiją jaučia didelė dalis rinkėjų. Vis dėlto jo rinkimų kampanija nebuvo be klaidų.
Tačiau jis ne kartą išgyveno tokias nesėkmes – pavyzdžiui kai debatuose jį sutriuškino K. Harris, ir jo mitinge Madison Square Garden, kuriame komikas niekino Puerto Riką, juodaodžius rinkėjus, žydus ir palestiniečius – kurios būtų paskandinusios beveik bet kurį kitą kandidatą.
Jis dažnai teigė nepaisantis savo paties patarėjų, metęs paruoštas kalbas. Jei tai ir trikdė jo patarėjus, tai akivaizdžiai džiugino – ir linksmino – jo šalininkus. Ir jei jis laimės, tai greičiausiai reikš, kad tai neatbaidė svyruojančių rinkėjų.
Lytis
D. Trumpo pergalė būtų antroji iš trijų jo kandidatūrų į prezidento postą. Abiejose pergalėse jis nugalės moterį, o tai vėlgi rodo, kad daugeliui rinkėjų sunku įsivaizduoti moterį Baltuosiuose rūmuose.
Gali būti sunku įrodyti, kad K. Harris pralaimėjo būtent dėl seksizmo. Tačiau lytis vaidina svarbų vaidmenį amerikiečių balsavimui šiais metais.
Spalio pabaigoje atlikta paskutinė New York Times/Siena koledžo apklausa parodė, kad D. Trumpas pirmauja prieš K. Harris tarp vyrų – 55 proc. prieš 41 proc.
D. Trumpo įžūlus, nesuvaržytas stilius ir jo pažadai apie ekonomikos pakilimą turėjo ypatingą atgarsį tarp juodaodžių ir lotynų amerikiečių vyrų. Tai padėjo jam atsikratyti svarbios demokratų bazės dalies.
Transseksualai
D. Trumpas visą savo politinę karjerą naudojosi pykčiu ir nuoskaudomis. Tai buvo ypač veiksminga šiais metais, kai net daugelis demokratų manė, kad partija kai kuriais kultūriniais klausimais nuėjo per daug į kairę. Pagrindinis iš jų buvo transseksualų teisės.
D. Trumpas dažnai ir klaidingai teigė, kad vaikai eina į mokyklą ir grįžta namo po lyties keitimo operacijų be tėvų žinios ar sutikimo. Kai jo kampanija rado vaizdo įrašų, kuriuose K. Harris, būdama Kalifornijos generalinė prokurorė, laikėsi pozicijos, kurią jis pristatė kaip budriąją šių klausimų pusę, jis ir jo sąjungininkai išleido milijonus, kad šiuos pareiškimus pateiktų rinkėjams.
Likus mėnesiui iki rinkimų D. Trumpas ir respublikonų grupės išleido 65 mln. dolerių reklamai, kurioje daugiausia dėmesio skyrė translytiškumo klausimams, rodo laikraščio „New York Times“ atlikta reklamos duomenų, kuriuos surinko žiniasklaidos stebėjimo įmonė „AdImpact“, analizė.