Ši idėja, kuri iš pradžių skambėjo kaip fantazija, vis labiau įgauna realų pagrindą. Diskusijos dėl šio sprendimo „Formulės 1“ pasaulyje įsiplieskė po to, kai čempionato vadovas Stefano Domenicali atvirai svarstė, ar hibridiniai varikliai yra tinkama strateginė kryptis.
S. Domenicali argumentuoja, kad V10 varikliai yra lengvesni ir pigesni. Be to, jų konstrukcija žymiai paprastesnė nei modernių hibridinių jėgainių.
Jis mano, kad sugrįžimas prie V10 variklių leistų komandoms ženkliai sumažinti išlaidas, bet ir tuo pačiu leistų sukurti mažesnius ir lengvesnius bolidus, o tai suteikia privalumų kitose srityse.
Kodėl šis pokytis tampa realiu?
Pastaraisiais mėnesiais „Formulės 1“ ir Tarptautinė automobilių federacija (FIA) susidūrė su nerimą keliančiu iššūkiu.
Šiuo metu diskutuojama ar 2026 m. įsigaliosiantys pokyčiai užtikrins norimą konkurencingumą ir įdomią kovą trasoje.
Kai kurios komandos jau dabar pripažįsta, kad nauji jėgainių reikalavimai yra pernelyg ambicingi.
Nuogąstaujama, kad perėjimas prie naujų variklių sukurs dar didesnę prarają tarp „Formulės 1“ komandų. Viena ar kelios komandos sugebės įgyti didžiulį pranašumą, palikdamos likusius varžovus užnugaryje.
Būtent dėl šios priežasties FIA prezidentas Mohammedas Ben Sulayemas įsitraukė į diskusiją ir leido suprasti, kad alternatyvūs scenarijai yra svarstomi. Vienas iš jų – vietoje pažangių hibridinių variklių iškart pereiti prie atmosferinių alternatyvų.
Visgi, toks pokytis ne tik supaprastintų variklių technologiją, bet ir leistų „Formulės 1“ čempionato organizatoriams išlikti nepriklausomais nuo gamyklinių komandų.
Jeigu ateityje išsipildytų 2009-ųjų scenarijus, kuomet gamintojai masiškai pradėjo trauktis iš „Formulės 1“ čempionato, pirmenybių organizatoriai galėtų kliautis mažesniais, nepriklausomais variklių tiekėjais, o ne koncernų strateginiais sprendimais.
Skirtingos komandų pozicijos
Kol kas, „Formulės 1“ pasaulyje vieningos nuomonės šiuo klausimu nėra.
Štai, „Red Bull“ palankiai vertina tokią galimybę, tačiau tuo pačiu aktyviai tęsia naujų hibridinių sistemų kūrimą. „Ferrari“ taip pat yra atvira šiam pasiūlymui, bet tik su sąlyga, kad tai ilgalaikis strateginis sprendimas, o ne impulsinis, kelerių metų pokytis.
Tuo tarpu „Mercedes“ kategoriškai prieštarauja pokyčiais, argumentuodama, kad į naujų variklių kūrimą investavo milžiniškas sumas ir bet kokie staigūs pokyčiai turės reikšmingos įtakos.
Šiems pokyčiams taip pat prieštarauja „Audi“ ir „Honda“, kurios taip pat ženkliai investavo į naujų variklių kūrimą ne dėl to, kad milijoninės investicijos būtų nubrauktos akimirksniu.
Galimas kompromisas
Kadangi staigus hibridinių variklių atsisakymas gali sukelti teisinių ir finansinių komplikacijų, FIA taip pat svarsto alternatyvų scenarijų.
Pagal dabartinį susitarimą, hibridinės jėgainės būtų naudojamos nuo 2026 iki 2031 metų, tačiau FIA svarsto, kad šį terminą reikėtų sutrumpinti iki 2029 metų. Po to visos „Formulės 1“ komandos pereitų prie atmosferinių variklių.
Šis sprendimas leistų palaipsniui pereiti prie paprastesnės, bet technologiškai modernizuotos atmosferinių variklių technologijos.
Pasak keletos skirtingų šaltinių, šiam variantui gali pritarti net „Mercedes“ vadovas Toto Wolffas, mat toks pokytis nereikalautų milžiniškų naujų investicijų.
„Formulės 1“ transliacijos – lietuvių kalba
Jau šį savaitgalį „Formulės 1“ čempionatas sugrįžta į Kiniją. Čia vyks antrasis „Formulės 1“ čempionato etapas.
Lenktynių tiesiogines transliacijas bus galima stebėti per „Go3“ televiziją, o lenktynių įrašas sekmadienį 13:30 val. bus rodomas per TV6.