• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Pastaruosiuose dviejuose Dakaro raliuose sunkvežimių klasėje triumfavo Janusas van Kasterenas (2023 m.) ir Martinas Macíkas (2024 m.), o kova tarp Čekijos ir Nyderlandų vairuotojų įgavo netikėtą posūkį artėjant 2025 m. Dakaro ralio startui.

Pastaruosiuose dviejuose Dakaro raliuose sunkvežimių klasėje triumfavo Janusas van Kasterenas (2023 m.) ir Martinas Macíkas (2024 m.), o kova tarp Čekijos ir Nyderlandų vairuotojų įgavo netikėtą posūkį artėjant 2025 m. Dakaro ralio startui.

REKLAMA

Iš 45 sunkvežimių, kurie, tikimasi, sausio 3 d. stos į prologo startą Bišoje, favoritų sąrašas buvo netikėtai sujauktas: pavyzdžiui, vicečempionas Alešas Lopraisas nusprendė vairuoti „Team De Rooy“ sunkvežimį, o Mitchas van den Brinkas, kuris buvo artimiausias konkurentas ant podiumo prieš kelis mėnesius, sau ir savo tėvui užsisakė du sunkvežimius iš titulą ginančio Martino Macíko... su tikslu perimti jo karūną!

Šiemet šioje kategorijoje taip pat debiutuos naujokas, kuris sulauks nemažai dėmesio. Tai buvęs automobilių kategorijos dalyvis, lietuvis Vaidotas Žala, kuris vairuos vieną iš „Team De Rooy Iveco“ sunkvežimių.

REKLAMA
REKLAMA

2024 m. Dakare užvirė tikra kova tarp Čekijos ir Nyderlandų vairuotojų, kurie dalijosi etapų pergalėmis. Abi šalys taip pat turėjo po dvi įgulas geriausiųjų TOP-4 galutinėje įskaitoje. Tačiau galutinis rezultatas po 12 etapų aiškiai parodė, kad Dakare dominuoja čekai, kurių priešakyje – Martinas Macíkas. Jis ne tik kontroliavo lenktynių eigą, bet ir išlaikė persvarą prieš tautietį ir konkurentą Alešą Lopraisą. Pastarasis turėjo stebėti, kaip jo varžovas kelia Čekijos vėliavą ant aukščiausio apdovanojimų pakylos laiptelio – vėliavą, kurią paskutinį kartą Dakaro podiume laikė jo dėdė Karelas dar 2001 metais.

REKLAMA

Martinas Macíkas jau dešimt metų dalyvauja šiose sunkiausiose pasaulio varžybose, tačiau tik dešimtas bandymas jam tapo sėkmingas. Varžydamasis kaip vairuotojas, jis tuo pačiu metu tapo ir apdairiu komandos vadovu. Jis puikiai suvokia, kad titulo gynimas yra toks pat didelis iššūkis kaip ir jo iškovojimas. Būdamas 35 metų, „MM Technology“ vadovas pasirinko labai asmenišką strategiją – sukurti europietišką sunkvežimių komandą. Jis patikėjo kitus du „Evo 4“ sunkvežimius, pagamintus jo dirbtuvėse, olandui Keesui Koolenui, kuris 2022 m. laimėjo W2RC, ir italui Claudio Bellinai, turinčiam didžiulę patirtį: 16 kartų dalyvavo Dakare ir 2024 m. sausį, būdamas 63 metų, iškovojo 7 vietą.

REKLAMA
REKLAMA

Savo ruožtu Alešas Lopraisas taip pat remiasi kultūriniu mainu ir sieks pagerinti pernai geriausią savo rezultatą karjeroje. Šį kartą šeimos tradicijų paveldėtojas kreipėsi į „Team De Rooy“ komandą ir sės prie „Iveco“ sunkvežimio vairo. Be to, jį lydės lenkų mechanikas Darekas Rodewaldas, kuris buvo svarbus Nyderlandų įguloms, prisidėjusioms prie Gerardo De Rooy (2012 ir 2016 m.) ir Januso van Kastereno (2023 m.) pergalių.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Nyderlanduose šalies viltys pasidalijo tarp dviejų pagrindinių komandų, iš kurių sėkmingiausia 2024 m. buvo „Eurol Rallysport“. Jos oficialus lyderis dabar yra Mitchas van den Brinkas, jauniausias sunkvežimio pilotas Dakaro istorijoje, kuris iškovojo trečiąją vietą būdamas vos 22 metų. Jaunojo lenktynininko ir jo tėvo taktika taip pat pasikeitė – jie kreipėsi į savo konkurentą Martiną Macíką, kad šis paruoštų du sunkvežimius Čekijos dirbtuvėse Sedlčanų mieste, esančiame į pietus nuo Prahos, kad šie galėtų laimėti ralį.

REKLAMA

Nors „Team De Rooy“ priims Lopraisą, komandos sudėtyje bus ir Nyderlandų atstovų. Anja van Loon, tikra Limburgo mokyklos atstovė, vėl bus lydima savo brolių Beno ir Jano van de Laarų, siekdama pagerinti savo 12-ąją vietą, pasiektą pernai debiutiniame Dakare. Norint dar labiau pabrėžti flamandų sunkvežimių vairavimo meno tradicijas, komandos gretose matysime ir Lietuvos vėliavą – Vaidotą Žalą, po devynių Dakarų automobilių klasėje sieksiantį Dakaro legendos statusą, vairuojantį „Team De Rooy Iveco“ sunkvežimį.

REKLAMA

Galiausiai verta paminėti ir „Tatra“ sunkvežimių komandą, kuriai atstovaus čekai Martinas Šoltys ir Tomašas Vrátný. Japonų vairuotojas Teruhito Sugawara taip pat nepasiduoda ir tikrai sieks patekti į geriausiųjų penketuką – jam tai bus 18-asis Dakaras.

Kalbant apie kitus pretendentus į aukščiausias pozicijas, Nyderlandų atstovai gali pasikliauti kitais stipriais vairuotojais, tokiais kaip Benas de Grootas ir Richardas de Grootas.

Ar Vaidotas Žala ir „Skuba Team“ sugebės pasipriešinti sunkvežimių klasės elitui? Sužinosime 2025 m. sausio 17 d.

Daugiau Dakaro ralio 2025 naujienų – atskirame polapyje.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų