Š.m. liepos 15 d. 19.30 val. Bernardinų bažnyčioje vyks nacionalinės programos „Vilnius – Europos kultūros sostinė 2009“ projekto - Sakralinės muzikos festivalio koncertas Office des ténèbres.
Didžiojo Penktadienio vigilija: lamentacijos, skaitiniai, responsoriumai.
Carlo Gesualdo (1560 – 1613) ir Marc‘Antonio Ingeneri (1547–1592) kūrinius atliks žymusis Gilles Binchois ansamblis (vadovas Dominique Vellard) iš Prancūzijos.
Jau trisdešimt metų Gilles Binchois ansamblis nenuilstamai tiria viduramžių ir Renesanso muziką, yra parengę didžiulį muzikos repertuarą. Derindami mokslinius tyrinėjimus ir užkrečiantį entuziazmą, ansamblio nariai publikai pateikia puikų rezultatą, kurį aukštai vertina ne tik klausytojai, bet ir kritikai.
Didžiojo Penktadienio pamaldos, kurių metu Katalikų bažnyčioje minimas Jėzaus Kristaus nukryžiavimas ir mirtis, bažnytinės muzikos istorijoje yra įprasmintos nepaprastai iškilių kūrinių. Kristaus kančios prisiminimas, tarsi naujas tų įvykių išgyvenimas šios dienos pamaldas daro ypač įspūdingas. Tai juto ir visų laikų Bažnyčios kompozitoriai, liturginius tekstus stengdamiesi tinkamai įprasminti savo kūriniais.
Didžiojo Penktadienio Naktinių giedojimų (vigilijų) pamaldos – nuo ankstyvųjų viduramžių vienuolynuose paplitusi maldos praktika. Šios pamaldos, trunkančios kelias valandas, yra sudėtingos struktūros, sudarytos iš psalmių, skaitinių, raudų, responsoriumų. Šios giesmės jungiamos į tris noktiurnus, kurių kiekvienas simboliškai sudarytas dar iš trijų skaitinių ir responsoriumų porų. Vigilijų giesmių tekstai – nepaprastai išraiškingi, netgi sukrečiantys.
Šešių balsų Carlo Gesualdo responsoriumai laikomi daugiau nei šedevrais – čia įspūdingai įkūnijamas pasmerkto, kankinamo, vedamo mirti Kristaus įvaizdis. Dramatinė teksto jėga išvien sutelkia žodį, formą ir balsą. Carlo Gesualdo nukreipia madrigalizmą visa pranokstančio patyrimo link.
Marc’Antonio Ingegneri sukurtos pranašo Jeremijo raudos, įsiterpiančios tarp Gesualdo responsoriumų, atveria visai kitą pasaulį, kontrastingą madrigalams. Čia visa suderinta ir akivaizdu, tikra ir glausta – muzika tiesiogiai atspindi giesmių tekstus. Kiti skaitinių tekstai, giedami įprastais grigališkojo choralo tonais, skelbia šventojo Augustino svarstymus apie nukryžiavimą iš jo traktato apie psalmes.