• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Platelių ežero pakrantėje finišavo tradicinis tarptautinis Press ralis, kurį jau septynioliktus metus paeiliui surengė Lietuvos žurnalistų autoklubas. Šiame renginio organizatoriai vos spėjo skaičiuoti rekordus. Pirmąkart ralio trasos driekėsi dviejų respublikų – Latvijos ir Lietuvos keliais. Pirmą kartą prie starto linijos Rygos Rotušės aikštėje išsirikiavo 47 ekipažai iš Lietuvos, Latvijos, Estijos, Lenkijos, Rusijos ir Ukrainos. Pirmą kartą ralio programoje be sportininkų atskirose trasose varžėsi ir turistinės grupės dalyviai.

REKLAMA
REKLAMA

Pirmą kartą ne tik žurnalistų ralyje, bet ir Baltijos šalių automobilių sporto lenktynėse dalyvavo elektromobilis, kurį sukūrė nagingi Lietuvos meistrai, vadovaujami Artūro Mrazausko, o šį be garso smagiai važiuojantį „Fiat Panda“ vairavo dailininkė ir žurnalistė Nomeda Marčėnaitė.

REKLAMA

Pirmą kartą į bendrosios žurnalistų įskaitos pirmąjį dešimtuką pateko tik du lietuvių ekipažai, anksčiau paprastai diktuodavę madas.

Čempionų garbės pakyla

Ralio uždarymo ceremonijoje daugiausia aplodismentų ir sveikinimų susilaukė varžybų šeimininkų prestižą apgynęs Renaldas Gabartas su Vincu Gerdžiūnu, vairavę „Volkswagen Golf GTI“ šventę pergalę galingiausių automobilių, turinčių per 2000 kub. cm darbo tūrio variklius, klasėje.

REKLAMA
REKLAMA

Tai buvo jau šeštoji Renaldo pergalė žurnalistų raliuose ir tuo jis susilygino su iki šiol nekarūnuotu šių renginių karaliumi laikytu Dainiumi Leonavičiumi.

Aukščiausiąjį nugalėtojų pakylos laiptelį užėmęs jau daugelį metų neišardomas tandemas greičiausiai iš visų ralio dalyvių – per 31 min. 54,4 sek. įveikė visus greičio ruožus, kurių bendras ilgis – 60,5 km, o iš viso ralio dalyviai turėjo nuvažiuoti 413,9 km. maršrutą.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Nugalėtojai ir prizininkai neteisiami, tačiau likus vos kelioms rungtims iki lenktynių pabaigos pagrindinių pretendentų rikiuotė atrodė visiškai kitaip. Kelios klaidos ilgai su „Mitsubishi Lancer Evo X“ lyderiavusius ukrainiečius Sergijų Kravetsą su Oleksandru Bozhkovu nubloškė net 28-ąją galutinės rikuotės poziciją, o kol kas vienintelę Baltijos šalyse, net 235 AG pajėgumą išvystančią „Opel Corsa OPC“ vairavusius ir lyderiams ant kulnų mynusius Ramūną ir Laurą Fetingius – į nedaug mažiau guodžiančią 20-ąją. Latvijoje su „Mitsubishi Lancer Evo“ madas diktavęs Martinas Dzienitis su Andriu Malnieku dėl klaidos nukrito į 16-ąją.

REKLAMA

Kol buvo pakeista lūžusi „Nissan Almera“ pakabos detalė, vienais favoritų laikytas D. Leonavičiaus ir Adomo Šablevičiaus ekipažas buvo priversti praleisti keletą rungčių. Rezultatas nesunkiai įspėjamas – tik 32-oji vieta ir „Gjensidige“ draudimo polisas.

Damos metė iššūkį vyrams

Ovacijų bei lenktynininkų simpatijų susilaukė moterų įskaitos nugalėtojos Augustė Miliūtė su Geda Korsakiene, vairavusios „Fiat 500“ automobilį ir pranokusios net du autoledi.lt ekipažus – antrąją vietą iškovojusias Ievą Kukevičienę su Lina Leonavičiūte (BMW 118d) ir trečiojoje likusias Laimą Patinskienę su Vesta Surviliene („Renault Clio“).

REKLAMA

Iki 1600 kubinių centimetrų variklius turinčių automobilių klasėje pergalę šventė Normunds Avotinš ir Krišš Karnitis, vairavę „Opel Tigra“ ir visas greičio rungtis įveikę per 35 min. 39,6 sek.

Automobilių iki 2000 kub. cm. klasės čempionais tapo maskviečiai, „Autoreviu“ atstovai Vladimiras Melnikovas su Mikhailu Skripnikovu („Renault Clio“).

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Jau antrajame ralyje varžėsi pernai debiutavusios naujos „Eko“ klasės dalyviai, vairuojantys automobilius, kurių CO2 emisija - ne daugiau nei 140 g/km. Tai daroma siekiant skatinti ne tik žurnalistus, bet ir visą visuomenę rinktis naujesnius automobilius, populiarinti ekologišką transportą ir ekovairavimą, kaip taupų ir aplinką tausojantį važiavimo būdą.

REKLAMA

Šios klasės nugalėtojų pakylos aukščiausiąjį laiptelį užėmė estai Toomas Vabamae ir Heiti Laastas, vairavę „Nissan Micra“.

Dėl specialių prizų vyko atkakli kova

Ne mažiau atkakli kova vyko dėl gausybės taurių ir specialiųjų prizų. Itin aršiai kovota dėl „Continental“ taurės, dėl kurios pliaupiant lietui varžytasi Rietavo centrinėje Laisvės aikštėje ir kuri atiteko R. Gabartui su V. Gerdžiūnu, trasą įveikusiems per 1 min. 00,67 sek.

REKLAMA

Rietavo meras Antanas Černeckis įsteigė taurę ir šią trasą greičiausiai įveikusiam moterų ekipažui, kurią iškovojo Ieva Kukevičienė su Lina Leonavičiūte.

Plungėje vykusias paralelinio slalomo lenktynes dėl „Toyota“ taurės laimėjo ukarainiečiai Aleksejus ir Jurijus Močianovai, o „Gjensidige“ taurę į Rygą išsivežė M. Dzienitis su A. Malnieku.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Komandinę įskaitą, surinkę 24 taškus, laimėjo „Team Russia“, kurią sudarė trys „Autoreviu“ ekipažai. Antrąją vietą užėmė „Nissan Pressformance“, o trečiąją – „Schibsted“ komandos.

Įdomi ir permaininga kova vyko ir turistinėje grupėje, kurios dalyviams teko pademonstruoti ir automobilių istorijos ir jų sporto žinias, tiek Latvijoje, tiek Lietuvoje paieškoti įdomių, pažintinių objektų ir net pliaupiant lietui minti vandens dviračius Platelių ežere.

Šioje grupėje pergalę šventė Mantas Šaltenis su Dainiumi Vitkausku, pranokę antroje vietoje likusius Donatą Stanionį su dukra Auguste ir trečiuosius prizininkus Jurgį Paplaitį su Audriumi Kaupiu.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų