• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Rusija niekada negalėjo pasigirti išdidžia ir turtinga automobilių industrijos istoriją. Jeigu pradėtume narstyti kiekvieną automobilių gamintoją, kuris savo veiklą pradėjo Rusijoje, pamatytume, jog tai buvo tik vakarietiškų automobilių kopijos. Vis dėlto per pakankamai ilgą ir duobėmis nusėtą Rusijos automobilių industrijos istoriją, nuolatos atsirasdavo drąsuolių, kurie mąstydavo truputėlį kitaip.
Vladimiras Kremenetskiy, Nicholas Pulmanovas ir Anatolijus Puhalinas - šie trys talentingi vyrai dirbdami „ZIS“ automobilių gamykloje, slapčia pradėjo dirbti prie sportiško automobilio, kurio gamybą vėliau patvirtino net ir garsusis Stalinas.

Rusija niekada negalėjo pasigirti išdidžia ir turtinga automobilių industrijos istoriją. Jeigu pradėtume narstyti kiekvieną automobilių gamintoją, kuris savo veiklą pradėjo Rusijoje, pamatytume, jog tai buvo tik vakarietiškų automobilių kopijos. Vis dėlto per pakankamai ilgą ir duobėmis nusėtą Rusijos automobilių industrijos istoriją, nuolatos atsirasdavo drąsuolių, kurie mąstydavo truputėlį kitaip.
Vladimiras Kremenetskiy, Nicholas Pulmanovas ir Anatolijus Puhalinas - šie trys talentingi vyrai dirbdami „ZIS“ automobilių gamykloje, slapčia pradėjo dirbti prie sportiško automobilio, kurio gamybą vėliau patvirtino net ir garsusis Stalinas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

zis-101a-sport-1


Jaunieji komunistai laiko nešvaistė veltui. Baigę studijas, trijulė iškart įsidarbino „ZIS“ automobilių gamykloje. Per pakankamai trumpą laiką, trijulė atliko beprotiškai daug svarbių darbų, kurie padėjo „ZIS/ZIL“ markės automobiliams iškilti į paviršių.
 
Laikui bėgant, trijulę po truputėlį užvaldė noras sukurti ką nors įspūdingo, netradicinio ir išskirtinio. Nors tuometinė „ZIS“ valdžia tokio noro nerodė, tačiau vyrukai laisvalaikiu pradėjo dirbti prie projekto, kuris buvo pakrikštytas „101A Sport“ vardu.

REKLAMA

zis-101a-sport-2


Kadangi šis automobilis buvo kuriamas laisvalaikiu, visi techniniai komponentai atkeliavo iš „ZIS 101“. Važiuoklė, variklis, interjeras - viskas atkeliavo iš prabangaus sedano. Vis dėlto norint būsimą automobilį išskirti iš minios, talentingi inžinieriai prailgino ratų bazę, padidino variklio tūrį, sustiprino važiuoklę ir šiek tiek pakoregavo automatinę pavarų dėžę.
Galutinis rezultatas buvo tikrai įspūdingas. Beveik šešių metrų ilgio, dviejų metrų pločio ir 2.5 tonos kabrioletas užgniaužė kvapą net ir šaltakraujui Stalinui.

REKLAMA
REKLAMA

tumblr_m90zxk6fVA1r3sn0vo1_500


Automobilio ratus suko aštuonių cilindrų variklis, kurio tūris buvo padidintas nuo 5.7 litro iki šešių. Kadangi Vladimiras ir jo kolegos pakeitė švaistiklius, stūmoklius, alkūninį veleną ir net pridėjo du „MKZ“ firmos karbiuratorius, šešių litrų darbinio tūrio variklis išvystė net 141 arklio galią. Skirtumas buvo tikrai juntamas, nes į įprastą „ZIS 101“ modelį montuotas 5.7 litro variklis išvystė tik 90 arklio galių.
Tačiau kodėl toks charizmatiškas kabrioletas pradingo istorijos puslapiuose? Atsakymai yra keli. Pirmasis - antrasis pasaulinis karas, kuris pakeitė ne tik valdžios, bet ir gamyklos valdžios prioritetus. Taip pat daugybę įtakos padarė naujoji „ZIS“ valdžia, kuri atsisakė šį modelį perkelti į serijinę gamybą. Nors šio projekto iniciatoriai ir kūrėjai kreipėsi net į Staliną, tačiau jo pažadai taip ir liko pažadais.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

tumblr_mjiib966WR1qanlclo4_1280


Vėliau trijulė buvo išskirstyta ir išsiųsta į frontą iš kurio jie niekados taip negrįžo. Panašus likimas ištiko ir „101A Sport“, kuris pradingo be žinios.
Prieš maždaug dvidešimt metų, kai archyvuose buvo surasti „A101A Sport“ brėžiniai, pasiturintys automobilių kolekcionieriai nusprendė iš naujo pagaminti vieną šio kabrioleto egzempliorių.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų