• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Su džiaugsmu pranešame, jog startuojame su nauja rubrika, kurios vardas bus „Saugus Eismas". Jame stengsimės apžvelgti kaip reikia saugiai elgtis gatvėse, bet ir pakalbinsime žmones, kurie yra susiję su etiška ir saugia eismo kultūra Lietuvoje.
Pradėsime nuo vieno vaizdo klipo, kuriame išvysite visiems pažįstamą situaciją. Tačiau kokie to padariniai ir ar taip verta elgtis? Ta proga pakalbinome ekonomiško ir ekstremalaus vairavimo meistrą Artūrą Pakėną.

Su džiaugsmu pranešame, jog startuojame su nauja rubrika, kurios vardas bus „Saugus Eismas". Jame stengsimės apžvelgti kaip reikia saugiai elgtis gatvėse, bet ir pakalbinsime žmones, kurie yra susiję su etiška ir saugia eismo kultūra Lietuvoje.
Pradėsime nuo vieno vaizdo klipo, kuriame išvysite visiems pažįstamą situaciją. Tačiau kokie to padariniai ir ar taip verta elgtis? Ta proga pakalbinome ekonomiško ir ekstremalaus vairavimo meistrą Artūrą Pakėną.

REKLAMA


A. Pakėnas : Jei rimtai, nemanau kad tas žioplys supainiojo gazo ir stabdžio pedalus. Man atrodo, kad jis jau iš toli atvažiavo dideliu greičiu ir neapskaičiavo priekyje važiavusio auto greičio, bei žinoma atstumo iki iš priekio atvažiuojančio automobilio, į kurį ir trenkėsi. Jis greičiausiai tikėjosi aplenkti....
Pažeidimų čia visas bukėtas:
- Jau degė raudonas pervažos šviesoforo signalas (Greičiausiai todėl jis ir skubėjo, prašokti iki traukinio);
- Prieš pervažą stovi ženklas STOP – pravažiuoti nesustojus draudžiama.
Taip kad šią avariją priskirčiau prie daugybės dabar vykstančių avarijų, susijusių su lenkimo taisyklių pažeidimais. T.y. visiškai nemokama pasirinkti tinkamą vietą lenkimui, apskaičiuoti reikiamą greitį, nesugebama įvertinti kitų eismo dalyvių greičio, atstumo iki jų ir visų lenkimo manevre dalyvaujančių sąveikos.
Kaip žinia pastaruoju metu vis dažniau girdime apie autoįvykius, kur įvyksta susidūrimas su priešpriešiais atvažiuojančia mašina. Pasekmės labai liūdnos, o priežastį jau paminėjau ką tik.
Prie viso šito pridėčiau ir chronišką skubėjimą, bei totalų greičio viršijimą. Važiavimą leistinu ar saugiu greičiu dauguma vairuotojų jau vertina kaip „lėtą ir trukdantį eismui“.
Tokiems ereliams, važiuojantys pagal taisykles tai tik „žiopliai“, „lėtapėdžiai“, „stabdžiai“ ir t.t.
Štai nesenai TV laidoje „Ne vienas kelyje“ buvo pateikta informacija, kad net 75 proc. vairuotojų mieste važiuoja greičiau nei numatyta KET.
Tai apie kokį saugų vairavimą galime kalbėti ir stebėtis žuvusiųjų skaičiumi statistikos suvestinėse, kaltinti vairavimo mokyklas. Pradėkime kaltinti patys save.
Nufilmuotoje avarijoje galimos ir kitos priežastys, susijusios su mano paminėtais „šiuolaikinio vairavimo“ ypatumais. Tikėtina, kad vairuotojas neįvertino ne tik su lenkimu susijusių reikalų, bet ir pervažos dangos. Neretai ji nelygi ir važiuojant per ją dideliu greičiu galima sulaužyti automobilio pakabą ar prarasti valdomumą, kas gerai matosi filmuotoje medžiagoje: automobilio ratai net pakyla į orą.
Tokia situacija gali susidaryti ne tik pervažoje, bet ir kitose kelio vietose, pažymėtose ženklu „Nelygus kelias“. Juo pažymimas kelio ruožas su nelygumais, bangomis, kalneliais, duobėmis ir t.t.
O dabar atsakykite patys sau, ar visada sumažinate greitį pamatę šį ženklą?

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų