Video su Toronto meru ir kokainu
Gegužę leidinys „Gawker“ surinko pinigus „Indiegogo“ , kad išpirktų video su Toronto meru, kuriame jis rūko kokainą. Šį video buvo parodytas keliems žurnalistams, ir jis pradingo. Dabar savininkas už filmuką prašo 200 tūkstančių dolerių. Pasak „Gawker“, filmuotoje medžiagoje Robas Fordas vienoje rankoje laiko stiklinę pypkę, o kitoje – žiebtuvėlį. Fone neaiškus balsas kalba kažką apie Kanados politiką, R. Fordas raudonuoja, juokiasi, pritraukia žiebtuvėlį prie pypkės ir įtraukia.
Kūrėjai surinko kiek daugiau, nei tikėjosi – 201 204 dolerius. To užtektų, kad video būtų išpirktas ir paviešintas. Tačiau galiausiai projektas žlugo. Žmonės, kurie siūlo parduoti video, pradingo. Visa ši istorija atrodo keistai, bet įrodo, kad minios finansavimo platforma gali būti labai naudinga žiniasklaidai, kai tema susijusi su politikais.
„The Tribune Company“ pirkimas
Antroji kampanija – gerokai absurdiškesnė. Nekomercinė organizacija „The Other 98%” nusprendė išgelbėti žiniasklaidos pasaulį nuo valstybinio spaudimo. Nustatę 660 milijonų dolerių tikslą, jie pasiūlė surinkti pinigus tam, kad išpirktų vieną iš stambiausių holdingų – „The Tribune Company“ („Los Angeles Times“, „The Baltimore Sun“, „The Chicago Tribune“ ir kiti laikraščiai po visas JAV).
Kampanijos aprašyme kūrėjai vardija milijardierius, kurie gali užvaldyti holdingą, kad gautų dar daugiau valdžios ir galios. Ir siūlo sprendimą – kad kompanija neatitektų Rupertui Murdochui ar broliams Kochams, išpirkti ją savo pastangomis ir „išlaisvinti žiniasklaidą“. Buvo surinkta daugiau nei 200 tūkstančių dolerių – nemenka sumelė, tačiau, suprantama, nepakankama.
Laikraštis apie Sirijos pabėgėlius
Du žmonės – žurnalistas ir fotografas – kreipėsi į „Kickstarter“ su prašymu padėti sukurti iliustruotą 64 puslapių laikraštį apie Sirijos pabėgėlius. Būsimo projekto ištraukos jau buvo publikuojamos „Bloomberg“ ir „The New Republic“, tačiau tam, kad būtų sukurta pilnavertis leidinys, reikėjo lėšų. Projektas ėmėsi minios finansavimo, iškėlė sau 6 tūkstančių dolerių tikslą ir viršijo jį jau po penkių pirmų dienų.
Reklama „New York Times“
Šiek tiek kitokio pobūdžio kampanija, bet irgi turinti tiesiogines sąsajas su žiniasklaida. Politiniai aktyvistai iš Turkijos paprašė pagalbos: tam, kad apie juos sužinotų pasaulis, reikėjo surinkti 53 800 dolerių ir patalpinti apie juos reklamą „New York Times“. Vos per pirmas aštuonias dienas pavyko surinkti daugiau nei dvigubai daugiau – 108 371 dolerį.
Šeimyninis portalas apie gyvenimą Dubajuje
Pavyzdys, kaip minios finansavimas padeda realizuoti nedidelį šeimos verslą. Ania ir Azatas prieš metus išvyko gyventi į Dubajų, užregistravo paskyrą socialiniame tinkle „VKontakte“ ir pradėjo dalintis informacija apie įvykius mieste. Vėliau atėjo į „Boomstarter“ ir pateikė savo pasiūlymą įkurti portalą apie gyvenimą mieste. Prašė apie 100 tūkstančio rublių, gavo kiek daugiau – 133 tūkstančius.
Čeliabinsko tinklapio „redizainas“
Vietinės žiniasklaidos. Rusijos miesto Čeliabinsko portalas „Feelmore“, kurį įkūrė trys merginos, taip pat nusprendė pasinaudoti minios finansavimu, kad perdarytų savo tinklapio dizainą. Pavyko surinkti kiek daugiau iškelto 60 tūkstančių dolerių tikslo. Pasak vienos iš įkūrėjų, tai pirmas Čeliabinsko leidinys, kuriam pavyko sėkmingai kreiptis pagalbos į savo skaitytojus.