Birželio 1–2 dienomis Kačerginės „Nemuno žiedo“ trasoje automobilių sporto gerbėjai minės žiedinių lenktynių sezono atidarymą.
Lenktynininkai iš 5 šalių
Artėjantį savaitgalį renginyje „Žiedinės lenktynės: Grand opening 2013“ susigrums apie 150 lenktynininkų iš 5 Europos valstybių: Lietuvos, Latvijos, Estijos, Rusijos ir Anglijos.
Pasak LASF Žiedo komiteto pirmininko Dariaus Grinbergo, renginyje įvyks ne tik Lietuvos automobilių žiedinių lenktynių čempionato I-as ir II-as etapai, bet ir Baltijos šalių žiedinių lenktynių čempionato II-as etapas, Latvijos ir Estijos žiedinių lenktynių čempionatai bei itin įdomaus formato, istorinių automobilių „Dzintara Volga“ pasirodymas.
Pasak LASF Žiedo komiteto pirmininko, tiek renginio organizatoriai, tiek LASF atsakingi asmenys įdėjo nemažai pastangų, kurių rezultatas – būsimas savaitgalio renginys.
„Praėjęs savaitgalis parodė, kad tai labai pavojingas sportas, kur viena klaida gali sukelti tragediją, todėl daugiausia dėmesio buvo skiriama lenktynininkų ir žiūrovų saugumui užtikrinti. Po žiemos „Nemuno žiedo“ trasa atrodė liūdnokai, tačiau bendromis visų pastangomis buvo atlikta daug darbų. Patys lenktynininkai, organizatoriai nemažai prisidėjo prie trasos tvarkymo, tad liko tik keletas techninių trasos tvarkymo niuansų, kurie negali būti išspręsti per trumpą laiką, tiems darbams duotas ilgesnis laikotarpis. Tačiau trasos būklė tikrai nebus blogesnė nei praėjusiais metais. Todėl noriu paraginti šio sporto gerbėjus atvykti į didžiausias sezono lenktynes „Nemuno žiede“, tačiau nepamiršti saugumo, laikytis organizatorių taisyklių ir rekomendacijų bei gerai praleisti savaitgalį“, – kviečia D. Grinbergas.
Fast Lap sportininkus laiko įkaitais
Vis dėlto, pasak D. Grinbergo, ne visi sportinių varžybų organizatoriai nori bendradarbiauti su federacija ir padėti pakelti šį sportą ant naujo kokybės laiptelio.
„Visiems yra gerai žinoma situacija su „Fast Lap“, kurie neregistruoja savo renginių oficialiai, nenori išsiimti licencijos ir nesitvarko dokumentų. Paprastai sakant, jie šiuo metu laiko sportininkus įkaitais. Turiu omenyje tuos, kurie laikosi taisyklių, turi lenktynininko licencijas ir siekia mėgėjų ar profesionalų karjeros“, – esamą situaciją apibendrina D. Grinbergas.
Pasak LASF Žiedo komiteto pirmininko, Lietuvos automobilių kodeksas, kaip ir tarptautinis automobilių kodeksas, vienareikšmiškai nurodo, kad licencijuotas lenktynininkas dalyvaudamas nelegaliose varžybose turi būti suspenduotas.
„Yra du sportininkai, kuriems turi būti suspenduotos licencijos, tačiau mes neskubame to daryti, nes tai yra ne sportininkų, o nelicencijuotų organizatorių kaltė, kad jie atsidūrė šioje situacijoje. Federacija nori išspręsti šią situaciją, kad laimėtų sportas ir lenktynininkai”, – reziumuoja D. Grinbergas.
„Dabar „Fast Lap“ yra tokioje pozicijoje, kad kviečia sportininkus dalyvauti savo rengiamose varžybose ir kiša sportininkus po giljotina. Mes visiškai suprantame lenktynininkus, kurie nori dalyvauti kuo daugiau varžybų, o šios, kaip šou renginys, tikrai nėra prastos. Deja, sportinė ir saugumo pusė yra neaiški, o licencijuoti sportininkai nežino pagal kokias taisykles varžysis. Vien faktas, kad paskutinės „Fast lap” lenktynės vyko trasoje, kurioje dar nebuvo baigti paruošiamieji darbai ir trasa neturėjo lincencijos, daug pasako apie tokių organizatorių neatsakingumą”, – sako D. Grinbergas.
Pasiūlė tapti LASF Žiedo komiteto pirmininku
Anot D. Grinbergo, LASF tikrai nedraudžia licencijuotiems sportininkams dalyvauti jokiose oficialiose varžybose ar renginiuose, tačiau sportininkai turi žinoti, kur dalyvauja, pagal kokias taisykles varžosi, kas pasirūpins jų ir žiūrovų saugumu.
Panašu, kad „Fast Lap“ nenori dirbti ties bendru tikslu – automobilių sporto populiarinimu, o tik provokuoja ir manipuliuoja sportininkais. Pagrindinėmis atsisakymo bendradarbiauti su LASF priežastimis „Fast Lap“ organizatoriai įvardijo per didelę biurokratiją. Žinoma, realių ir popierinių darbų atsiranda daugiau, bet šis sportas yra ekstremalus, pavojingas, todėl nepakanka dėl visko sutarti žodžiu. Sportininkai turi turėti saugumo garantijas, o renginiai – atitikti tarptautinius reikalavimus“, – teigia D. Grinbergas.
„Fast Lap“ organizatorius Giedrius Čenkus jau yra buvęs Žiedo komiteto narys ir turėjo galimybę įgyvendinti savo idėjas, tačiau atsistatydino. LASF prezidentas Gintaras Furmanavičius, norėdamas spręsti susidariusią problemą, G. Čenkui šį kartą pasiūlė tapti LASF Žiedo komiteto pirmininku ir kartu sumažinti biurokratijos lygį bei prisidėti prie automobilių sporto propagavimo ir kūrimo. Tačiau G. Čenkus atsisakė.