„Pakuotės ženkliai lengvėja, nes didėja miltelių koncentracija. Kai kuriais atvejais pakuotės svers kone perpus mažiau nei anksčiau. Tačiau itin svarbu tai, kad skalbimų kiekis nesikeis – su mažiau miltelių išskalbsite tokį pat kiekį skalbinių. Todėl iki šiol dozavimo instrukcijomis nesivadovavę vartotojai turėtų keisti savo skalbimo įpročius“, - kalba Lietuvos kosmetikos ir buitinės chemijos gamintojų asociacijos „Likochema“ vykdančioji direktorė I. Joniškienė. Anot atstovės, be to, kad nuo šiol reikės mažesnio miltelių kiekio, yra ir daugiau privalumų pirkėjams: mažesnės pakuotės yra draugiškesnės aplinkai, jas lengviau nešti ir jos užima mažiau vietos namuose.
„Likochemos“ užsakytas tyrimas vartotojų skalbimo įpročiams išsiaiškinti atskleidė, jog net 70 proc. respondentų neskaito miltelių dozavimo instrukcijų, o 37 proc. apklaustųjų atsakė, matuojantys „iš akies“. „Tai tik patvirtina poreikį edukuoti vartotojus. Pasikartosiu, kad reikalingas miltelių kiekis vienam skalbimui mažėja, todėl būtina skaityti instrukcijas ir dozuoti teisingai. Laikydamiesi seno įpročio pilti tokį pat kiekį kaip visada, tikėtina, vienam skalbimui sunaudosite daugiau skalbimo priemonės nei reikėtų“ – aiškina I. Joniškienė.
Atstovės teigimu, miltelių sudėčiai tampant pažangesnei, atsiranda poreikis visuomenę supažindinti su išmaniu skalbimu – mažesniu skalbiklio kiekio naudojimu norimam rezultatui pasiekti. Išmanus skalbimas nesudėtingai pritaikomas buityje, nes dozavimui galima pasitelkti įvairius namų apyvokos daiktus – šaukštą, stiklinę, puodelį ar net panaudotą jogurto indelio pakuotę. Reikia tik žinoti jų tūrį.
Skalbimo miltelių koncentracijos didinimas yra trečioji Tarptautinės Europos muilų, ploviklių ir priežiūros priemonių asociacijos (A.I.S.E) vykdomos iniciatyvos pakopa, skirta aplinkos tvarumui didinti. Iniciatyvoje, kurios tikslas rūpintis teisingu produktų vartojimu, dozavimo bei šiuolaikiškais ir gamtai palankiais aplinkosaugos sprendimais, dalyvauja Europos Sąjungos ir Europos laisvosios prekybos asociacijos narės. Prie projekto prisijungė tokie gamintojai kaip „Procter and Gamble“, ir „Henkel“.
Apie tyrimą: „Likochemos“ užsakymu šių metų vasario mėnesį internetu iš viso buvo apklausti 575 respondentai, kurių amžiaus 20-65 metų. Apklausą atliko žiniasklaidos planavimo ir rinkos tyrimų agentūra „Mindshare“.