Rašyti komentarą...
Nuoroda nukopijuota
× Pranešti klaidą
Kuršiai tebegyvena ir dabar, tai rodo DNR, Tik vadina save žemaiciais. Tai yra Skuodo, Plungės, Kretingos rajonai. Kiti rajonai tik iš dalies.Yra padaryti tyrimai, kurie sutampa su gyvenancių Latvijos Kurse. O kaip save vadinti kiekvieno reikalas.Tai galima suprasti- šis regionas tik po 1422 metų atiteko Lietuvai.
O susimaisę žmonės yra visoj Lietuvoj. Taciau bendras vidurkis yra toks
O susimaisę žmonės yra visoj Lietuvoj. Taciau bendras vidurkis yra toks
Mums nereik kad jūs dūtumėt laisvi mas patis anan pasiimsem.Lietuviu i tap maža.Tudė any i bija .Geriau laisvo ŽEMAITIJO gyventi negu vergauti lietuva.Po poras metu turėsam sava NEPRIKLAUSOMA VALSTYBI.TEGYVŲ LAISVA ŽEMAITIJA.MAS JAU Nenurimsem.
Tautiečiui,
Labai sutinku su Jūsų paskutiniu sakiniu, tik , kai jau viskas gerai, žemaičiai ;- Jūs runkeliai, pagal akmens amžių - gentis.
Ne kartą girdėjau Lietuvos veikėjus mūsų trispalvę lyginant su aborigenų valstybių vėliava. Ne kurie lietuviai, yra ir žemaičių, nuo puikybės yra tiek išsipūtę, kad kiaurai matosi tuštybė, ir joks blaivus garsas nei mestas akmuo neužklius, nes ten tuščia.Nesigilinau niekada nei į Murzą, nei į Burbą, nei įmyniau kada į kokią partiją.Pasakysiu taip; gal būt , neduok dieve, taip ir yra , tačiau, jeigu Rusijai ateis laikas ir jai reikės provokacijos , nereiks nei Murzos nei Burbos.Manau ,yra "milijonas" būdų.Gi mes , dalis lietuvių, tuo prisidengdami, dusiname žemaičio išdidumą ir savigarbą.
Nežinia kiek ta žmonija gyvuos , bet būtent, dėl išlikimo yra tautų įvairovė ir kovojant dėl išlikimo yra tautų įvairovė.Manau , tarpusavyje privalome susitarti, vadinkis kaip Tu nori, rašyk į popierių žemaitis ar sūduvis, bet privalai daryti taip , kad Tavo vaikai ir provaikaičiai galėtų gyventi ir Lietuva būtų tarp tų išlikusiųjų .
Sudie.Daugiau nerašysiu.
Labai sutinku su Jūsų paskutiniu sakiniu, tik , kai jau viskas gerai, žemaičiai ;- Jūs runkeliai, pagal akmens amžių - gentis.
Ne kartą girdėjau Lietuvos veikėjus mūsų trispalvę lyginant su aborigenų valstybių vėliava. Ne kurie lietuviai, yra ir žemaičių, nuo puikybės yra tiek išsipūtę, kad kiaurai matosi tuštybė, ir joks blaivus garsas nei mestas akmuo neužklius, nes ten tuščia.Nesigilinau niekada nei į Murzą, nei į Burbą, nei įmyniau kada į kokią partiją.Pasakysiu taip; gal būt , neduok dieve, taip ir yra , tačiau, jeigu Rusijai ateis laikas ir jai reikės provokacijos , nereiks nei Murzos nei Burbos.Manau ,yra "milijonas" būdų.Gi mes , dalis lietuvių, tuo prisidengdami, dusiname žemaičio išdidumą ir savigarbą.
Nežinia kiek ta žmonija gyvuos , bet būtent, dėl išlikimo yra tautų įvairovė ir kovojant dėl išlikimo yra tautų įvairovė.Manau , tarpusavyje privalome susitarti, vadinkis kaip Tu nori, rašyk į popierių žemaitis ar sūduvis, bet privalai daryti taip , kad Tavo vaikai ir provaikaičiai galėtų gyventi ir Lietuva būtų tarp tų išlikusiųjų .
Sudie.Daugiau nerašysiu.
burba, kaip ir murza, yra sukurti tam, kad dieskredituotų - vienas - žemaičių genties savitumo puoselėtojus, kitas - apskritai lietuviškąjį nacionalizmą. Tokie "šaukliai" yra gerai matomi, ir kritinė masė žmonių susidaro nuomonę apie tam tikrus judėjimus ar reiškinius pagal vieno veikėjo kurpalį. Galų gale, kai vyko nepriklausomybės kovos, partizaninis karas, nebuvo nei žemaičių, nei aukštaičių interesų - buvo vienas interesas - laisva Lietuva.
Tautiečiui,
Jotvingius analogiškai užkariavo , kas jie tuo laiku buvo žemaičiai ar lietuviai, iš kitos pusės užkariavimas vyko iš Lenkijos pusės, o bėgančių buvo įvairiausių tautų,taippat ir rusų.
Rusija turėjo ir turės savo interesus ir ne tik Lietuvoje.Nemanau, kad mes tokie silpni, kad ir diskutuoti negalime.Burbų buvo yra ir bus.Tai šleifas - fonas, kuris egzistuoja vienokia ar kitokia forma įvairiose srityse nepriklausomai nuo pavadinimo.
Na, kiekvienas gali turėti savo nuomonę.Aš manau, kad didžiąją Lietuvą sudarė Žemaitija ir Lietuva, dvi tautos.Žemaičiai kalbą ir valstybės pavadinimą pirko ar pasiskolino iš lietuvių kaip "prekinį ženklą".Kad jie vienas be kito negali ir yra neišskiriami , neabejoju. Dėl mokyklų, tai yra jų reikalas, nemanau , kad reiktų nurodinėti.
Dėl išdavystės, žinoma, kad šios manipuliacijos buvo daromos , pagrinde, dėl valdžios ir valstybės sukūrimo ir tai , iš šių dienų žiūrint , yra pateisinama, lieka tik atmintis...
Kas liečia šiandieną, tai ir iš dalies buvę žemaičiai , ir save vadinantys lietuviais aukštaičiai bando išduoti vėl žemaičius, tvirtindami , kad jų kaip ir nėra, Skuodas, Mažeikiai ir t.t tai ne Žemaitija , tai Kuršas ir t.t . Vidurio Lietuva tai Lietuva, tai kur jie. Tarp kita ko pažeminimo politiką ir Rusija veda ar ne...Kas daugiau žalos daro...kažkoks Burba...Strastbūre pilna besiskundžiančių.
Jotvingius analogiškai užkariavo , kas jie tuo laiku buvo žemaičiai ar lietuviai, iš kitos pusės užkariavimas vyko iš Lenkijos pusės, o bėgančių buvo įvairiausių tautų,taippat ir rusų.
Rusija turėjo ir turės savo interesus ir ne tik Lietuvoje.Nemanau, kad mes tokie silpni, kad ir diskutuoti negalime.Burbų buvo yra ir bus.Tai šleifas - fonas, kuris egzistuoja vienokia ar kitokia forma įvairiose srityse nepriklausomai nuo pavadinimo.
Na, kiekvienas gali turėti savo nuomonę.Aš manau, kad didžiąją Lietuvą sudarė Žemaitija ir Lietuva, dvi tautos.Žemaičiai kalbą ir valstybės pavadinimą pirko ar pasiskolino iš lietuvių kaip "prekinį ženklą".Kad jie vienas be kito negali ir yra neišskiriami , neabejoju. Dėl mokyklų, tai yra jų reikalas, nemanau , kad reiktų nurodinėti.
Dėl išdavystės, žinoma, kad šios manipuliacijos buvo daromos , pagrinde, dėl valdžios ir valstybės sukūrimo ir tai , iš šių dienų žiūrint , yra pateisinama, lieka tik atmintis...
Kas liečia šiandieną, tai ir iš dalies buvę žemaičiai , ir save vadinantys lietuviais aukštaičiai bando išduoti vėl žemaičius, tvirtindami , kad jų kaip ir nėra, Skuodas, Mažeikiai ir t.t tai ne Žemaitija , tai Kuršas ir t.t . Vidurio Lietuva tai Lietuva, tai kur jie. Tarp kita ko pažeminimo politiką ir Rusija veda ar ne...Kas daugiau žalos daro...kažkoks Burba...Strastbūre pilna besiskundžiančių.
na, žemaičiai asimiliavo kuršius, dalį prūsų genčių, į Lietuvą bėgo jotvingiai, taip pat dalis prūsų genčių žmonių, lietuviai asimiliavo sėlius, dalį žemgalių ir t.t. Turint omeny, kad daugiausia buvo verčiamasi kariavimu (plėšimais ir t.t.), beje, manau, todėl dabartinėje Lietuvos teritorijoje ir išliko dvi baltų gentys - žemaičiai ir lietuviai, kaip karingiausios ir nuožmiausios, buvo gabenamas karo grobis - moterys, šeimynykščiai, kurie - normalu - asimiliavosi ir tapo lietuviais. Taip , kad kalbėti apie gryną lietuvišką ar žemaitišką antropologinį tipą - labai jau keblu (ypač tai pasakytina apie diduomenę, kurioje mišrios santuokos buvo ypač dažnos).
Kalbėti apie "lietuvių išdavystę "- nelabai korektiška, kadangi tai buvo politikų, kilusių iš dominuojančios lietuvių genties potitiniai - imperiniai reikalai (ar ne todėl Vytautas atsigabeno savo asmens apsaugą iš Krymo, nes negalėjo pasitikėti nei vienu savo tautos žmogumi?).
Manau, tai, kad žemaičiai turėjo teritorinę autonomiją, dar nėra pagrindas teigti, kad jie tauta, tai buvo politinis darinys, ne tautinis. O lietuvių tauta yra, savo ruožtu jos dalis yra žemaičių gentis.
Kai kas mato tame Rusijos kėslus- o kaip nematysi, kai tūlas Burba rašo laiškus Putinui, kaip žemaičiai ujami lietuvių. I r pasikartosiu, jei žemaičių aktyvistams tikrai rūpi žemičių genties reikalai - tai jie turėtų užsiimti švietimu - įvesti žemaičių kalbos pamokas Žemaitijos mokyklose, šalia bendrinės kalbos pamokų, leisti knygas ir t.t., o ne užsiimti žaidimais su pasais ir t.t.Juk žemaičiai,kaip lietuvių tautos dalis yra gyvi tol. kol kaba savo kalba - ją praradę - mes prarandame it tautinę/gentinę bendrystę.
w w w.tautairtevyne.lt
Kalbėti apie "lietuvių išdavystę "- nelabai korektiška, kadangi tai buvo politikų, kilusių iš dominuojančios lietuvių genties potitiniai - imperiniai reikalai (ar ne todėl Vytautas atsigabeno savo asmens apsaugą iš Krymo, nes negalėjo pasitikėti nei vienu savo tautos žmogumi?).
Manau, tai, kad žemaičiai turėjo teritorinę autonomiją, dar nėra pagrindas teigti, kad jie tauta, tai buvo politinis darinys, ne tautinis. O lietuvių tauta yra, savo ruožtu jos dalis yra žemaičių gentis.
Kai kas mato tame Rusijos kėslus- o kaip nematysi, kai tūlas Burba rašo laiškus Putinui, kaip žemaičiai ujami lietuvių. I r pasikartosiu, jei žemaičių aktyvistams tikrai rūpi žemičių genties reikalai - tai jie turėtų užsiimti švietimu - įvesti žemaičių kalbos pamokas Žemaitijos mokyklose, šalia bendrinės kalbos pamokų, leisti knygas ir t.t., o ne užsiimti žaidimais su pasais ir t.t.Juk žemaičiai,kaip lietuvių tautos dalis yra gyvi tol. kol kaba savo kalba - ją praradę - mes prarandame it tautinę/gentinę bendrystę.
w w w.tautairtevyne.lt
Tautiečiui,
Na va , atrodo mes kažkiek supratome vienas kitą, o aš niekada nesakiau, kad žemaičiai turi atsiskirti.O jeigu pradėti juoktis iš jų užsispyrimo, tai mes pradėtume juoktis iš to , kas leido jiems atsilaikyti prieš kryžiuočių ekspanciją.Būtų negražu.
Kas yra žemaitis - gentis ar tauta. Man nelabai suprantamas klausimas, bet paaiškinsiu kaip aš suvokiu.Žemaičių pradinis arealas, manau, yra Neries žemupys, aukščiau kylant Nerimi buvo aukštaičiai.Dar kažkur link Baltarusijos - lietuviai.Ar turėjo aukšaičiai ir žemaičiai kalbinių skirtumų tuo laiku ir tose vietose, niekas nepasakys.Manau, kad skirtumai buvo maži, tik vieni buvo žemupyje, kiti aukštupyje. Plečiantis tiek aukštaičiams, tiek žemaičiams link Baltijos jūros ir dabartinės Latvijos jos susidūrė su kitomis gentimis, kurias užkariavo ir asimiliavo, asimiliavosi ir patys.Taip atsirado pagrindas dabartinėms tarmėms.Su laiku aukštaičiai sutapatino save su Lietuva ir lietuviais, dabartinės vidurio Lietuvos žemaičiai žymiai vėliau sąveikavo su sulietuvėjusiais aukštaičiais ir dalis perėmė jų tarmę, dar vėliau ,vystantis lietuvybei, pradėjo kalbėti bendrine lietuvių kalba, beje, šis procesas vyksta ir dabar.Kadangi žemaičiai turėjo autonominio darinio statusą, o ir iš lietuvių turėjo išdavystės pavyzdžių,tai gali teigti, kad jie buvo tauta ir jų autonomijoje gyveno ne vien žemaičiai.Kita vertus, nemanau , kad dabartinės vidurio Lietuvos gyventojai genetiniu požiūriu yra skirtingi nuo aukštaičių.Šiais laikais, vadinami žemaičiai , su dūnininkų ir dounininkų tarmėmis genetiniu požiūriu , manau, labiau skiriasi nuo aukštaičių, nes jie turi ir kuršių ir skalvių ir prūsų, lamatiečių paveldą.Kažkada skaičiau straipsnius apie antropologinius skirtumus.Kuršiai, mums žinomame laikotarpyje ,turi fino ugrų kalbos požymių.Manau dar ankčiau jie pagrindinai kalbėjo fino ugrų kaba.Latvijos lyviai irgi kalbėjo ir kalba fino ugrų kalba.Taigi genčių maišymasis buvo didelis, ko pasekoje susiformavo tautiniai dariniai; lietuviai, žemaičiai ir t.t. Kaip žemaičiai nori, taip save tegul ir vadina.Nematau jokios tragedijos nei išdavystės , nei tarnavimo Rusijos interesams.Jeigu nėra žemaičių tautos , tada analogiškai - nėra ir lietuvių tautos.
Na va , atrodo mes kažkiek supratome vienas kitą, o aš niekada nesakiau, kad žemaičiai turi atsiskirti.O jeigu pradėti juoktis iš jų užsispyrimo, tai mes pradėtume juoktis iš to , kas leido jiems atsilaikyti prieš kryžiuočių ekspanciją.Būtų negražu.
Kas yra žemaitis - gentis ar tauta. Man nelabai suprantamas klausimas, bet paaiškinsiu kaip aš suvokiu.Žemaičių pradinis arealas, manau, yra Neries žemupys, aukščiau kylant Nerimi buvo aukštaičiai.Dar kažkur link Baltarusijos - lietuviai.Ar turėjo aukšaičiai ir žemaičiai kalbinių skirtumų tuo laiku ir tose vietose, niekas nepasakys.Manau, kad skirtumai buvo maži, tik vieni buvo žemupyje, kiti aukštupyje. Plečiantis tiek aukštaičiams, tiek žemaičiams link Baltijos jūros ir dabartinės Latvijos jos susidūrė su kitomis gentimis, kurias užkariavo ir asimiliavo, asimiliavosi ir patys.Taip atsirado pagrindas dabartinėms tarmėms.Su laiku aukštaičiai sutapatino save su Lietuva ir lietuviais, dabartinės vidurio Lietuvos žemaičiai žymiai vėliau sąveikavo su sulietuvėjusiais aukštaičiais ir dalis perėmė jų tarmę, dar vėliau ,vystantis lietuvybei, pradėjo kalbėti bendrine lietuvių kalba, beje, šis procesas vyksta ir dabar.Kadangi žemaičiai turėjo autonominio darinio statusą, o ir iš lietuvių turėjo išdavystės pavyzdžių,tai gali teigti, kad jie buvo tauta ir jų autonomijoje gyveno ne vien žemaičiai.Kita vertus, nemanau , kad dabartinės vidurio Lietuvos gyventojai genetiniu požiūriu yra skirtingi nuo aukštaičių.Šiais laikais, vadinami žemaičiai , su dūnininkų ir dounininkų tarmėmis genetiniu požiūriu , manau, labiau skiriasi nuo aukštaičių, nes jie turi ir kuršių ir skalvių ir prūsų, lamatiečių paveldą.Kažkada skaičiau straipsnius apie antropologinius skirtumus.Kuršiai, mums žinomame laikotarpyje ,turi fino ugrų kalbos požymių.Manau dar ankčiau jie pagrindinai kalbėjo fino ugrų kaba.Latvijos lyviai irgi kalbėjo ir kalba fino ugrų kalba.Taigi genčių maišymasis buvo didelis, ko pasekoje susiformavo tautiniai dariniai; lietuviai, žemaičiai ir t.t. Kaip žemaičiai nori, taip save tegul ir vadina.Nematau jokios tragedijos nei išdavystės , nei tarnavimo Rusijos interesams.Jeigu nėra žemaičių tautos , tada analogiškai - nėra ir lietuvių tautos.
Tautiečiui,
Na va , atrodo mes kažkiek supratome vienas kitą, o aš niekada nesakiau, kad žemaičiai turi atsiskirti.O jeigu pradėti juoktis iš jų užsispyrimo, tai mes pradėtume juoktis iš to , kas leido jiems atsilaikyti prieš kryžiuočių ekspanciją.Būtų negražu.
Kas yra žemaitis - gentis ar tauta. Man nelabai suprantamas klausimas, bet paaiškinsiu kaip aš suvokiu.Žemaičių pradinis arealas, manau, yra Neries žemupys, aukščiau kylant Nerimi buvo aukštaičiai.Dar kažkur link Baltarusijos - lietuviai.Ar turėjo aukšaičiai ir žemaičiai kalbinių skirtumų tuo laiku ir tose vietose, niekas nepasakys.Manau, kad skirtumai buvo maži, tik vieni buvo žemupyje, kiti aukštupyje. Plečiantis tiek aukštaičiams, tiek žemaičiams link Baltijos jūros ir dabartinės Latvijos jos susidūrė su kitomis gentimis, kurias užkariavo ir asimiliavo, asimiliavosi ir patys.Taip atsirado pagrindas dabartinėms tarmėms.Su laiku aukštaičiai sutapatino save su Lietuva ir lietuviais, dabartinės vidurio Lietuvos žemaičiai žymiai vėliau sąveikavo su sulietuvėjusiais aukštaičiais ir dalis perėmė jų tarmę, dar vėliau ,vystantis lietuvybei, pradėjo kalbėti bendrine lietuvių kalba, beje, šis procesas vyksta ir dabar.Kadangi žemaičiai turėjo autonominio darinio statusą, o ir iš lietuvių turėjo išdavystės pavyzdžių,tai gali teigti, kad jie buvo tauta ir jų autonomijoje gyveno ne vien žemaičiai.Kita vertus, nemanau , kad dabartinės vidurio Lietuvos gyventojai genetiniu požiūriu yra skirtingi nuo aukštaičių.Šiais laikais, vadinami žemaičiai , su dūnininkų ir dounininkų tarmėmis genetiniu požiūriu , manau, labiau skiriasi nuo aukštaičių, nes jie turi ir kuršių ir skalvių ir prūsų, lamatiečių paveldą.Kažkada skaičiau straipsnius apie antropologinius skirtumus.Kuršiai, mums žinomame laikotarpyje ,turi fino ugrų kalbos požymių.Manau dar ankčiau jie pagrindinai kalbėjo fino ugrų kaba.Latvijos lyviai irgi kalbėjo ir kalba fino ugrų kalba.Taigi genčių maišymasis buvo didelis, ko pasekoje susiformavo tautiniai dariniai; lietuviai, žemaičiai ir t.t. Kaip žemaičiai nori, taip save tegul ir vadina.Nematau jokios tragedijos nei išdavystės , nei tarnavimo Rusijos interesams.Jeigu nėra žemaičių tautos , tada analogiškai - nėra ir lietuvių tautos.
Na va , atrodo mes kažkiek supratome vienas kitą, o aš niekada nesakiau, kad žemaičiai turi atsiskirti.O jeigu pradėti juoktis iš jų užsispyrimo, tai mes pradėtume juoktis iš to , kas leido jiems atsilaikyti prieš kryžiuočių ekspanciją.Būtų negražu.
Kas yra žemaitis - gentis ar tauta. Man nelabai suprantamas klausimas, bet paaiškinsiu kaip aš suvokiu.Žemaičių pradinis arealas, manau, yra Neries žemupys, aukščiau kylant Nerimi buvo aukštaičiai.Dar kažkur link Baltarusijos - lietuviai.Ar turėjo aukšaičiai ir žemaičiai kalbinių skirtumų tuo laiku ir tose vietose, niekas nepasakys.Manau, kad skirtumai buvo maži, tik vieni buvo žemupyje, kiti aukštupyje. Plečiantis tiek aukštaičiams, tiek žemaičiams link Baltijos jūros ir dabartinės Latvijos jos susidūrė su kitomis gentimis, kurias užkariavo ir asimiliavo, asimiliavosi ir patys.Taip atsirado pagrindas dabartinėms tarmėms.Su laiku aukštaičiai sutapatino save su Lietuva ir lietuviais, dabartinės vidurio Lietuvos žemaičiai žymiai vėliau sąveikavo su sulietuvėjusiais aukštaičiais ir dalis perėmė jų tarmę, dar vėliau ,vystantis lietuvybei, pradėjo kalbėti bendrine lietuvių kalba, beje, šis procesas vyksta ir dabar.Kadangi žemaičiai turėjo autonominio darinio statusą, o ir iš lietuvių turėjo išdavystės pavyzdžių,tai gali teigti, kad jie buvo tauta ir jų autonomijoje gyveno ne vien žemaičiai.Kita vertus, nemanau , kad dabartinės vidurio Lietuvos gyventojai genetiniu požiūriu yra skirtingi nuo aukštaičių.Šiais laikais, vadinami žemaičiai , su dūnininkų ir dounininkų tarmėmis genetiniu požiūriu , manau, labiau skiriasi nuo aukštaičių, nes jie turi ir kuršių ir skalvių ir prūsų, lamatiečių paveldą.Kažkada skaičiau straipsnius apie antropologinius skirtumus.Kuršiai, mums žinomame laikotarpyje ,turi fino ugrų kalbos požymių.Manau dar ankčiau jie pagrindinai kalbėjo fino ugrų kaba.Latvijos lyviai irgi kalbėjo ir kalba fino ugrų kalba.Taigi genčių maišymasis buvo didelis, ko pasekoje susiformavo tautiniai dariniai; lietuviai, žemaičiai ir t.t. Kaip žemaičiai nori, taip save tegul ir vadina.Nematau jokios tragedijos nei išdavystės , nei tarnavimo Rusijos interesams.Jeigu nėra žemaičių tautos , tada analogiškai - nėra ir lietuvių tautos.
Taip, jūs teisus, lietuviai, kaip gentis ir guveno jūsų nurodytoje teritorijoje, tiksliau, didenis lietuvių genties arealas liko dab. Gudijoje. Svarbiausia, manau, suvokti, kas yra žemaičiai - gentis, ar tauta. Tai iš esmės kaičia viso reikalo esmę. Nes jei, kaip kad rašėte, yra lietuviai, aukštaičiai ir žemaičiai - tai kas jie dabar yra? Koks nors alytiškis save vadino ir vadins dzūku, seiniškiai, pvz. sako, kad gyvena Jotvoje, kai kurie žagariškiai save vadina skerslatviais ir t.t.??? Į "dykrą" kėlėsi visi, kas norėjo - teigti, kad tai buvo žemaičiai, aukštaičiai ar lietuviai - sudėtinga - nei Zinkevičius, nei kuris kitas autorius kategoriškai iki šiol taip ir negali atsakyti - kas gi buvo tie "lietuvninkų" proseneliai - greičiausiai - likusių prūsų genčių žmonių ir atsikėlėlių "bendro darbo vaisiai".
Simonaitytė kilusi iš "šios" Nemuno pusės, kur natūraliai buvo sąlytyje su žemaičiais - tad normalu, kad jos kalba buvo įtakojama žemaičių. Lygiai tas pats pasakytina apie tai, kad žemaičiai išlaikė , pasakykime, lietuviškumo dvasią per visus polonizacijos ir slavizacijos šimtmečius - jie tiesiog, savo areale, buvo apsupti kitų baltų genčių - prūsų, lietuvių, sėlių, žiemgalių ir t.t. Jie, kaip gentis, niekada nebuvo tiesioginiame sąlytyje su didelėmis, ekspnsyviomis slavų gentimis, kaip kad atsitiko lietuių genčiai, sėliams, jotvingiams ar prūsų gentims. Tad jų sąlygos buvo šiek tiek geresnės išlikimui ir isitvirtinimui. Livonijos, Kryžiuočių ordinai nebuvo pakankamas asimiliacinis/ nutautinantis veiksnys.
Mažoji Lietuva ir Prūsija, manau, dabar eina su lygybės ženklu, kadangi didžiąja dalimi, ML buvo vadinama vokiečiams atiduota teritorija (po, berods, Melno taikos) ir taip išliko iki šių dienų. (plačiau žr. "Tautiniai santykiai Maž. Lietuvoje iki didžiojo karo" 1936.)
Simonaitytė kilusi iš "šios" Nemuno pusės, kur natūraliai buvo sąlytyje su žemaičiais - tad normalu, kad jos kalba buvo įtakojama žemaičių. Lygiai tas pats pasakytina apie tai, kad žemaičiai išlaikė , pasakykime, lietuviškumo dvasią per visus polonizacijos ir slavizacijos šimtmečius - jie tiesiog, savo areale, buvo apsupti kitų baltų genčių - prūsų, lietuvių, sėlių, žiemgalių ir t.t. Jie, kaip gentis, niekada nebuvo tiesioginiame sąlytyje su didelėmis, ekspnsyviomis slavų gentimis, kaip kad atsitiko lietuių genčiai, sėliams, jotvingiams ar prūsų gentims. Tad jų sąlygos buvo šiek tiek geresnės išlikimui ir isitvirtinimui. Livonijos, Kryžiuočių ordinai nebuvo pakankamas asimiliacinis/ nutautinantis veiksnys.
Mažoji Lietuva ir Prūsija, manau, dabar eina su lygybės ženklu, kadangi didžiąja dalimi, ML buvo vadinama vokiečiams atiduota teritorija (po, berods, Melno taikos) ir taip išliko iki šių dienų. (plačiau žr. "Tautiniai santykiai Maž. Lietuvoje iki didžiojo karo" 1936.)
Tautiečiui,
Gal ir Tamsta maišai, ar visa Karaliaučiaus sritis...o kur Prūsija.Buvo didžioji ir mažoji Lietuvos. Mažoji ir buvo todėl, kad maža teritorijos dalis buvo okupuota.Didžiojoje Lietuvoje ir Žemaitija buvo neatsiejama dalis, ar Jūs norite pasakyti, kad buvo atsiejama.Aš dar atsimenu kokia tarme kalbėjo Ieva Simonaitytė ir jos knygas skaičiau.Lietuvninkais tos teritorijos gyventojai save ir tapatino, kad norėjo prisijungti prie Lietuvos, vykdė lietuviško rašto ir knygų platinimą Didžiojoje Lietuvoje.Žemaitija ir Lietuva jiems buvo su lygybės ženklu.Pats patvirtinai, kad susikėlė žemaičiai. Į tyrais buvusias Sūduvos žemes susikėlė , tuo metu iš Žemaitijos teritorijos, dar išlikę sūduviai ir kiti gyventojai, iš kitos pusės dzūkai ir pasidarė Suvalkija su atskira savo tarme... Lietuviai į Mažają Lietuvą tais laikais beveik nesikėlė. Ir; žemyninė dalis buvo Mažoji Lietuva ne todėl , kad tai yra ne žemaičių nuopelnas.Jeigu dedame lygybės ženklą tai yra ir lietuvių nuopelnas, nes žemaitis yra lietuvis. Be abejo, prie lietuvybės prisidėjo ir kitos tautos.Reiktų dar suvokti kas yra lietuvis, aukštaitis ir žemaitis.Gediminas laiškuose Romos popiežiui pasirašydavo;- kungaikštis(gal valdovas) rusų, lietuvių, aukštaičių ir žemaičių.Jeigu dabar palygintume kas kur susikėlė ir kas kur buvo, tai tai aš Jūsų mąstymu remdamasis, turėčiau pasakyti, kad lietuviai yra tik tarp Neries ir Nemuno, pasienyje su Baltarusija.
Gal ir Tamsta maišai, ar visa Karaliaučiaus sritis...o kur Prūsija.Buvo didžioji ir mažoji Lietuvos. Mažoji ir buvo todėl, kad maža teritorijos dalis buvo okupuota.Didžiojoje Lietuvoje ir Žemaitija buvo neatsiejama dalis, ar Jūs norite pasakyti, kad buvo atsiejama.Aš dar atsimenu kokia tarme kalbėjo Ieva Simonaitytė ir jos knygas skaičiau.Lietuvninkais tos teritorijos gyventojai save ir tapatino, kad norėjo prisijungti prie Lietuvos, vykdė lietuviško rašto ir knygų platinimą Didžiojoje Lietuvoje.Žemaitija ir Lietuva jiems buvo su lygybės ženklu.Pats patvirtinai, kad susikėlė žemaičiai. Į tyrais buvusias Sūduvos žemes susikėlė , tuo metu iš Žemaitijos teritorijos, dar išlikę sūduviai ir kiti gyventojai, iš kitos pusės dzūkai ir pasidarė Suvalkija su atskira savo tarme... Lietuviai į Mažają Lietuvą tais laikais beveik nesikėlė. Ir; žemyninė dalis buvo Mažoji Lietuva ne todėl , kad tai yra ne žemaičių nuopelnas.Jeigu dedame lygybės ženklą tai yra ir lietuvių nuopelnas, nes žemaitis yra lietuvis. Be abejo, prie lietuvybės prisidėjo ir kitos tautos.Reiktų dar suvokti kas yra lietuvis, aukštaitis ir žemaitis.Gediminas laiškuose Romos popiežiui pasirašydavo;- kungaikštis(gal valdovas) rusų, lietuvių, aukštaičių ir žemaičių.Jeigu dabar palygintume kas kur susikėlė ir kas kur buvo, tai tai aš Jūsų mąstymu remdamasis, turėčiau pasakyti, kad lietuviai yra tik tarp Neries ir Nemuno, pasienyje su Baltarusija.
REKLAMA
REKLAMA
Žemaičių „tautinis atgimimas“: tapatumo įtvirtinimo politika (II)