Pirminiame sąraše, kuris sudarytas pagal Kauno vairuotojų pastebėjimus, figūravo 36 sankryžos – įvertinus dažniausius paminėjimus ir srautų intensyvumą, komisijai svarstyti pateiktas 11 sankryžų sąrašas. Eismo saugumo komisija nutarė rekomenduoti savivaldybės administracijos direktoriui įpareigoti Transporto ir eismo organizavimo skyrių atstatyti papildomas lenteles šiose sankirtose:
– Europos pr. – Veiverių g. sankryža (2 lentelės);
– S. Žukausko g. – P. Lukšio g. sankryža (3 lentelės);
– Savanorių pr. – K. Petrausko – Utenos g. sankryža (2 lentelės);
– Šiaurės pr. – Ukmergės g. sankryža;
– Šv. Gertrūdos g. – Birštono g. sankryža (1 lentelė);
– Karaliaus Mindaugo pr. – Kaunakiemio g. sankryža (2 lentelės);
– „Megos“ sankryža (1 lentelė);
– Pramonės pr. – Partizanų g. sankryža (3 lentelės);
– Raudondvario pl. – Jovarų g. sankryža (1 lentelė);
– Jonavos g. – Nuokalnės g. sankryža (1 lentelė);
– Panerių g. – Varnių g. sankryža (1 lentelė ir viešojo transporto eismo juosta).
Pasiūlymams dėl pastarųjų dviejų sankryžų komisija pritarė su tam tikromis korekcijomis. Jonavos g. – Nuokalnės g. susikirtime pagal pirminį siūlymą planuota grąžinti dvi lenteles, tačiau, kaip „Kas vyksta Kaune“ nurodė Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Martynas Matusevičius, nuspręsta pakabinti vieną – nusileidus nuo Varnių tilto ir sukant dešinėn į Jonavos gatvę važiuoti A1 kelio kryptimi.
Panerių g. – Varnių g. siūlyta atstatyti tris lenteles, o pritarta vienos grąžinimui iš Panerių gatvės sukant į Varnių gatvę tilto kryptimi. Varnių gatvės atkarpoje nuo Linkuvos gatvės „žieduko“ iki „Panerių g.“ stotelės per šią sankryžą taip pat numatyta pirmąją juostą skirti tik viešajam transportui.
„Dėl to eismo dalyviams būtų saugiau išsukti iš Panerių gatvės į Varnių gatvę, nes ta juosta negalėtų naudotis kitas transportas. Šiuo metu visiems automobiliams pirmąja ir antrąja juostomis aptariamoje sankryžoje galima važiuoti tiesiai, o trečiąja – tiesiai ir sukti kairėn į Panerių gatvę“, – aiškino M. Matusevičius.
Jis pridūrė, kad rekonstravus minėtą sankryžą Vilijampolėje, atsiras kitokie sprendiniai, tačiau šioje vietoje apskritai nestebimos didelės spūstys.
Turės derinti su ministerija
Visgi Eismo saugumo komisijos nutarimas – tik pirmas žingsnis Kaune grąžinant lenteles su žaliomis rodyklėmis. Kaip pažymėjo komisijos narys, savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas Paulius Keras, lentelių reikalingumą reikia pagrįsti valstybinėms institucijoms, duomenys apie išvardytas sankryžas bus siunčiami Transporto kompetencijų agentūra, valdomai Susisiekimo ministerijos.
Yra ženklų, kad šio eismo reguliavimo elemento grąžinimas gali vykti lygiagrečiai su formalumų tvarkymu, tačiau kol kas sunku numatyti, kada žaliosios rodyklės sugrįš į Kauno sankryžas. Jų pakabinimas, P. Kero vertinimu, daug kainuoti miestui neturėtų.
„Kas vyksta Kaune“ primena sausio pradžioje susisiekimo ministrą Jaroslavą Narkevičių dėl žaliųjų rodyklių susitikus su policijos generaliniu komisaru Renatu Požėla – pokalbyje nutarta, kad visos Lietuvos savivaldybės galės pačios spręsti, kur rodyklių grąžinimas yra neišvengiamas, bet prieš konkrečius veiksmus reikės sulaukti ministerijos patvirtinimo.
Dešinįjį posūkį leidžiančių rodyklių Lietuvos sankryžose neliko nuo sausio, tačiau didžiųjų miestų (ypač – Vilniaus) savivaldybės sako, kad tai padidino eismo spūstis. R. Požėla po susitikimo teigė, kad kartu su savivaldybėmis ministerija kalbės dėl konkrečių sankryžų: „Ministerija teiks tam tikrus Vyriausybės lygmens teisės aktų projektus, juose bus siūloma bent jau metams laiko grąžinti į gyvenimą žaliąsias rodykles. (…) Savivaldybių saugaus eismo komisijos spręstų, kur reikalinga grąžinti žalias rodykles, tie sprendimai turėtų būtų suderinti su ministerija.“
Vairuotojai skundais neužvertė
Tuo metu Kauno savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Martynas Matusevičius prasidėjus metams „Kas vyksta Kaune“ sakė, kad savivaldybė panaikinus rodykles stebi eismo situaciją – radus vietų, kuriose be papildomų rodyklių situacijos neįmanoma pagerinti, tai bus svarstoma savivaldybės administracijoje ir esant dideliam poreikiui kreipiamasi į ministeriją.
Prioritetas, visgi, teikiamas naujiems eismo saugumo sprendiniams. „Kol kas konkrečių nutarimų iš ministerijos nėra, girdime tik vienokią ar kitokią nuomonę. Jei grąžinsime žalias lenteles, gali būti, kad po metų vėl teks nuimti. Manome, nereikia laukti to sąmyšio, galima viską pasidaryti iš anksto ir gyvent su naujomis taisyklėmis“, – tuomet kalbėjo Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas.
Kauno savivaldybėje, pasak pašnekovo, gauta nusiskundimų dėl sulig naująja eismo tvarka išaugusių eismo spūsčių, tačiau kai kurie priekaištai paviršutiniški, susiję su tomis vietomis, kur srautai būdavo minimalūs.
Sulaukta skundo dėl dešiniojo posūkio iš Panerių į Varnių gatvę – Panerių gatve artėjant prie sankryžos susidaro spūstys, tačiau nusiskundimai esą tik pavieniai. Ši vieta, kaip galima matyti iš Eismo saugumo komisijos patvirtinto sąrašo – viena tų, kuriose iš dalies planuojama sugrįžti prie senosios eismo organizavimo tvarkos.
Šaltinis: www.kaunas.kasvyksta.lt