„Savivaldybės gali kabintis lenteles, tačiau turėtų, pakabinusios lenteles, nedelsti ir kreiptis į Transporto kompetencijų agentūrą suderinimui“, – tv3.lt sakė Transporto kompetencijų agentūros (TKA) Transporto paslaugų skyriaus vadovas Evaldas Morkūnas.
Kol kas tik du miestai neskuba sugrąžinti rodyklių ir laukia agentūros patvirtinimo, tai – Vilnius ir Palanga.
„Tikriname tinkamumą prašymo, tai Palangai šiandien arba rytoj pateiksime atsakymą, ar tinkamai užpildytas prašymas. Kol kas pagal oficialią tvarką, pagal prašymo formą dvi savivaldybės kreipėsi. Buvo kreipimųsi, bet ne pagal tvarką“, – patikslino E. Morkūnas.
Kol Vilnius laukia, kiti skuba
Vilniaus miesto savivaldybė praėjusią savaitę TKA pateikė svarbiausią informaciją apie sankryžas, į kurias ketina sugrąžinti žaliąsias rodykles.
„Vilniaus miesto savivaldybė pateikė eismo srautų informaciją apie pėsčiųjų ir dviračių, automobilių ir sunkiasvorių transporto priemonių kiekius kiekvienoje sankryžoje bei visose jos kryptyse. Sostinėje po galutinio sprendimo lentelės su žalią rodyklė ties raudonu šviesoforo signalu planuojama grąžinti per 3–5 darbo dienos nuo jo paskelbimo“, – tv3.lt informavo Vilniaus miesto savivaldybė.
Tuo metu kiti miestai žaliąsias rodykles suskubo grąžinti nederinę to su TKA. Štai Kaunas, nors ir pateikė agentūrai sąrašą su 11 sankryžų, kuriose ketinama grąžinti žaliąsias rodykles, dar nesulaukęs agentūros leidimo jas jau kabina mieste. Kauno miesto savivaldybė planuoja visas 11 sankryžų paženklinti 16 rodyklių per šią savaitę, dalis jų jau pakabintos.
Šiauliai dar sausio pabaigoje pradėjo kabinti rodykles į dešimt sankryžų, keturios jų bus nuimtos pabaigus sankryžų rekonstrukciją. Šiauliai tapo pirmuoju Lietuvos miestu, grąžinusius žaliąsias rodykles.
Rodyklės grįžo ir į Alytų – iš nukabintų 25 atgal grįžo 13. Taip pat rodyklės jau pakabintos Marijampolėje ir Mažeikiuose.
Papildomi sunkumai
Susisiekimo ministerijai pavaldi Transporto kompetencijų agentūra pateikė naujų reikalavimų, kada galima grąžinti rodykles.
Sausio pabaigoje įsigaliojusioje žaliųjų rodyklių įrengimo metodikoje nurodyta, kad jos negalės būti grąžintos, jei iš kitų pusių važiuojančiam transportui numatytas dalį laiko veikiantis atskiras kairysis šviesoforo signalas, jei sankryžoje vietoj rodyklės jau buvo įrengta nauja dešiniojo šviesoforo sekcija ar jutiklinis šviesoforų valdymas.
Taip pat rodyklės negalės būti grąžintos, jei gatvėje, į kurią įsukama, leidžiamas didesnis nei 50 km/h greitis ar sukti į dešinę leidžiama iš daugiau nei vienos juostos.
Taip pat savivaldybės reikalaujamos pateikti šių metų eismo srautų duomenis sankryžose, kuriose norima grąžinti žaliąsias rodykles – išanalizuoti, kokiu intensyvumu juda lengvieji, sunkiasvoriai automobiliai, viešasis transportas, pėstieji ir dviratininkai.
Vairuotojai ėmė piktintis
Žaliosios rodyklės Lietuvos miestuose panaikintos nuo šių metų sausio. Iš viso eismo organizavimo pakeitimai Vilniuje atlikti 45 sankryžose. Vien Vilniaus miesto savivaldybei žaliųjų rodyklių pašalinimo ir kiti infrastuktūros darbai kainavo apie 103 tūkst. eurų.
Tačiau sulaukus vairuotojų pasipiktinimo dėl naujosios tvarkos, Susisiekimo ministerija leido bent dalyje miesto sankryžų sugrąžinti žaliąsias rodykles.
Naikinti žaliąsias rodykles Susisiekimo ministerija pasiūlė dar 2014-aisiais, remdamasi Kaune kelerius metus vykdytu tyrimu. Jis, pasak ministerijos, parodė, kad sankryžose su žaliosiomis rodyklėmis kyla daugiau avarijų, per kurias žūva ar sužalojami žmonės.
Žaliosios rodyklės leidžia automobiliams sukti į dešinę ir degant raudonam šviesoforo signalui, prieš tai sustojus prie sankryžos ir įsitikinus, kad tai netrukdo pėsčiųjų, kitų transporto priemonių eismui ir saugumui.