Dakaro greičio ruožą primenanti testų trasa pasižymėjo įvairove – netrūko kopų, tačiau buvo ir akmenų bei išdžiūvusių upių vagų. Netoli Sacharos dykumos esančios vietovės reljefas panašus į Saudo Arabijos apylinkes, kuriose šių metų gruodį startuos Dakaro ralio maratonas. Drauge su V. Žala testuose dalyvavo ir Sebastienas Loebas bei Guerlainas Chicherit. Pastarojo automobilis išsiskiria „Pašėlęs Maksas“ (angl. „Mad Max“) stiliaus grafiniu dizainu.
Pirma užduotis – perprasti automobilio galimybes
Kalbėdamas apie pirmuosius įspūdžius dar įpusėjus testų dienai V. Žala pripažino, kad automobilis dar kartą jį paliko be žado. Kovo mėnesį lenktynininkas jau įveikė pirmuosius 10 kilometrų Dubajuje, tačiau po pertraukos sėdęs prie „Prodrive Hunter“ vairo vėl patyrė šoką.
„Kol kas automobilis yra tikrai greitesnis už mane. Iš pradžių bent jau reikia priprasti prie to, kad per dykumą, duobes, akmenis ir visas kitas kliūtis galima važiuoti gerokai greičiau nei su anksčiau turėtų T1 kategorijos automobiliu. Turiu suprasti, kokio stiprumo smūgius gali sugerti pakaba, kokias apkrovas atlaiko padangos ir kitus dalykus“, – kalba komandos pilotas.
Greitėdamas V. Žala bando pajusti visureigio galimybių ribas, o šį darbą jam labai palengvina tinkamas automobilio sureguliavimas. Anot sportininko, per dvejus metus ralio legenda Sebastienas Loebas atliko nepriekaištingą darbą padėdamas „Prodrive“ inžinieriams sureguliuoti svarbiausius mazgus. Maroke šį svarbų darbą tęsiantis prancūzas per keturias dienas planuoja įveikti 3000 kilometrų.
„Labai jaučiasi, kad derinant pakabą Sebastienas rimtai padirbėjo. Ralio lenktynininko įgūdžiai ir patirtis čia labai jaučiasi. Automobilis puikiai valdomas – galėjau iškart sėsti ir važiuoti. Netgi nesinori nieko keisti, nes valdymo tikslumu „Prodrive Hunter“ primena mano pamėgtą „Škoda Fabia“ ralio bolidą“, – apie neeilinio talento indelį pasakoja lenktynininkas.
Atkritus rūpesčiams labiau susitelks į vairavimą
„Teltonika Racing“ pilotas pripažįsta, kad ritmo pajautimui šiek tiek trukdė ilga pertrauka. Paskutinį kartą bekelėje sportiniu režimu jis važiavo šių metų Dakare, o nuo to laiko praėjo beveik devyni mėnesiai. Akims pratinantis prie dykumos reljefo iš pradžių netgi buvo sudėtinga pasirinkti geriausias trajektorijas įveikiant kopas.
„Nors dienos pradžioje buvau šiek tiek pasimetęs, bet viską kompensavo automobilio galimybės, todėl jau po pirmosios atkarpos į serviso zoną atvažiavau su šypsena veide. Didesnė pakabos eiga atleidžia tiesiog žvėrišką elgesį su automobiliu, taip pat labai padeda ir žemas svorio centras“, – dėsto V. Žala.
2023 metų Dakare lenktynininkas galės skirti daugiau dėmesio vairavimui ir tuo mėgautis. Tai aiškiai pajuto ir Maroke vykusių testų metu. Gerą įspūdį palieka britų kompanijos specialistų darbas ir rodomas dėmesys, pavyzdžiui, vairuotojo vietos ergonomikos nustatymams matavimai buvo atlikti tik liepą Didžiojoje Britanijoje, tačiau sėdus į automobilį prieš testus nieko papildomai reguliuoti neteko.
„Mano darbas bene pirmą kartą – sėsti ir važiuoti. Praktiškai niekuo nereikia rūpintis, kadangi atkrito visi techniniai rūpesčiai ir logistikos klausimai. „Prodrive“ yra didžiulė komanda, kurioje yra daugybė įvairių sričių specialistų. Čia netgi yra žmogus, kuris rūpinasi lenktynininkų sveikatos būkle. Apskritai, visi siekia užtikrinti, kad viskas būtų taip, kaip pridera“, – apie kitą svarbų privalumą greta automobilio galimybių kalba V. Žala.