Antanui, Linai ir Dariui pasisekė dvigubai – jie tapo pirmaisiais šios ekskursijos dalyviais. Žemaitis Antanas sako daug negalvojo, kai sužinojo apie galimybę užlipti ant didžiausio ir ilgiausio Lietuvos tilto. Jam antrina ir Lina.
„Mėgstu pakeliaut, pasivaikščioti po įvairias vietoves, tai sakau – viskas ir sekančią dieną nusipirkau bilietus“, – pasakoja ekskursijos dalyvis Antanas.
„Nebuvo tokio dalyko, kad būti pirmiems, bet laikas tiko, iš tikrųjų tą pačią dieną, kai išgirdau ir nusipirkau, sau ir vyrui, paskui tik vyrui pasakiau“, – sako Lina.
Lydimi ekskursiją vedančių Žemaitijos saugomų teritorijų direkcijos atstovų pirmieji ekskursantai žengia į geležinkelio zoną, griežtai saugomą teritoriją.
„Liemenes visiems privaloma dėvėti, o kadangi būsime ant tilto ir po bėgiais, dėl to ir privalome dėvėti šalmus“, – paaiškina Žemaitijos saugomų teritorijų direkcijos atstovas Vygantas Kilčauskas.
Tilto ilgis – beveik 600 metrų
Rūkas gerokai sumažina gražių Dubysos slėnio apylinkių akiratį, tačiau tai dar labiau sutelkia dėmesį į patį tiltą.
Tiesa, bijantiems aukščio – ant tilto patartina nelipti.
„Aukštis šito tilto yra 42 metrai, bet mes kadangi einame tilto konstrukcijos apatine dalimi, tai mes esame 33 metrų aukštyje, o tilto ilgis yra be vieno metro 600. tai yra 599 m“, – sako V. Kilčauskas.
Pačiame Lyduvėnų miestelyje tarpukariu gyveno pusšešto šimto žmonių, dabar daugelis namų tušti, miestelis atgyja tik baidarių sezonu.
„Kas antra troba tuščia, vasarą tik atvažiuoja, tiesiog nėra žmonių, apie 50 žmonių tik likę. Tikimės, kad atsigaus“, – sako Lankytojų centro administratorė Rasa Naprienė.
Pirmasis medinis geležinkelio tiltas per Dubysą pastatytas per Pirmąjį pasaulinį karą.
„Iš pradžių buvo sugalvota daryti tiltą per upę, kad nuo kalno nusileistų ir į kalną pakiltų traukinys, bet paskaičiavo, kad taip traukiniai nekyla“, – pasakoja Vygantas Kilčauskas.
Stebėtina, kad tiltą vokiečiai pastatė vos per pusmetį. Jam sunaudota daugiau nei 35 hektarai plynai iškirsto miško. Tiltas buvo itin svarbus strategiškai, tad jį griovė ir priešai, ir traukdamiesi tie, kas statė.
„1944 metais, kai susprogdino šitą gelžbetoninį tiltą, rusai šitoje pusėje pastatė medinį. Per 29 dienas. Man sunkiai suvokiama, kaip tą galėjo padaryti“, – sako Žemaitijos saugomų teritorijų direkcijos atstovas.
Lankytojai džiaugiasi ekskursija
Pirmieji apsilankę ekskursijoje ant tilto neslepia savo susižavėjimo ir žada apsilankyti ir kitais metų laikais.
„Labai geri įspūdžiai, žvalgausi pats, viskas įdomu, vau, labai patiko. Dar grįšim tikrai“, – sako Antanas.
„Man vaizdas patiko nuo tilto, nes visada pratusi matyti Dubysą esant joje, plaukiant šalia ir tas vaizdas nuo tilto į Dubysą man labai patiko. Aišku, rūkas šiek tiek gal ir trukdo, bet tikrai atvažiuosim kitais metų laikais“, – teigia Lina.
Ekskursijos ant tilto vyksta nuo trečiadienio iki sekmadienio. Tiesa, norint patekti į ekskursiją reikia iš anksto užsiregistruoti ir nusipirkti 10 eurų kainuojančius bilietus, organizatoriai įspėja, kad esant ypatingai nepalankioms oro sąlygoms ekskursijos gali ir neįvykti.
Visas projektas pritaikyti šį tiltą ekskursijoms kainavo pusantro milijono eurų.
Daugiau apie tai – aukščiau esančiame TV3 žinių reportaže.