Viena iš pirmaujančių vartotojų grupių apkaltino „Yahoo!“ asmeninių elektroninių pašto dėžučių nuskaitymu ieškant informacijos, kurią būtų galima parduoti reklamos kompanijoms.
Anot bbc.co.uk, didžiausia pasaulyje elektroninio pašto paslaugų tiekėja teigia, jog nuskaitymo technologija pasitelkta dėl naujos paslaugos, kuri garantuoja šlamšto blokavimą ir teikia vartotojui tinkamiausius reklamos pasiūlymus.
Tačiau Sarah Kidner, leidinio „Which? Computing“ redaktorė, įsitikinusi, jog tai – grubus asmens privatumo pažeidimas.
Tuo tarpu „Yahoo!“ atstovas spaudai teigė, kad prieš įdiegiant paslaugą, prieš vartotojo akis atsiranda lentelė, prašanti pastarojo sutikimo. „Ieškome tam tikrų raktažodžių bei nuorodų, kad galėtume apsaugoti nuo šlamšto ir pasiūlyti vartotojams jų poreikius atitinkančią reklamą,“ – sakė jis.
Tokiu atveju vartotojai galės matyti iššokančius langus, kurie bus susiję su tarp gautųjų ir išsiųstųjų laiškų rastais raktiniais žodžiais.
Tačiau S. Kidner tam prieštarauja: „Žmonės turi teisę siųsti vieni kitiems laiškus be „Yahoo!“ įsikišimo“.
Nepaisant to, „Yahoo“ – ne vieninteliai, skenuojantys vartotojų asmeninių laiškų turinį. Štai „Google mail“ savo tinklapyje teigia į „Gmail“ vartotojų žinutes žvelgiantys ieškodami šlamšto ir bandydami aptikti virusus.
„Google“ taip pat naudoja šią nuskaitymo technologiją tam, kad galėtų teikti reklamas ir kitą susijusią informaciją. Sijojimas yra atliekamas kompiuterių pagalba ir, remiantis tuo, kas konkrečiam vartotojui patinka, o kas – ne, yra sukuriamas tam tikras jo profilis.
Tuo tarpu varžovai „Microsoft“, kuriems priklauso „Hotmail“ elektroninis paštas, tikino, jog „vartotojų privatumas – tai pagrindinė vertybė“.
„Dėl šios priežasties „Windows Live Hotmail“ ne tik kad neskaito vartotojų laišku, bet ir tam tikros saugumo sistemos pagalba stengiasi apsaugoti nuo pašalinių žmonių bandymų prisijungti prie asmens e-pašto,“ – teigiama „Hotmail“ tinklapyje.
„Yahoo!“ asmeninių laiškų nuskaitymą pradėjo dar birželio mėnesį, siūlydami vartotojams prisijungti prie naujojo elektroninio pašto („New Mail“), kuris garantuoja „greitesnę, labiau socialią ir saugesnę patirtį“.
„Jeigu nenorite duoti sutikimo, galite pasilikti savo senąjį paštą, tačiau mes, „Yahoo!“, kaip ir kiti nemokamų elektroninio pašto paslaugų tiekėjai, ir toliau mechaniškai skenuosime elektroninio pašto dėžutes, kad apsaugotume jus nuo šlamšto“.
Elektroninių paslaugų tiekėjai užtikrina, jog vartotojai gali nesunkiai atsisakyti reklamos, apsilankę adresu: http://info.yahoo.com/privacy/us/yahoo/details.html