Nuo šio savaitgalio Tarptautiniame Vilniaus oro uoste (TVOU) pradeda veikti pigių skrydžių bendrovės „Wizz Air" bazė ir įvyks pirmieji jos skrydžiai. Anot bendrovės vadovo Josefo Varadi, dėl pigių skrydžių bendrovių konkurencijos ateityje TVOU neišsilaikys „airBaltic" ir „Estonian Air".
„Wizz Air" keleivius skraidins aštuoniomis kryptimis – Londoną (5 kartai per savaitę), Korką (2 kartai), Eindhoveną (2 k.), Stokholmą (3 k.), Milaną (2 k.), Romą (3 k.), Barseloną (2 k.) ir Donkasterį (2 k.).
„Kur mes pradedame savo veiklą greitai tampame lyderiais ir tą patį ketiname padaryti ir Lietuvoje. Neįvykus dar nei vienam skrydžiui Lietuvoje jau pardavėme 40 tūkst. bilietų", - spaudos konferencijoje teigė J. Varadi.
Aviakompanija iš Lietuvos tikisi šiemet perskraidinti 300 tūkst. keleivių.
Naudoja pavyzdžiu
J. Varadi atkreipė dėmesį, kad Lietuvos aviacijos politiką naudoja, kaip pavyzdį kitoms šalims.
„Kaip žinote mes daug dirbame Rytų ir Centrinėje Europoje, todėl tenka daug keliauti ir stebėti, kaip kiekvienoje šalyje dirba žmonės ir kokios ten yra problemos. Lietuvą pradėjau naudoti pavyzdžiu, kaip turėtų būti vykdoma aviacijos politika", - teigė jis.
Anot jo, Lietuvai pavyko įrodyti, kad norint turėti stiprią aviacijos rinką, nereikia nacionalinių oro linijų: „Per trumpą laiko tarpą Lietuvai pavyko pritraukti dvi stiprias aviakompanijas, kad jos čia įsteigtų savo bazes".
Išstums konkurentus
Pasak J. Varadi, dėl „Wizz Air" ir „Ryanair", kuri gegužės mėnesį TVOU taip pat pradės vykdyti savo skrydžius, konkurencijos tradicinėms bendrovėms oro uoste išsilaikyti taps sudėtinga.
„Labai nustebčiau, jei po trejų metų „airBaltic" ar „Estonian Air" veiks Lietuvoje , nes jos neturi kritinės keleivių masės, kad galėtų atlaikyti mūsų ir „Ryanair" konkurenciją", - sakė jis.
Strategija pradeda veikti
Susisiekimo viceministras Rimvydas Vaštakas pastebėjo, kad Susisiekimo ministerijos išėjimo iš krizės strategija pradeda veikti.
„Šis žingsnis parodė, kad ministerijos išėjimo iš krizės strategija, turint atvirą rinką visoms aviakompanijoms, pradeda rodyti rezultatus", - teigė jis.
Anot TVOU vadovo Tomo Vaišvilos, reikėjo nudirbti daug darbų, norint pritraukti „Wizz Air".
„Prieš dvejus metus buvo sunkiai įsivaizduojama, kad lyderiaujanti žemų sąnaudų Europos aviakompanija galėtų rasti tinkamas sąlygas TVOU. Mes padarėme daug sudėtingų žingsnių oro uosto viduje – tris kartus sumažinome savikainą, dešimt kartų – kainodarą. Iš esmės reikėjo pakeisti požiūrį į aviakompanijas. Šiandien suprantame, kad ne tik oro bendrovėms reikia skraidyti į oro uostą, bet ir TVOU reikia, kad jos čia skraidytų", - dėstė jis.
Jis įsitikinęs, kad „Wizz Air" bazė TVOU bus sėkminga: „Kitaip jie nemoka dirbti".
Vienintelė išeitis
Anot T. Vaišvilos, pigių skrydžių bendrovių invazija į TVOU – vienintelė išeitis užauginti reikalingą keleivių skaičių. Jis nemano, kad dėl to nukentės oro uosto įvaizdis.
„Nenaujiena pamatyti kostiumuotą verslininką, kuris lipa į pigių skrydžių bendrovės lėktuvą. Per pastaruosius ketverius metus, pažiūrėjus į Europos aviakompanijas, kurios stipriai plėtėsi, aštuonios iš dešimties buvo pigių skrydžių bendrovės. Sunku tikėtis, kad po sunkmečio tradicinės oro bendrovės pradėtų plėtrą mažose šalyse", - dėstė jis.
Pasak TVOU vadovo, pagal šiandieninę strategiją siekiama, kad per artimiausius ketverius-penkerius metus žemų kaštų aviakompanijos oro uoste perskraidintų 40-50 proc. keleivių.
Ekonomika.lt primena, kad apie planus įkurti savo bazę TVOU „Wizz Air" pranešė dar pernai spalio mėnesį. Tuo metu J. Varadi tikino, kad priklausomai nuo rinkos ir rezultatų, bendrovės strategija Lietuvoje bus koreaguojama.
Per paskutinius 12 mėnesių „Wizz Air" skraidino beveik 10 mln. keleivių. Bendrovė tikisi, kad šiais metais šis rodiklis viršys 11 mln. Vilnius tapo 14-ąja baze Centrinėje ir Rytų Europoje. „Wizz Air" turi 221 maršrutus į 24 šalis. Bendrovė šiuo metu valdo 35 „Airbus A320" lėktuvus ir joje dirba 1,4 tūkst. darbuotojų.
- Martynas Pasiliauskas