• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Interviu „Tagesspiegel“ „Williams“ komandos vadovo pavaduotoja Claire Williams kalbėjo apie moterų vaidmenį automobilių sporte ir versle, rašo F-1.lt.

Interviu „Tagesspiegel“ „Williams“ komandos vadovo pavaduotoja Claire Williams kalbėjo apie moterų vaidmenį automobilių sporte ir versle, rašo F-1.lt.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

- Neseniai buvusi lenktynininkė Elen Lor pasakė, jog automobilių sportas išlieka tik vyrų sportu. Ar taip?

REKLAMA

- Taip, priimta laikyti, kad automobilių sporte dominuoja vyrai, bet tai ne visai tikslus apibūdinimas – mat vyrų išties labai daug šiame biznyje. Beje, iš šio požiūrio taško net ir „Formulė-1“ dabar tapo kiek kitokia nei ji buvo prieš penkerius ar dešimt metų.

Dabar automobilių sporte yra užimta pakankamai daug moterų, dirbančių pačiose įvairiausiose pareigose, dažniausiai jos būna šešėlyje – todėl jas mažai kas pažįsta, nes jos nepatenka į TV kamerų objektyvus. „Williams“ komandoje dabar 8 proc. inžinierių yra moterys, nors prieš keletą metų to dar nebuvo. Situacija palaipsniui keičiasi, bet tam reikia daugiau laiko.

REKLAMA
REKLAMA

- Ar jūs jaučiate kažkokį ryšį su kitomis moterimis „Formulėje-1“ – su Monisha Kaltenborn ar jūsų pilote-bandytoja Susie Wolff?

- Tikriausiai galima kalbėti, jog mes visos jaučiame panašius jausmus – mums trims yra skiriamas labai daug dėmesio. Christiano Hornerio ar Toto Wolffo juk niekas neklausia, ar jiems yra sunku vadovauti „Formulės-1“ komandoms.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

- Bet su moterimis „Formulėje-1“ jūs bendraujate kitaip nei su vyrais?

- Visai ne. Jei man reikia ką nors išsiaiškinti su „Sauber“ vadove, aš su ja kalbuosi lygiai taip pat kaip ir su Christianu ar Toto.

- Visai neseniai Monake vaikinai vietoje merginų stovėjo su pilotų numeriais prie startą...

- Merginos starte yra dalis F-1 tradicijos ir aš nemanau, kad jos reikia atsisakyti. Be to, merginos visa tai daro savanoriškai. Aš vargu ar sutikčiau tokiam darbui, bet aš ir neatrodau kaip manekenė. Regis, man už tai niekas nesumokėtų. O jei vaikinai irgi nori – kodėl gi ne, pas mus – demokratija.

REKLAMA

- Moterys, kurios sukasi versle, dažnai kalba, kad joms tenka dvigubai daugiau norint būti šalia vyrų. Ar „Formulėje-1“ šis principas taip pat galioja?

- Ne. „Formulėje-1“ man niekada neteko susidurti su diskriminacija lyties požiūriu. Aš manau, kad su savo darbu galiui susitvarkyti ne blogiau nei vyrai. Aš nesijaučiu pralaimėjusi dėl to, kad esu moteris.

REKLAMA

Iš kitos pusės, aš suprantu, kad man labai pasisekė. Kitose pareigose, kitose verslo rūšyse moterų teisės yra dažnai pažeidžiamos, o ir skirtumai tarp atlyginimų yra milžiniški.

- Antra vertus, juk tėvas jums ne iš karto patikėjo komandos vairą...

- Čia reikalas visai ne tame, jog aš esu moteris. Vienintelė priežastis, kodėl man tenka dirbti dvigubai daugiau už kitus, yra ta, kad aš esu Frenko Williamso dukra. Mano tėvas ne iš tų, kurie skatina šeimyninę kaitą darbe. Žmonės neturi kalbėti, kad aš savo postą gavau vien dėl to, jog aš esu F. Williamso dukra. Aš turiu įrodyti, kad nusipelniau šio darbo ir pareigų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

- Galimi du moterų elgesio aukštuose postuose elgesio šablonai. Vienos galvoja vien tik apie save, o kitos stengiasi atverti duris į verslą kitoms dailiosios lyties atstovėms...

- Aš manau, kad turiu būti pavyzdžiu kitoms moterims. Aš jaučiu atsakomybę, apie tai kalbu mokyklose ir institutuose, ekonomikos forumuose. Jei aš galėjau to pasiekti, vadinasi, tai gali padaryti ir kitos. Kartu aš specialiai nekeliu prieš save užduoties į F-1 atvesti kuo daugiau moterų. Man nėra jokio skirtumo, ar vyras ar moteris dirba konkretų darbą – svarbu, kad jų veikla leistų komandai judėti į priekį.

REKLAMA

- Rėmėjo Susie Wolff pasirodymui lenktynėse surasti nepavyko, moteriški prekiniai ženklai nepanoro ateiti į „Formulės-1“ sportą. Ar tai reiškia, jog nėra absoliučiai jokios perspektyvos moterims-lenktynininkėms?

- Daugeliui mūsų komandos rėmėjų patinka, kad esminius postus pas mus užima moterys ir jie panaudoja tai savo interesams. Aš nežinau, kodėl moteriški prekiniai ženklai nepalaiko lenktynininkių karjeros, man tai atrodo pakankamai keistai.

REKLAMA

- Bet juk automobilių sportas yra vyriškas pasaulis...

- Visai ne. Tyrimai sako, kad 38 proc. F-1 žiūrovų yra moterys. Jei koks nors moteriškas prekinis ženklas ateitų į „Formulę-1“, tai būtų labai novatoriškas ir labai perspektyvus sprendimas.

- Kai jūs pasirašinėjote sutartį su Susie Wolff, visi sakė, jog tai daroma dėl jos vyro, kad ji nėra pakankamai greita. Tai kodėl ji dirba „Williams“ komandoje?

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

- Kontraktą ji gavo išskirtinai vien dėl savo asmeninių ir dalykinių savybių. Jei netikite manimi, pakalbėkite su jos inžinieriais. Kartu su jais ji dirba simuliatoriuje, padeda tobulinti mūsų mašiną. Jei mes iš jos negautumėme reikiamo efekto, ji nebūtų mūsų komandos nare.

„Williams“ yra čempioniška komanda su labai didelėmis ambicijomis. Mes nesame pasirengę aukoti savo interesus, kad bet ką pasodinti prie bolido vairo. Tai atrodytų kvailai. Man Susie yra mūsų komandos narys, kuris vykdo tam tikrais užduotis, su kuriomis puikiai tvarkosi. Kitaip jos pas mus nebūtų.

Daugiau naujienų skaitykite F-1.lt.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų