Policija ragina gyventojus pastebėjus tokius atvejus juos užfiksuoti ir apie tai pranešti policijai.
Pasipiktino motociklininkų vairavimu
Į portalą tv3.lt kreipėsi vilnietis Tomas (vardas ir pavardė redakcijai žinoma – aut. past.), vairuojantis lengvąjį automobilį. Jis neslėpė pasipiktinimo kai kurių motociklininkų elgesiu.
„Savaitgalį važiavau keliu Vilnius–Prienai–Marijampolė. Gana dažnai juo važiuoju ir ne kartą pastebėjau motociklininkų elgesį, kuris tikrai erzina.
Vietoje to, kad tvarkingai važiuotų savo eismo juosta, na, per jos vidurį, ne vienas jų prilimpa prie skiriamosios juostos ar ją net kerta ir išvažiuoja į priešpriešinę juostą“, – tv3.lt pasakojo vyras.
Jis pripažino, kad suerzintas tokio motociklininkų elgesio, specialiai elgiasi taip, kad jiems kelyje nebūtų patogu.
„Pradžioje galvojau, kad čia gal tik vieno kito toks neapsižiūrėjimas, bet kadangi tuo keliu važiuoju gana dažnai ir dažnai sutinku nemažai motociklininkų, pastebėjau, kad turbūt kas trečias ar kas ketvirtas taip „lipa“ ant juostos.
Suprantu, kad gal negražu ir ne visai saugu, bet pamatęs tokį motociklininką ar taip važiuojančią koloną, specialiai ir pats iš priešingos pusės kuo labiau prisiartinu prie skiriamosios juostos. Na, kad jie nesijaustų patogiai taip važiuodami“, – aiškino vairuotojas.
Policija apie tokius atvejus skatina pranešti
Atvejai, kai motociklininkai išvažiuoja į priešpriešinę eismo juostą arba važiuoja pernelyg arti kairiojo eismo juostos krašto, žinomi ir policijai. Lietuvos kelių policijos tarnybos Administracinės veiklos ir eismo priežiūros skyriaus vyriausiasis specialistas Renatas Siaurusaitis sako, kad taip besielgdami motociklininkai akivaizdžiai pažeidžia Kelių eismo taisykles (KET).
„Jeigu važiuojamoji dalis, horizontaliuoju ženklinimu arba ženklinimu kelio ženklais yra suskirstyta į eismo juostas, tai transporto priemonės privalo važiuoti šiomis juostomis“, – tv3.lt komentuoja R. Siaurusaitis.
Pamačius, kad eismo dalyviai, tarp jų ir motociklininkai, nesilaiko KET, šiuo atveju, važiuoja priešpriešinio eismo juosta, apie tai reikėtų pranešti policijai. R. Siaurusaitis sako, kad pranešti galima trumpuoju pagalbos numeriu 112, taip pat internetu.
Policija taip pat primena, kad motociklininkai kitas transporto priemones lenkti gali tik tvarkingai apvažiuodami jas iš kairės, o jokiu būdu ne tarpe tarp dviejų greta važiuojančių transporto priemonių. Taip pat ir važiuoti motociklas turėtų už kitos transporto priemonės, o ne greta.
R. Siaurusaitis sako, kad jeigu motociklininkai vienoje eismo juostoje važiuos tvarkingai vienas šalia kito, neišlįs iš kelio juostos ribų, jiems priekaištų neturėtų turėti niekas.
Vis dėlto griežtai nurodoma, kad išsikišti iš kelio juostos ribų motociklas neturėtų.
„Tai iš karto trukdo kitiems eismo dalyviams, kenkia saugumui. Jeigu priešais atvažiuoji, o čia motociklininko koja išsikišusi – tai gali baigtis labai skaudžiai“, – sako R. Siaurusaitis.
Jei motociklininkai formuoja kolonas, jie taip pat turi laikytis KET. Tam tikros išimtys galimos jei kolona yra organizuota ir jei tam yra gautas leidimas.
„Prieš eismą važiuoti reikia tik apgalvotai ir ten, kur galima“, – teigia R. Siaurusaitis.
Ekspertas: važiuoti dešiniau saugiau
Vairavimo ekspertas Artūras Pakėnas pabrėžia, kad visos transporto priemonės turėtų važiuoti kuo arčiau dešinės kelio pusės – ne veltui visad važiuojame dešine juosta.
Tačiau specialistas pastebi, kad važiuojanti motociklų kolona dažnai nenori, kad kitos transporto priemonės juos lenktų, tad stengiasi važiuoti kuo kairiau.
„Vieni kitais labai nepasitikime. Mes nepasitikime jais, bijome tokių baisių, odinių, jie nepasitiki mumis. Jeigu jie važiuos dešiniau, arti kelkraščio, kai kurie nekantrūs vairuotojai, jei kolona važiuoja negreitai, pradės lenkti ir taip sudarys pavojų. Tada jie blokuoja lenkimą, neleidžia lenkti“, – tv3.lt komentuoja A. Pakėnas.
Ekspertas sako, kad jei kolona važiuoja leistinu greičiu, nestabdo eismo, ji problemų niekam ir nekelia, tačiau kitokiu atveju, jei kolona eismui trukdo, ji turėtų būti organizuota, suderinta su policija.
Kai kurie motociklininkai teigia, kad važiuoti šiek tiek arčiau kairiojo juostos krašto yra saugiau, mat taip geriau matosi kelias į priekį, motociklas geriau pastebimas ir iš priekio atvažiuojančių transporto priemonių. A. Pakėnas į šią mintį reaguoja kritiškai.
„Įsivaizduokime, priekyje jūsų važiuoja automobilis. Realiai automobilio kairys šonas ir bus arčiau kairiojo krašto. Įsivaizduokime, kad motociklo du ratai yra du jūsų kairieji ratai. Jeigu važiuojate ties kairiaisiais ratais – tai ne arčiau kairiojo krašto. Tokiu atveju reikėtų žiūrėti kontekstą“, – sako A. Pakėnas.
Vis dėlto važiuoti arčiau dešiniojo kelio krašto yra saugiau. Prie kairiojo šono reikėtų priartėti tik prireikus aplenkti priekyje važiuojančią transporto priemonę.
Policijos duomenimis, per pirmus aštuonis šių metų eismo įvykiuose buvo sužaloti 194 motociklininkai. Per tą patį laiką Lietuvoje žuvo septyni motociklų vairuotojai.