• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Visa tai skamba kaip likimo ironija, tačiau prieštaringai vertinamas Vokietijos kancleris Olafas Scholzas daugeliui internautų šiandien atrodys kaip žmogus, nešantis nelaimes. Vos prieš mėnesį, vieną svarbiausių postų Vokietijos vyriausybėje užimantis politikas lankėsi „B-ON“ vardu pasivadinusioje elektromobilių gamykloje ir ją apibūdino kaip tinkamai veikiančio elektromobilumo pavyzdį, o dabar paaiškėjo, jog bendrovė stūkso ties bankroto slenksčiu.

Visa tai skamba kaip likimo ironija, tačiau prieštaringai vertinamas Vokietijos kancleris Olafas Scholzas daugeliui internautų šiandien atrodys kaip žmogus, nešantis nelaimes. Vos prieš mėnesį, vieną svarbiausių postų Vokietijos vyriausybėje užimantis politikas lankėsi „B-ON“ vardu pasivadinusioje elektromobilių gamykloje ir ją apibūdino kaip tinkamai veikiančio elektromobilumo pavyzdį, o dabar paaiškėjo, jog bendrovė stūkso ties bankroto slenksčiu.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„B-ON“ istorija (tuomet ji vadinosi „Streetscooter“) prasidėjo dar 2010 metais. Tuomet keletas entuziastingai nusiteikę bendrovės įkūrėjai žiniasklaidos atstovus tikino sukūrė itin pigius, ekologiškus elektrinius furgonus, kurių pritaikomumas gali būti praktiškai neišsemiamas.

REKLAMA

Praėjus ketveriems veiklos metams, „Streetscooter“ perėmė Vokietijos pašto tarnyba („Deutsche Post“). Pastaroji tikėjosi, kad šios įmonės įsigijimas leis per labai trumpą elektrifikuoti labai didžiulį įmonės transporto priemonių parką.

2016 m. balandžio mėnesį „Deutsche Post“ paskelbė apie prasidėsiančią šių furgonų serijinę gamybą, su tikslu kasmet pagaminti iki 10 000 automobilių. Praėjus vieneriems metams, Vokietijoje buvo atidaryta antroji, tokio pat pajėgumo gamykla.

REKLAMA
REKLAMA

Ši įmonės raida daugeliui leido suprasti, jog elektrinio furgono projektas yra sėkmingas. Šį įspūdį dar labiau sustiprino 2019 m. pasirašyta bendradarbiavimo sutartis su Kinijos įmone „Chery“, kuri turėjo leisti automobilių gamybos pajėgumus padidinti iki net 100 tūkst. vienetų per metus.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Vis dėlto, netrukus Vokietijos žiniasklaidoje pasirodė pranešimai apie galimą furgonų gamintojo pardavimą ar netgi uždarymą. Tikėtina, jog investicijų nenorėjusi prarasti „Deutsche Post“ iš visų jėgų ieškojo naujojo savininko, kuris turėtų noro, pinigų ir kantrybės toliau vystyti šį nepelningą projektą.

REKLAMA

„Deutsche Post“ džiaugsmui, „Streetscooter“ panoro įsigyti Liuksemburge įsikūrusi „Odin Automotive“, kuri pažadėjo tęsti įmonės veiklą, tačiau 2022 m. pardavimų apimtys išliko ganėtinai kuklios – jos siekė vos 2447 vienetus. Nepaisant to, „B-ON“ įmonės atstovai tikino, jog 2023-iesiems bendrovė jau turi 11 tūkst. užsakymų, o neįvardintas pirkėjas planavo užsakyti dar 30 tūkst. elektrinių furgonų.

REKLAMA

Ir ties šiuo momentu į „B-ON“ gamyklą atvyksta Vokietijos kancleris Olafas Scholzas, kuris žiniasklaidos atstovams teigė, jog „B-ON“ yra geras veikiančio elektromobilumo pavyzdys. Deja, tikėtina, jog jis buvo tik marionetė „Odin Automotive“ spektaklyje siekiant pritraukti naujus investuotojus.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„B-ON“ šią savaitę paskelbė, jog jau yra parengusi visus reikalingus dokumentus, kurie leistų paskelbti bankrotą. Dėl to 170 iš 700 įmonėje dirbančių žmonių iš karto neteks darbo, o likusieji lauks, ar yra vilties toliau restruktūrizuotis (bankrotas nebūtinai turi baigtis likvidavimu, nors dažnai taip ir suvokiamas) globojant naujam investuotojui.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų