DIZAINAS
Drąsus, išskirtinis ir verčiantis pakeisti nusistovėjusią nuomonę – tai tikrai nėra tie epitetai, kuriuos norėtųsi skirti „Volvo“ markės ženkliuku padabintiems automobiliams. Švedijos pasididžiavimu vadinamos gamintojos dizaineriai visuomet stengėsi perteikti „Volvo“ gimtinės požiūrį į dizainą, jo išbaigtumą, funkciją, kaip jis veikia aplinkinius ir kokią žinutę jis siunčia praeiviams. Būtent dėl šios priežasties „Volvo“ automobiliai niekada nebuvo iššaukiantys, agresyvūs. Visiška vokiškų konkurentų priešingybė – tačiau būtent tai visuomet ir buvo „Volvo“ stiprybė.
Šiuo metu „Volvo“ gali didžiuotis sėkmingai įgyvendinusi visapusišką transformaciją, kuri leidžia džiaugtis ypatingai patraukliais dizaino dirbiniais. Kaip ir daugelis gamintojų, taip ir „Volvo“ sukūrė tik jiems būdingą veidą ir tam tikrus elementus, kurie net ir tamsią bei gūdžią naktį neleistų jų sumaišyti su, tarkime, „Audi“. Vis dėlto, gamintojos sprendimas visiems modeliams „užkabinti“ vieną ir tą patį veidą kelia dvejopas emocijas. Ypač tarpusavyje lyginant 60-ą ir 90-ą modelių seriją.
Modelis | Volvo V60 | Audi A4 Avant | BMW 3 Touring | Mercedes-Benz C universalas |
Ilgis (mm) | 4761 | 4725 | 4633 | 4702 |
Plotis (mm) | 1850 | 1842 | 1811 | 1810 |
Ratų bazės ilgis (mm) | 2872 | 2820 | 2810 | 2840 |
Bagažinės tūris (l) | 529/1821 | 505/1510 | 495/1500 | 460/1480 |
Kuomet akys bando mėgautis atskirais dizaino elementais – širdis džiūgauja, bet kai trumpam atsitrauki ir pažvelgi į bendrą visumą, norisi „Volvo“ dizaineriams išsiųsti laišką, kuriame priekaištautume dėl pernelyg didelių panašumų su „V90“, kuris, mums asmeniškai, iki šiol yra vienas gražiausių pastarojo dešimtmečio „Volvo“ markės modelių.
Ir visgi, naujos kartos „Cross Country“ neturi nieko bendro su prieš tai gamintu modeliu. „Volvo“ atsižvelgė ne tik į praėjusios kartos modeliui adresuotą kritiką dėl pernelyg ankšto interjero ir per mažos bagažinės, bet ir atsižvelgė į faktą, jog automobiliai nuolatos pučiasi, į visas įmanomas puses. „Volvo“ šias problemas išsprendė labai paprastai – sukūrė didžiausią automobilyje šioje klasėje. Tiesiog užtenka padidinto pravažumo universalo išmatavimus palyginti su konkurentais. Jeigu anksčiau „V60“ buvo vienas kompaktiškiausių automobilių klasėje, dabar – jis tapo didžiausiu.
Vertinimo kriterijus | Volvo V60 CC D4 |
Išskirtinumo faktorius | 7 balai |
Interjero dizainas | 8 balai |
Eksterjero dizainas | 8 balai |
Varantieji ratai | Keturi varantieji |
Tuščio automobilio svoris | 1867 kilogramai |
Ilgis (mm) | 4784 mm |
Plotis (mm) | 1850 mm |
Aukštis (mm) | 1499 mm |
Ratų bazės ilgis (mm) | 2875 mm |
INTERJERAS
Visuotinės automobilių dizaino tendencijos puikiai matyti ir šio „Volvo“ viduje. Pirmą kartą „XC90“ pademonstruota koncepcija labai sėkmingai buvo pritaikyta ir kituose, mažesniuose modeliuose, tokiuose kaip štai šis „V60 Cross Country“.
Nepaisant panašumų su kitais „Volvo“ modeliais, tupint automobilio viduje nekyla noras dėl ko nors labai stipriai priekaištauti. Neperkrautas, jaukus interjeras su labai greitai įsisavinamu prietaisų valdymu kelia absoliučiai priešingas emocijas, kurias jaustumėte analogiškame „
Audi A4“, kuriame dominuoja aštrūs, nenugludinti kampai ir perdėtas vairuotojui suteikiamos informacijos ir pasirinkimų kiekis. To „Volvo“ nėra.
Laipiojant iš priekio į galą, iš galo į priekį, narstant visas įmanomas dėtuves susidaro įspūdis, jog „Volvo“ kompanijoje dirba žmonės, kurie galvoja apie individus, kurie turi šeimas ir galvoja ne tik apie save, bet ir apie kitus. Puikus to pavyzdys – erdvė ant galinių sėdynių, kuriose tilps ne tik vaikiškos kėdutės ar į 8-ą klasę einantys nervų kamuoliai. Jose turėtų tilpti suaugę žmonės, kurių ūgis neviršija 1,85 cm. Pabandykite bandomajam triušiui po to pasiūlyti įsėsti į analogišką „Audi A4“ ar C klasės „Mercedes-Benz“ universalą. Net neabejojame, jog jie po penketo minučių norės sugrįžti į „Volvo“, nes švediškame universale jiems bus patogiau ir jaukiau.
„Volvo“ galvojimas apie automobiliu keliaujančios šeimos gerovę akivaizdus ir kitose vietose. Tuo įsitikinsite, pavyzdžiui, atidarę bagažinės dangtį. Aha, jau matome kaip pradedate žiovauti, tačiau nei vienas „Volvo V60 Cross Country“ konkurentas negali pasiūlyti to, ką gali „Volvo“ – erdviausią bagažinę segmente, kuri labai greitai transformuojasi į milžinišką erdvę naujam televizoriui, kompaktiškai sofai ar netgi dviračiui. Matote, nulenkę galines sėdynes gausite ypatingai retą privalumą – lygias grindis, kurios palengvina bet kokių, didesnių daiktų įkrovimą ir iškrovimą.
Vertinimo kriterijus | Volvo V60 CC D4 |
Interjero erdvė | 8 |
Interjero apdailos medžiagos | 7 |
Surinkimo kokybė | 8 |
Ergonomika | 8 |
Matomumas | 7 |
Prietaisų skydelio informatyvumas | 8 |
Daiktams skirtų dėtuvių kiekis ir jų funkcionalumas | 8 |
Multimedijos sistema | 8 |
Technologijų ir pagalbinių sistemų veikimas | 8 |
Bagažinės tūris (l) | 529/1441 |
DINAMIKA
„Volvo“ siekis suformuoti kompanijos, galvojančios apie klimato kaitą ir ekologiją, įvaizdį yra sveikintinas, tačiau kaip ir daugelis kitų automobilių gamintojų, taip ir „Volvo“ dar pakankamai ilgai turės pasikliauti vidaus degimo varikliais.
Padidinto pravažumo universalas šiuo metu gali būti komplektuojamas su 4 cilindrų varikliais, kurie gali būti šeriami benzino ar dyzelino pašarais, ir kad ir kaip stipriai esate nusiteikę prieš dyzelinius variklius, jiems iki šiol nėra tinkamos alternatyvos, jeigu automobilį naudojate pagal paskirtį, o ne 5 kilometrų kelionėms į darbą ir atgal.
Mūsų bandytasis modelis turėjo plačiai naudojamą 4 cilindrų, 190 arklio galių ir 400 Nm sukimo momentą išvystantį dyzelį, kuris bandytame modelyje buvo suporuotas su „Aisin“ automatine pavarų dėže ir keturių varančiųjų ratų pavara. Jeigu šie parametrai Jūsų nedžiugina – turime jums gerą naujieną. „Volvo“ siūlo įsigyti „Polestar“ vardu pavadintą priedą, kuris šios jėgainės pajėgumą pakelia iki 200 arklio galių ir 440 Nm. Jis taip pat pakeičia pavarų dėžės veikimo algoritmą ir paaštrina akceleratoriaus reakciją, kai dešinė koja tampa sunkesnė. Ir tai, ko gero, mes padarytume iškart, jeigu įsigytume „V60 Cross Country“.
Matote, palyginus su analogišku „V60“, „Cross Country“ versija yra 120 kilogramų sunkesnė ir tai labai jaučiasi kiekviename jo judesyje. Kai bandote manevruoti, kai bandote pagreitėti ir galiausiai – kilometrų kiekyje, kuriuos galite nuvažiuoti.
Kadangi svoris ženkliai įtakoja variklio dinamiką, vargu ar kada nors turėsite noro spaudinėti akceleratoriaus pedalą iki dugno, ir ne dėl to, jog tachometro rodyklė užstrigs kažkur ties 3000 aps./min., o dėl to, jog jis nemėgsta būti skubinamas ir priverstinai raginamas bėgti. Tolygus ir ramus važiavimas šiai variklio ir pavarų dėžės kombinacijai teikia didžiausią malonumą ir, ko gero, labiausiai patiks ir jums.
Jeigu manote, jog „Dynamic“ režimas išspręs šias problemas – taip nebus. Iš tiesų, važiavimo režimus vertėtų palikti ramybei ar netgi visam laikui užmiršti, nes nei vienas iš jų nesugeba transformuoti automobilio kaip galite tikėtis. Na, išskyrus „Off-road“ važiavimo režimą, kuriame pavarų dėžė, variklis ir keturių varančiųjų ratų sistema veikia taip, jog užtikrintų didžiausią sukibimą bekelėje. Vis dėlto, mes labai abejojame, ar šis režimas kada nors bus įjungtas. Juk „Volvo“ savininkai nėra „Subaru“ vairuotojai, kurie yra pasiryžę patikrinti tikrąsias automobilių galimybes skirtingose aplinkose. Ypač bekelėje.
Vertinimo kriterijus | Volvo V60 CC D4 |
0 - 100 km/val. (gamintojo/mūsų užfiksuotas laikas) | 8,2 sekundės / 8,4 sekundės |
60 - 100 km/val. („Auto“ režimu) | 4,6 sekundės |
80 - 120 km/val. („Auto“ režimu) | 6,9 sekundės |
Variklio išvystoma galia | 190 AG esant 4250 aps/min. |
Didžiausias sukimo momentas | 400 Nm esant 2900-4200 aps/min. |
Maksimalus greitis | 210 km/val. |
Degalų sąnaudos testo metu (mieste/užmiestyje/greitkelyje) | 11,3 litro / 7,3 litro / 8,2 litro |
Degalų bako talpa | 60 litrų |
Taršos emisijos klasė | Euro 6 |
Su pilnu baku nuvažiuosite | ~ 700 kilometrų |
VALDYMAS
Sportiškumas – savybė, kuri nėra būdinga nei vienam „Volvo“ modeliui, bet būtų keista, jeigu „Volvo“ staiga išsižadėtų savo principų, tad būkite pasiruošę, jeigu „V60 Cross Country“ važiavimo savybėmis liksite truputėlį nusivylę arba atvirkščiai – liksite maloniai nustebinti, nes galutinis įvertinimas priklausys nuo to, ar esate pripratę prie vokiškiems automobiliams būdingų važiavimo manierų.
Kaip ir šiame modelyje esantis variklis, taip ir likusieji instrumentai, skirti automobilio valdymui, mėgsta, kai su jais elgiatės švelniai. Užtikrintai, bet ne grubiai. Jeigu griebsite jį už kaklo, kaip kad tai darytumėte sėdėdami už 3 serijos BMW vairo, „Volvo“ tiesiog nuleis rankas ir pasiduos. Ir visgi tai anaiptol ne problema.
Automobilį suprojektavę inžinieriai vadovaujasi visiškai kitais principais ir vertybėmis negu analogai iš Vokietijos. Juk Švedijoje nėra greitkelių, kuriais galite lėkti beprotišku greičiu. Švedijoje taip pat nėra tūkstančių kilometrų ilgio kelių, kurių forma labiau primintų ką tik išvirtą makaroną, todėl nenuostabu, jog „V60 Cross Country“ važiuodamas ypatingai dideliu greičiu ar kai vairuotojas siekia kuo greičiau pakeisti važiavimo trajektoriją nesuteikia tokio didžiulio malonumo kaip tą darytumėte būdami už „Audi A4 Allroad“ vairo.
Nors šiose dvejose disciplinose jis jaučiasi nejaukiai, palyginus su analogišku SUV (praktiškai bet kuriuo vidutinio dydžio SUV) keliu jis rieda paklusniau ir smagiau. Vis dėlto, šis padidinto pravažumo universalas geriausiai jaučiasi stūksodamas spūstyse, važinėdamas per „gulinčius policininkus“, važiuodamas tolygiu, bet saugiu greičiu ir bandymasis sugerti visas įmanomas duobes. Juk to daugeliui ir tereikia, ar ne?
Vertinimo kriterijus | Volvo V60 CC D4 |
Pakabos suteikiamas komfortas | 7 balai |
Stabilumas posūkiuose ir važiuojant didesniu greičiu | 7 balai |
Manevringumas | 7 balai |
Stabdžių sistemos efektyvumas | 8 balai |
Triukšmo lygis | 8 balai |
Padangų išmatavimai | 235/45 R19 |
EKSPLOATACIJA
Universalo kėbulo turinčios mašinos visuomet būdavo keliais tūkstančiais pigesnės už analogus su SUV kėbulo tipu. Bent jau „Volvo V60“ ir „
Volvo XC60“ atveju – ši taisyklė galioja, bet ne tada, kai žvalgotės į „Volvo V60 Cross Country “.
Lietuvoje padidinto pravažumo universalas kainuoja nuo 49 800 eurų. Už šią nemenką sumą pinigų gausite versiją su 250 arklio galių išvystančiu benzininiu motoru. Norite dyzelio? Ne problema. 190 AG motorą turintis „Volvo V60 Cross Country“ kainuos nuo 49 900 eurų, bet žvelgdami į šias sumas norite pasakyti – brangoka.
Liūdniausia yra tai, jog analogišką variklį ir kitus komponentus turintis „Volvo XC60“ kainuoja beveik tiek pat. Dyzelinė versija su „Momentum“ įrangos lygiu kainuoja – 48 460 eurų, o benzininė – 50 470 eurų, tad daugelis bent kartą svarstę „Cross Country“ modelio kandidatūrą sprendimą priims SUV naudai – juk visureigiška išvaizda visuomet turės didesnį efektą negu universalas su plastikinėmis apdailomis ant ratų arkų.
Mus liūdina ir dar vienas faktas – konkurentų trūkumas. Pradėję dairytis į panašaus pobūdžio modelius, turėsite apsvarstyti tik keleto analogų kandidatūrą: „Subaru Outback“, kuris yra gerokai pigesnis ir tai justi daugelyje sričių bei „Audi A4 Allroad“ ir „Volkswagen Passat Alltrack“, kurie, mūsų ir jūsų džiaugsmui, nėra techniškai identiški automobiliai.
Vertinimo kriterijus | Volvo V60 CC D4 |
Pigiausio modelio kaina | 49 800 eurų |
Bandyto modelio kaina | 52 800 eurų |
Papildomos įrangos pasirinkimas ir kaina | 7 balai |
Standartinė garantija | 3 metų / 100 000 kilometrų |
Numatoma išliekamoji vertė po 5 metų | ~ 35 procentai |
Išlaidos planiniams aptarnavimams 100 000 kilometrų | N.D |
Atstovybių tinklas | Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje, Šiauliuose |
Tokie automobiliai kaip „Volvo V60 Cross Country“ visuomet buvo kaip bene ideali perdėtai didelių, sunkių ir nerangių SUV modelių alternatyva, ir naujos kartos „V60 Cross Country“ tik dar kartą įrodo, jog visų geidžiami SUV neturi nei vieno ryškaus pranašumo.
Tai – dviejų skirtingų automobilių kokteilis. Jis turi SUV automobiliams būdingą kėbulo prošvaisą, jis turi tokią pačią keturių varančiųjų ratų pavarą, aukštą sėdėseną ir netgi pasižymi geresniu „Euro NCAP“ įvertinimu negu analogiško dydžio SUV.
Ir su visais šiais privalumais gaunate gerokai vikresnę, manevringesnę alternatyvą, suteikiančią ne tik didesnį vairavimo malonumą, bet ir ilgalaikėje perspektyvoje pareikalausiančią mažiau išlaidų eksploatacijai ir degalams. Bene ideali alternatyva itin populiariems pseudo-visureigiams? Ko gero – taip.
Vis dėlto, jeigu ieškote bene idealaus šeimyninio automobilio, tiesiog pasižvalgykite po „V60“ ir „V90“ modelių lauką. Būtent jie yra vieni iš tų automobilių, kurie moka ir gali viską.
MUMS PATIKO
- SUV automobiliams būdinga kėbulo prošvaisa ir aukštesnė vairuotojo pozicija
- SUV automobiliams nebūdingos važiavimo savybės
- Neiššaukiantis, bet funkcionalus interjero bei eksterjero dizainas
- Veiksmingos, bet retkarčiais per jautriai veikiančios saugumo sistemos
- Turbūt vienas gražiausių tokio dydžio universalų
- Itin patogios sėdynės. Tiek priekyje, tiek gale sėdintiems individams
- Pagyrų verta garso sistema
MUMS NEPATIKO
- Retkarčiais vangiai veikianti pavarų dėžė
- Dyzelinio variklio dinamika ir per didelės kuro sąnaudos
- Variklių gamoje galėtų būti modelis su hibridine pavara
- Juntamas kokybinis šuolis tarp „V90 CC“ ir „V60 CC“
- Gamyklinė navigacija nėra tokia funkcionali ar greitai veikianti kaip konkurentų
- Standartinis „Volvo V60“ universalas yra vikresnis, tiksliau valdomas ir teikiantis daugiau džiaugsmo
- Grubiai veikianti „Start/Stop“ sistema