• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

„Volvo Trucks“ ir „Shell“ susitarė dėl pasaulinio bendradarbiavimo pristatant suskystintas gamtines dujas (LNG) kaip degalus komercinės paskirties sunkvežimiams. Šis bendradarbiavimas paremtas „Volvo“ naująja „MethaneDiesel“ koncepcija, kai LNG naudojamos dyzeliniuose varikliuose, bei „Shell“ patirtimi ir investicijomis į infrastuktūrą. Kompanijos koordinuos savo veiksmus ir skatins platesnį nei iki šiol LNG panaudojimą transporto sektoriuje.

REKLAMA
REKLAMA

„Shell“ yra vienas įtakingiausių gamtinių dujų rinkos žaidėjų, o mes – vieni pirmaujančių sunkvežimių gamintojų, kurių energiją taupančius, dujomis varomus sunkvežimius galima įsigyti jau dabar. Bendradarbiaudami kartu, sustiprintume ir paspartintume LNG diegimą transporto sektoriuje ir įgyvendindami mūsų veiksmus, ir skatindami prisijungti kitus prie šio tikslo“, – teigia Lennartas Pilskogas, „Volvo Trucks“ ryšių su visuomene atstovas.

REKLAMA

Pagal bendradarbiavimo sutartį pirmieji žingsniai jau įgyvendinami atrinktose centrinės Europos rinkose bei JAV.

Ši sutartis neapriboja dabartinio ar būsimo bendradarbiavimo ir dialogo su kitais „Volvo Trucks“ bei „Shell“ partneriais.

Dujomis varomi sunkvežimiai

Visuomeninis transportas ir mažesni komerciniai sunkvežimiai neretai naudoja suslėgtas gamtines dujas (CNG). Tačiau norint šias dujas panaudoti tolimųjų pervežimų sunkvežimyje, jis turi gabenti didesnį jų kiekį. Tai neaktualu, jei transporto priemonės variklis yra pritaikytas naudoti suskystintas dujas, kurios tokioje būsenoje užima mažiau vietos.

REKLAMA
REKLAMA

Būtent toks ir yra „Volvo FM MethaneDiesel“ sunkvežimis. Jame įdiegta naujoji metano-dyzelino technologija, o variklis varomas LNG kaip pagrindiniais degalais. Sunkvežimis jau parduodamas Švedijoje, Norvegijoje, Belgijoje, Ispanijoje, Nyderlanduose ir Didžiojoje Britanijoje. Artimiausioje ateityje jį galės įsigyti ir Italijos bei Prancūzijos vežėjai.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Matome, kad mūsų dujomis varomas sunkvežimis turi didelį potencialą – juos siūlysime didesniam skaičiui rinkų, kartu didindami gamybos pajėgumus ir plėtodami dujų infrastruktūrą. Suskystintų gamtinių dujų naudojimas dyzeliniame variklyje yra labai efektyvus degalų energijos panaudojimo atžvilgiu – netolimoje ateityje tai galėtų būti dominuojanti įprastiniams degalams alternatyva sunkvežimiuose“, – teigia L. Pilskogas.

REKLAMA

Platesnis suskystintų gamtinių dujų panaudojimas palengvintų ir suskystintų biodujų (LBG) gavybą iš atsinaujinančių šaltinių.

Apie gamtines ir biodujas

Gamtinės ir biodujos sudarytos daugiausia iš metano. Vykstant degimo reakcijai variklyje, proceso metu išsiskiria kur kas mažiau anglies dvideginio nei degant dyzelinui. Be to, į atmosferą nepatenka sieros ir sunkiųjų metalų junginiai bei pelenai. Apskaičiuota, kad dabartinių gamtinių dujų išteklių užteks kur kas ilgiau nei turimų naftos išteklių. Biodujos yra neutralios klimato atžvilgiu, jas galima išgauti iš atliekų ir kitų organinės kilmės šaltinių.

REKLAMA

Suskystintos gamtinės dujos gaunamos atvėsinus gamtines dujas iki tam tikros temperatūros, kurioje jos virsta skysčiu. Jos plačiai naudojamos šilumos ir elektros energijos gamyboje, todėl jų pasiūla rinkoje yra nemaža. Be to, jos dažniausiai yra pigesnės nei dyzelinas.

Apie „Volvo FM MethaneDiesel“:

• Pilnu dujų baku jis gali nuvažiuoti apie 1 000 km.

• 460 AG variklis, kurio sukimo momentas – 2 300 Nm.

• Dažniausiai naudojamas 40-60 t bendrosios masės sąstatuose.

• Sunkvežimio variklis dujų uždegimui naudoja dyzelį. Naudojamų degalų proporcijos pasikirsto taip: iki 75 proc. dujų ir iki 25 proc. dyzelino – priklausomai nuo gabenimų tipo ir važiavimo sąlygų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

• Suskystintų gamtinių dujų, laikomų specialiame bake, temperatūra svyruoja tarp -130 oC ir -140 oC, išlaikant jas skysčio būsenoje.

• Sunkvežimis gali važiuoti tiek suskystintomis gamtinėmis (LNG), tiek ir suskystintomis biodujomis (LBG).

• „Euro 3“ ir „Euro 5“ standartus atitinkantys varikliai gali būti varomi ir vien tik dyzelinu. Tai naudinga situacijose, kai nėra galimybių papildyti bako suskystintomis gamtinėmis dujomis.  

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų