Šaltinis:
Automanas.lt
REKLAMA
Per kelis nepriklausomus Vokietijos sunkvežimių žurnalų atliktus bandymus „Volvo FH“ su „I-Save“ sistema tapo taupiausiu modeliu, vertinant dyzelino ir „AdBlue“ naudojimą. Tokius rezultatus švediškas sunkvežimis pasiekė, nors bandomajame modelyje dar nebuvo įdiegtos pačios naujausios gamintojo technologijos, mažinančios degalų sąnaudas.
Šiandien degalų sąnaudoms transporto įmonės skiria didesnį dėmesį nei kada nors anksčiau, tad kiekvienas sutaupytas gramas svarbus. Pastaruoju metu lubas pramušė ne tik dyzelino, bet ir „AdBlue“ kainos. Daugiau nei dvigubai pašokusios šio tirpalo kainos transporto vežėjams sukėlė nemenką galvos skausmą.
„Investuojant į naują sunkvežimį, kaip niekada svarbu atidžiai išnagrinėti bendrą jo energijos suvartojimą“, – sako Peteris Franzenas, „
Volvo Trucks“ variklių produktų vadovas.
Suderino mažas sąnaudas ir didelį greitį
Nepriklausomi Vokietijos žurnalai „Trucker“ ir „Transport“ neseniai „I-Save“ sistemą turintį „Volvo FH 500“ modelį lygino su kitų pagrindinių Europos konkurentų sunkvežimiais. „Volvo“ tapo abiejų bandymų degalų taupymo nominacijos nugalėtoju, įvertinus bendras dyzelino ir „AdBlue“ sąnaudas.
Nepaisant mažų sąnaudų, „
Volvo“ sunkvežimis išlaikė aukštą vidutinį greitį atlikdamas „Trucker“ palyginamąjį testą, o per žurnalo „Transport“ bandymus net pranoko konkurentus greičiu.
„Mūsų inžinieriams pavyko suderinti didelį greitį su labai mažomis degalų sąnaudomis, o tai yra fantastiškas pasiekimas. Dažnai tenka rinktis vieną arba kitą, bet mes įrodėme, kad galima derinti ekonomiškumą ir našumą, – aiškina P. Franzenas. – Dar įspūdingiau yra tai, kad abiejuose bandymuose mums pavyko pasiekti geriausius degalų sąnaudų rezultatus, nors bandytame sunkvežimyje nebuvo paskutinių atnaujinimų, kurie būtų sumažinę degalų sąnaudas dar keliais procentais.“
Patobulinimai leidžia sutaupyti iki 13% bendrųjų išlaidų degalams
Per bandymus naudotas „Volvo FH“ pasižymėjo „I-Save“ specifikacija – tai sprendimų sistema, kurioje derinamos skirtingos jėgos agregatų ir programinės įrangos funkcijos, siekiant kuo labiau pagerinti degalų ekonomiją. „I-Save“ širdis yra variklis su turbojunginiu, kuris leidžia ilgiau važiuoti žemais sūkiais ir aukštesnėmis pavaromis.
Dėl naujausių patobulinimų „I-Save“ papildomai gali padidinti bendrąją degalų ekonomiją iki 13 proc., palyginti su 2019 metais, kai ši sistema buvo oficialiai pristatyta.
„Siekdami pagerinti degalų vartojimo efektyvumą, žengėme dar vieną žingsnį „Volvo FH“ sunkvežimių su „I-Save“ sistema variklio optimizavimo link. Atsižvelgiant į rekordiškai aukštas dabartines energijos kainas, laikas tokiam mūsų žingsniui negalėjo būti parinktas geriau“, – apibendrina P. Franzenas.
Naujieji patobulinimai: nuo variklio iki programinės įrangos
Įdiegus paskutinius atnaujinimus, sunkvežimių variklių degimo procesas buvo dar kartą patobulintas: purkštukai, suspaudimo laipsnis ir skirstomasis velenas buvo kruopščiai pritaikyti prie unikalių naujųjų bangos formos stūmoklių dugno. Kartu sumažėjo bendras svoris ir vidinė trintis.
Kad pasiektų geresnių rodiklių, gamintojas taip pat patobulino didelio našumo turbokompresorių, alyvos siurblį ir net alyvos, degalų bei oro filtrus.
Patobulintas variklis veikia kartu su išmaniąja ir automatizuota „I-Shift“ pavarų dėže – dabar ji yra iki 30 proc. greitesnė nei anksčiau. Dėl greitesnio jos atsako sutaupoma dar daugiau degalų, o vairuoti sunkvežimį galima patogiau ir sklandžiau.
Sunkvežimyje sumontuota nauja išmanioji sukimo momento programinė įranga „I-Torque“ padidina energijos vartojimo efektyvumą, analizuodama būsimo kelio topografijos duomenis per „I-See“ funkciją ir pritaikydama važiavimą prie tikrojo maršruto. „I-See“ pasitelkia suplanuoto maršruto informaciją, kad kuo geriau išnaudotų sunkvežimio kinetinę energiją riedant kalvotomis vietovėmis.
Naujoji „I-Torque“ programinė įranga optimizuoja ir pavarų perjungimą, ir variklio sukimo momentą. Kompiuteris stebi kelio duomenis ir įvertina reljefą bei transporto priemonės svorį, kad tiksliai nuspręstų, kokio sukimo momento ir kada reikia varikliui, norint taupiausiai naudoti degalus.
Važiuojant ilgus atstumus, sunkvežimio aerodinamika vaidina svarbų vaidmenį taupant degalus, todėl buvo atlikti keli esminiai pakeitimai, siekiant pagerinti oro srautų valdymą, įskaitant siauresnius tarpus kabinos priekyje ir duris pailginančius elementus.
Visi šie patobulinimai lemia didžiausią degalų ekonomiją ir mažiausias bendrąsias „Volvo Trucks“ sąnaudas. Tad inžinieriai patys nekantrauja išvysti, kaip jų kūriniui pavyks dar labiau pagerinti rezultatus per būsimus specializuotos žiniasklaidos bandymus.
Per kelis nepriklausomus Vokietijos sunkvežimių žurnalų atliktus bandymus „Volvo FH“ su „I-Save“ sistema tapo taupiausiu modeliu, vertinant dyzelino ir „AdBlue“ naudojimą. Tokius rezultatus švediškas sunkvežimis pasiekė, nors bandomajame modelyje dar nebuvo įdiegtos pačios naujausios gamintojo technologijos, mažinančios degalų sąnaudas.
Šiandien degalų sąnaudoms transporto įmonės skiria didesnį dėmesį nei kada nors anksčiau, tad kiekvienas sutaupytas gramas svarbus. Pastaruoju metu lubas pramušė ne tik dyzelino, bet ir „AdBlue“ kainos. Daugiau nei dvigubai pašokusios šio tirpalo kainos transporto vežėjams sukėlė nemenką galvos skausmą.
„Investuojant į naują sunkvežimį, kaip niekada svarbu atidžiai išnagrinėti bendrą jo energijos suvartojimą“, – sako Peteris Franzenas, „
Volvo Trucks“ variklių produktų vadovas.
Suderino mažas sąnaudas ir didelį greitį
Nepriklausomi Vokietijos žurnalai „Trucker“ ir „Transport“ neseniai „I-Save“ sistemą turintį „Volvo FH 500“ modelį lygino su kitų pagrindinių Europos konkurentų sunkvežimiais. „Volvo“ tapo abiejų bandymų degalų taupymo nominacijos nugalėtoju, įvertinus bendras dyzelino ir „AdBlue“ sąnaudas.
Nepaisant mažų sąnaudų, „
Volvo“ sunkvežimis išlaikė aukštą vidutinį greitį atlikdamas „Trucker“ palyginamąjį testą, o per žurnalo „Transport“ bandymus net pranoko konkurentus greičiu.
„Mūsų inžinieriams pavyko suderinti didelį greitį su labai mažomis degalų sąnaudomis, o tai yra fantastiškas pasiekimas. Dažnai tenka rinktis vieną arba kitą, bet mes įrodėme, kad galima derinti ekonomiškumą ir našumą, – aiškina P. Franzenas. – Dar įspūdingiau yra tai, kad abiejuose bandymuose mums pavyko pasiekti geriausius degalų sąnaudų rezultatus, nors bandytame sunkvežimyje nebuvo paskutinių atnaujinimų, kurie būtų sumažinę degalų sąnaudas dar keliais procentais.“
Patobulinimai leidžia sutaupyti iki 13% bendrųjų išlaidų degalams
Per bandymus naudotas „Volvo FH“ pasižymėjo „I-Save“ specifikacija – tai sprendimų sistema, kurioje derinamos skirtingos jėgos agregatų ir programinės įrangos funkcijos, siekiant kuo labiau pagerinti degalų ekonomiją. „I-Save“ širdis yra variklis su turbojunginiu, kuris leidžia ilgiau važiuoti žemais sūkiais ir aukštesnėmis pavaromis.
Dėl naujausių patobulinimų „I-Save“ papildomai gali padidinti bendrąją degalų ekonomiją iki 13 proc., palyginti su 2019 metais, kai ši sistema buvo oficialiai pristatyta.
„Siekdami pagerinti degalų vartojimo efektyvumą, žengėme dar vieną žingsnį „Volvo FH“ sunkvežimių su „I-Save“ sistema variklio optimizavimo link. Atsižvelgiant į rekordiškai aukštas dabartines energijos kainas, laikas tokiam mūsų žingsniui negalėjo būti parinktas geriau“, – apibendrina P. Franzenas.
Naujieji patobulinimai: nuo variklio iki programinės įrangos
Įdiegus paskutinius atnaujinimus, sunkvežimių variklių degimo procesas buvo dar kartą patobulintas: purkštukai, suspaudimo laipsnis ir skirstomasis velenas buvo kruopščiai pritaikyti prie unikalių naujųjų bangos formos stūmoklių dugno. Kartu sumažėjo bendras svoris ir vidinė trintis.
Kad pasiektų geresnių rodiklių, gamintojas taip pat patobulino didelio našumo turbokompresorių, alyvos siurblį ir net alyvos, degalų bei oro filtrus.
Patobulintas variklis veikia kartu su išmaniąja ir automatizuota „I-Shift“ pavarų dėže – dabar ji yra iki 30 proc. greitesnė nei anksčiau. Dėl greitesnio jos atsako sutaupoma dar daugiau degalų, o vairuoti sunkvežimį galima patogiau ir sklandžiau.
Sunkvežimyje sumontuota nauja išmanioji sukimo momento programinė įranga „I-Torque“ padidina energijos vartojimo efektyvumą, analizuodama būsimo kelio topografijos duomenis per „I-See“ funkciją ir pritaikydama važiavimą prie tikrojo maršruto. „I-See“ pasitelkia suplanuoto maršruto informaciją, kad kuo geriau išnaudotų sunkvežimio kinetinę energiją riedant kalvotomis vietovėmis.
Naujoji „I-Torque“ programinė įranga optimizuoja ir pavarų perjungimą, ir variklio sukimo momentą. Kompiuteris stebi kelio duomenis ir įvertina reljefą bei transporto priemonės svorį, kad tiksliai nuspręstų, kokio sukimo momento ir kada reikia varikliui, norint taupiausiai naudoti degalus.
Važiuojant ilgus atstumus, sunkvežimio aerodinamika vaidina svarbų vaidmenį taupant degalus, todėl buvo atlikti keli esminiai pakeitimai, siekiant pagerinti oro srautų valdymą, įskaitant siauresnius tarpus kabinos priekyje ir duris pailginančius elementus.
Visi šie patobulinimai lemia didžiausią degalų ekonomiją ir mažiausias bendrąsias „Volvo Trucks“ sąnaudas. Tad inžinieriai patys nekantrauja išvysti, kaip jų kūriniui pavyks dar labiau pagerinti rezultatus per būsimus specializuotos žiniasklaidos bandymus.