Šaltinis:
Automanas.lt
REKLAMA
Dauguma automobilių gamintojų jau spėjo susitaikyti su artėjančiais pokyčiais ir tiesiog pareiškė, jog nuo tam tikros datos pradės Europoje pardavinėti tik elektra varomus automobilius. Vis dėlto, Vokietijos transporto ministras Volkeris Wissingas, kalbėdamas neoficialaus susitikimo su kolegomis iš kitų Europos Sąjungos šalių pareiškė, jog jis nepritaria vidaus degimo variklių draudimui nuo 2035 metų.
„Norime, kad vidaus degimo variklius būtų galima naudoti ir po 2035 metų“, – tarė jis. Vis dėlto, jis iškart patikslina, kad šis draudimas turėtų būti panaikintas tik tuo atveju, jeigu automobilis galės būti varomi sintetiniais degalais.
Sintetiniai degalai gali būti suderinami su įprastinėmis transporto priemonėmis ir leistų joms sumažinti taršą čia ir dabar. Tokiu būdu nereikėtų laukti kada automobilių parkas atsinaujins. Todėl Vokietijos ministras įsitikinęs, kad netolimoje ateityje pavyks rasti sprendimą, kuris leistų atsisakyti iškastinio kuro.
Pasak Volkerio Wissingo, ateityje negalima pasikliauti vien tik elektra ar vandeniliu varomomis transporto priemonėmis: „Turime išlikti technologiškai neutralūs“, – pabrėžia jis.
Vokietijos transporto ministras, regis, nuolatos stebi vietinių gamintojų investicijas į sintetinius degalus. Pavyzdžiui, „Porsche“ intensyviai dirba kurdama sintetinius degalus, o praėjusį rugsėjį Čilėje jau pradėjo statyti pirmąją sintetinio benzino gamyklą. Šis kuras gaminamas iš ore esančio CO2 nenaudojant naftos.
Sintetinio kuro gamyba vyksta naudojant vėjo generuojamą elektrą, vėliau vanduo yra padalijamas į vandenilį ir deguonį, o tada iš oro filtruojamas CO2 sujungiamas su „žaliuoju vandeniliu“, kad susidarytų metanolis. Tada jis paverčiamas automobiliams tinkamu kuru naudojant „ExxonMobil“ licencijuotą technologiją „MTG“.
Teoriškai, sintetinius degalus galės naudoti bet kuris esamas automobilis, tad jeigu jungtinėms šių kompanijų pajėgoms pavyks išpopuliarinti naują kuro rūšį, būtent ji padės stulbinančiu greičiu sumažinti keliais važinėjančių automobilių su vidaus degimo varikliais taršą. Tiek senų, tiek ir naujų automobilių.
Jeigu iki šiol elektromobilis buvo ir yra laikomas kaip transporto rūšis, kuriai priklauso ateitis, sintetinis kuras galėtų būti sveikintina alternatyva. Ne tik Europoje, bet ir kitose pasaulio šalyse, kur užterštumo lygis yra didelis, o gyventojų galimybės įsigyti elektrinę mašiną nėra palankios.
„Porsche“ nėra vienintelis tvirtai įsitikinęs gamintojas, kuris mano, jog ekologiškas kuras gali padėti pratęsti tradicinių vidaus degimo variklių egzistavimą. Sportiškų automobilių gamintojai pritaria „Audi“, „Aston Martin“, BMW ir „Mclaren“.
„Audi“ su šia kuro rūšimi dirba nuo 2009 metų. Šiuo metu „Audi“ sintetinis benzinas gaminamas iš biomasės dviejų žingsnių procese.
Dauguma automobilių gamintojų jau spėjo susitaikyti su artėjančiais pokyčiais ir tiesiog pareiškė, jog nuo tam tikros datos pradės Europoje pardavinėti tik elektra varomus automobilius. Vis dėlto, Vokietijos transporto ministras Volkeris Wissingas, kalbėdamas neoficialaus susitikimo su kolegomis iš kitų Europos Sąjungos šalių pareiškė, jog jis nepritaria vidaus degimo variklių draudimui nuo 2035 metų.
„Norime, kad vidaus degimo variklius būtų galima naudoti ir po 2035 metų“, – tarė jis. Vis dėlto, jis iškart patikslina, kad šis draudimas turėtų būti panaikintas tik tuo atveju, jeigu automobilis galės būti varomi sintetiniais degalais.
Sintetiniai degalai gali būti suderinami su įprastinėmis transporto priemonėmis ir leistų joms sumažinti taršą čia ir dabar. Tokiu būdu nereikėtų laukti kada automobilių parkas atsinaujins. Todėl Vokietijos ministras įsitikinęs, kad netolimoje ateityje pavyks rasti sprendimą, kuris leistų atsisakyti iškastinio kuro.
Pasak Volkerio Wissingo, ateityje negalima pasikliauti vien tik elektra ar vandeniliu varomomis transporto priemonėmis: „Turime išlikti technologiškai neutralūs“, – pabrėžia jis.
Vokietijos transporto ministras, regis, nuolatos stebi vietinių gamintojų investicijas į sintetinius degalus. Pavyzdžiui, „Porsche“ intensyviai dirba kurdama sintetinius degalus, o praėjusį rugsėjį Čilėje jau pradėjo statyti pirmąją sintetinio benzino gamyklą. Šis kuras gaminamas iš ore esančio CO2 nenaudojant naftos.
Sintetinio kuro gamyba vyksta naudojant vėjo generuojamą elektrą, vėliau vanduo yra padalijamas į vandenilį ir deguonį, o tada iš oro filtruojamas CO2 sujungiamas su „žaliuoju vandeniliu“, kad susidarytų metanolis. Tada jis paverčiamas automobiliams tinkamu kuru naudojant „ExxonMobil“ licencijuotą technologiją „MTG“.
Teoriškai, sintetinius degalus galės naudoti bet kuris esamas automobilis, tad jeigu jungtinėms šių kompanijų pajėgoms pavyks išpopuliarinti naują kuro rūšį, būtent ji padės stulbinančiu greičiu sumažinti keliais važinėjančių automobilių su vidaus degimo varikliais taršą. Tiek senų, tiek ir naujų automobilių.
Jeigu iki šiol elektromobilis buvo ir yra laikomas kaip transporto rūšis, kuriai priklauso ateitis, sintetinis kuras galėtų būti sveikintina alternatyva. Ne tik Europoje, bet ir kitose pasaulio šalyse, kur užterštumo lygis yra didelis, o gyventojų galimybės įsigyti elektrinę mašiną nėra palankios.
„Porsche“ nėra vienintelis tvirtai įsitikinęs gamintojas, kuris mano, jog ekologiškas kuras gali padėti pratęsti tradicinių vidaus degimo variklių egzistavimą. Sportiškų automobilių gamintojai pritaria „Audi“, „Aston Martin“, BMW ir „Mclaren“.
„Audi“ su šia kuro rūšimi dirba nuo 2009 metų. Šiuo metu „Audi“ sintetinis benzinas gaminamas iš biomasės dviejų žingsnių procese.