Savinininkai dyzelininių automobilių, kuriuose buvo įdiegta vadinamoji „terminio lango“ programa, turės teisę į žalos atlyginimą, jei dėl to kiltų grėsmė, kad jų transporto priemonės bus pašalintos iš eismo, nusprendė Karlsrūhės federalinis aukščiausiąsis teismas.
Ieškinių „dyzelgeito“ skandale patenkinimo atvejais ieškovai turėtų teisę atgauti 5-15 proc. automobilio kainos.
Maždaug prieš tris mėnesius Europos Sąjungos Teisingumo Teismas (ESTT) priėmė dyzelininių automobilių savininkams palankų sprendimą, kuriuo neteisėta pripažino programinę įrangą, kuri tam tikrose temperatūros ribose išjungia išmetamų teršalų filtravimą, taip įtvirtindamas automobilininkų teisę reikalauti kompensacijų.
Automobilių gamintojai ilgai įrodinėjo, kad tokia programinė įranga, dėl kurios tikrinami automobiliai atrodė mažiau taršūs nei kelyje, buvo būtina siekiant apsaugoti variklį – net jei dėl to automobilis labiau teršia aplinką.
Iki šiol Vokietijos teisėjai nustatydavo aukštus reikalavimus dėl „terminio lango“ žalos atlyginimo, reikalaudami, kad ieškovai įrodytų, jog automobilio gamintojas tyčia pakenkė pirkėjui, o ne tik aplaidžiai elgėsi.
Vokietijos vartotojų advokatas Clausas Goldensteinas (Klausas Goldenštainas), atstovaujantis maždaug 50 tūkst. ieškovų, pareiškė, jog BGH sprendimas gali būti naudingas „milijonams Europos vartotojų“.