Didžiausiame Europos ūkyje praėjusį mėnesį buvo užregistruota iš viso 243,277 tūkst. naujų automobilių – 18,1 proc. daugiau negu metais anksčiau, pranešė federalinė transporto tarnyba KBA.
Automobilių pardavimai Vokietijoje atsitiesia nuo metų pradžios, nors tebėra gerokai mažesni negu priešpandeminiais 2019 metais.
Vokietijos gamintojai – o šioje šalyje įsikūrę tokie pramonės milžinai kaip „Volkswagen“ ir BMW – liepą pagamino 300,3 tūkst. transporto priemonių, 20 proc. daugiau negu tuo pat mėnesiu pernai, pranešė automobilių pramonės asociacija VDA.
Sektorius pamažu atsigauna po tiekimo grandinės problemų, ypač susijusių su puslaidininkiais, dėl kurių sulėtėjo automobilių tiekimas užsakovams.
Rinkos augimą ypač paskatino elektromobiliai – liepą šių transporto priemonių užregistruota beveik 70 proc. daugiau negu metais anksčiau ir elektromobiliai sudarė 20 proc. visų užregistruotų automobilių.
Tačiau analitikai primena, kad nuo rugsėjo nebebus mokamos subsidijos už elektromobilius, perkamus įmonių automobilių parkams, ir tai turės slopinantį poveikį rinkai.
„Dabartinis naujų elektromobilių registracijos bumas greičiausiai didžiąja dalimi susijęs su tuo, kad verslas ... vis dar nori pasinaudoti vyriausybės subsidijomis“, – sakė EY analitikas Janas Milleris (Janas Mileris).
Tikėtina, kad šis bumas „greitai išsisems“, pridūrė analitikas.
Stebėtojai taip pat įspėja, kad įtakos automobilių rinkai turės silpstanti Vokietijos ekonomika, kurios augimą varžo didelė infliacija ir kylančios palūkanų normos.