Kadangi „ADAC“ narių siūlomos techninės pagalbos paslauga naudojasi milžiniškas būrys vairuotojų, šio klubo nariai kaupia visų iškvietimų duomenis ir vėliau juos išanalizuoja. Vien dėl to, jog galėtų suprasti su kokiomis problemomis susiduria vairuotojai ir dėl kokių priežasčių genda įvairiausi automobiliai.
Šiemet tyrime dalyvavo net 155 modeliai, kuriuos pagamino 20 skirtingų automobilių markių. Be to, į naujausią tyrimo ataskaitą buvo įtraukti automobiliai, kurių amžius svyruoja tarp 3 ir 10 metų.
Didžiausia problema – akumuliatorius
Vokietijos automobilių klubo „ADAC“ atstovų teigimu, daugelis vairuotojų susiduria su viena ir ta pačia problema – išsikrovusiu akumuliatoriumi. Nors tai nėra tiesioginis automobilio gedimas, tačiau dešimtmečius kaupta statistika rodo, jog tai yra pagrindinė problema, su kuria susiduria Vokietijos vairuotojai nuo pat 1967-ųjų metų.
Akumuliatorius, be abejonės, gali išsikrauti dėl gausybės skirtingų priežasčių, tačiau organizacijos nariai pastebi, jog šį gedimą dažniausiai iššaukia ne automobilyje sugedę komponentai, o patys automobilių naudotojai. Vairuotojai pamiršta išjungti šviesas, važinėja trumpus atstumus, netinkamai uždaro bagažinės dangtį. Ilgalaikėje perspektyvoje tai iškrauna akumuliatorių, kol galiausiai vieną dieną automobilis tiesiog neužsiveda.
Vis dėlto, jeigu dėl išsikrovusio akumuliatoriaus dažniausiai galima kaltinti tik patį vairuotoją, labiausiai pasitaikančių gedimų penketuką sudaro gerokai rimtesnės priežastys: variklio gedimai (23,8%), starterio ar generatoriaus gedimai (10,4%), padangų gedimai (8,4%), signalizacijos arba imobilaizerio gedimai (7,2%).
Netikėti laimėtojai – „Fiat“ mažyliai, labiausiai nuvylę – „Toyota“ automobiliai
Eilę metų mažiausiai ir daugiausiai problemų keliančių automobilių sąrašą sudarantis Vokietijos automobilių klubas „ADAC“, šiemet labai didelių staigmenų nepateikė. Tarp mažiausiai problemų keliančių automobilių išvysite „Audi A4“, 1 serijos BMW ar „BMW X3“, tačiau tam tikrų siurprizų galima atrasti.
Pavyzdžiui, mažų automobilių klasėje lyderių gretose įsitaisė „Suzuki Ignis“, „Toyota Aygo“ ir itališkas „Fiat 500“. Vis dėlto, reikia pabrėžti, jog „Fiat 500“ ištvermingumas priklauso nuo gamybos metų. Nuo 2013 iki 2017 metų gaminti modeliai buvo įvertinti vidutiniu 18,7 patikimumo balu, o štai vėlesnių modelių – 3,1. (kuo mažesnis balas, tuo geriau).
„ADAC“ organizacijos narius taip pat nustebino netikėtai prasti „Toyota“ markės automobilių patikimumo rodikliai. 2017 - 2020 metais pagamintų „Toyota C-HR“ vidutinis patikimumo balas siekė 30,5, „Toyota RAV4“ – 20,3. Vienintelis „Toyota Aygo“ gavo aukštą 3,9 vidutinį patikimumo balą.
Palyginimui, „Volkswagen T-Roc“ vidutinis patikimumo balas siekė net 1,6, „Volkswagen Tiguan“ – 8,3.
20 patikimiausių automobilių vadovaujantis „ADAC“ gedimų statistika |
---|
Suzuki Ignis |
Toyota Aygo |
Audi A1 |
Mini Cooper hečbekas |
Suzuki Vitara |
Volkswagen Polo |
Audi Q3 |
1 serijos BMW |
BMW X1 |
BMW X3 |
BMW X2 |
Mercedes-Benz CLA |
Mitsubishi ASX |
Mini Countryman |
Seat Leon |
Škoda Rapid |
Volkswagen ID.3 |
Volkswagen T-Roc |
Audi A4 |
10 nepatikimiausių automobilių vadovaujantis „ADAC“ gedimų statistika |
---|
Markė ir modelis |
Smart ForFour |
Renault Megane |
Mercedes-Benz Citan |
Toyota C-HR |
Ford S-Max |
Opel Insignia |
Seat Alhambra |
Ford Galaxy |
Toyota RAV4 |
Fiat Ducato |