Vokietijai nuo rugpjūčio 31 dienos įvedus nuo atstumo priklausantį greitkelių mokestį, Lietuvos vežėjams tai gali atsiliepti dešimteriopu paslaugų pabrangimu. Nuo tos datos mokestis sunkvežimiams, kurių leidžiamas bendras svoris yra nuo 12 tonų, už kiekvieną tos šalies greitkeliu nuvažiuotą kilometrą sieks mažiausiai 0,125 euro.
Sunkesniems ir labiau aplinką teršiantiems sunkvežimiams bus taikomos didesnės rinkliavos.
Nacionalinės vežėjų automobiliais “Linava” prezidentas Algimantas Kondrusevičius “Eltai” sakė, kad ir taip gana nelengvai besiverčiančioms šalies transporto bendrovėms, Vokietijai įvedus planuojamas rinkliavas, pervažiuoti Vokietiją kainuotų kelis šimtus eurų. Taigi atitinkamai pabrangs ir pervežimų kainos užsakovams, pačios prekės.
“Linavos” vadovo nuomone, Vokietija naudojasi savo, kaip tranzitinės valstybės, padėtimi, siekdama pasipelnyti. Tiesa, kelių rinkliavas taiko daugelis ES šalių, tačiau pagal dabartinę tvarką rinkliavos tegali padengti esamų kelių išlaikymą ir naujų tiesimą, o ne tapti papildomo pelnymosi šaltiniu.
Beje, susirūpinimą naująja rinkliava pareiškė Italija, Ispanija, Graikija, Danija, ir Nyderlandai - valstybės, kurių gaminiai, prieš patekdami į reikiamą rinką, paprastai turi kirsti Vokietijos teritoriją.
Ketvirtadienį (07.03) Vilniuje Vokietijos Vyriausybės įgaliota tokius mokesčius rinkti firma “Toll Ciollect GmbH” pristatė sukurtą ir eksploatacijai parengtą pirmąją elektroninę kelių mokesčių sistemą.
Šios firmos spaudos ir ryšių su visuomene skyriaus vadovas Hansas Christianas Maasas (Hansas Kristianas Masas), atsakydamas į “Eltos” korespondento klausimą, kaip ketinama reaguoti į Europos Komisijos ketinimus svarstyti galimybę pradėti oficialų tyrimą dėl Vokietijos planų šią valstybę kertantiems sunkvežimiams taikyti gana stambias rinkliavas, atsakė, kad tai jau politikų, o ne konkrečių kelių mokesčių rinkimo sistemos kūrėjų reikalas.
Kita vertus, H. Maaso teigimu, sunkvežimių kelių mokestis visiškai sutampa su Europos Komisijos transporto politikos tikslais, ypač su numatyta transporto priemones apimančia kelių mokesčių direktyva.
Per metus iš sunkvežimių, kasmet riedančių Vokietijos greitkeliais, šios šalies Transporto ministerija ketina surinkti 3,5 milijardo eurų (3,77 milijardo JAV dolerių). Mokesčių rinkimo sistema bus kontroliuojama per palydovą.
Iš šių lėšų 800 milijonų eurų bus skirta Vyriausybei, 650 milijonų - operatorei "Toll Collect", o 300 milijonų - atidėta vežėjų bendrovių kompensacijoms. Likutis bus skirtas kelių, geležinkelių ir laivybos projektams.
Operatorė "Toll Collect" ketina iki rugpjūčio pabaigos įrengti 150 tūkstančių mokėjimo dėžučių, o kitąmet - dar 800 tūkstančių.
ELTA