Vokietijos vyriausybė pareiškė, kad sunkvežimių rinkliavos greitkeliuose sistemos įvedimas vėl bus atidėtas. Anksčiau buvo numatyta, kad palydovus naudojanti sistema pradės veikti lapkričio mėnesį.
Transporto ministerijos atstovas po tris valandas trukusio vyriausybės pareigūnų ir sistemos operatoriaus "Toll Collect" pasitarimo sekmadienį pareiškė, kad bandomasis laikotarpis buvo atidėtas neribotam laikui.
"Bandomasis laikotarpis negali prasidėti po spalio 15 dienos", - teigė ministerijos atstovas. Jis atsisakė nurodyti, kada bus pradėti bandymai ir oficialiai paleista sistema. Iš pradžių buvo planuota sistemą įvesti rugpjūčio 31 dieną, tačiau terminas nukeltas iki lapkričio 2 dienos.
Prieš oficialiai įvedant rinkliavos sistemą reikia atlikti sistemos bandymus. Transporto ministro Manfredo Stolpe (Manfredo Štolpės) teigimu, bandymai turėtų trukti maždaug keturias savaites.
"Naują sistemos įvedimo datą turėtų nustatyti konsorciumas", - teigė transporto ministerijos atstovas. M. Stolpe buvo smarkiai kritikuojamas dėl brangiai kainuojančių garsiai išreklamuotos sistemos atidėjimų.
Pagal projektą, Vokietija apdėtų rinkliava 12 tonų sunkvežimius, važiuojančius jų greitkelių tinklu, kuris Europoje yra judriausias.
Planuojamas 12,4 euro centų už kilometrą mokestis. Iš viso šios rinkliavos per metus būtų surinkta 2,8 mlrd. eurų. 2,1 mlrd. eurų šios sumos eitų vyriausybei, o likusioji dalis - konsorciumui "Toll Collect", kurį sudaro kompanijos "Deutsche Telekom AG", "DaimlerChrysler AG" ir Prancūzijos automagistralių operatorės "Vinci" padalinys "Cofiroute".
Vokietijos vyriausybė praras 156 mln. eurų pajamų kiekvieną mėnesį, kol sistemos įvedimas bus atidėliojamas.
Šaltinių, susijusių su projektą vykdančia darbo grupe, teigimu, sistema negalės pradėti veikti iki 2004 metų. Sistemos įvedimą žlugdo techninės problemos.
“Reuters”-ELTA