Turizmo parodoje „Reisen Hamburg 2009“, vykusioje praėjusią savaitę Vokietijoje, pristatytos geriausios atostogų idėjos ir inovacijos iš 80 pasaulio šalių. Lietuvai atskirame stende atstovavo Nidos turizmo ir informacijos centras „Agila“ ir Vokietijoje veikiančios agentūros, siūlančios keliones į mūsų šalį.
Pasak jų atstovų, Vokietijos turistus sudominti Lietuva nėra sunku, tačiau kyla problemų tiek dėl sunkaus mūsų šalies, ypač pajūrio, pasiekiamumo, tiek dėl „Vilniaus – Europos kultūros sostinės“ renginių neapibrėžtumo. Pirmuoju atveju dažnai turistai atsisako svajonės aplankyti Lietuvą dėl kelionės trukmės ir sudėtingumo, persėdimų ir pan., o antruoju - parduoti bilietai grupėms į renginius Vilniuje, kurių, kaip baiminasi kelionių organizatoriai, gali jau ir nebebūti. Tačiau vykstančios derybos dėl tiesioginio skrydžio iš Hamburgo į Palangą teikia vilčių, kad nepavydėtina situacija ilgai netruks.
„Vokietijoje „Balticum“ kelionių kryptis yra labai gerai vertinama, - sako Baltijos šalių turizmo centro Berlyne vadovas Marcas Burgdorfas. – „Balticum“ yra kažkas dar nematyto, kažkiek istoriškai artimo, bet vis dėlto dar nepažinta šalis.“ M. Burgdorfas mato didelę perspektyvą piligriminėse kelionėse po Vilnių ir Lietuvą, taip pat naudojant Lietuvos, kaip krepšinio šalies, įvaizdį ir organizuojant Vokietijos klubų vasaros treniruočių stovyklas mūsų sporto bazėse.
Besidominčių krepšiniu Vokietijoje, kuri laikoma futbolo mėgėjų šalimi, yra apie 300 000 žmonių – tai išties nemaža rinka. Taip pat būtina nepamiršti, kad priimant Vokiečių turistus reikia labai įdėmiai išnagrinėti ir žinoti jų mentalitetą, vertybes ir pomėgius, nes vokiečių turistai, pasak Baltijos šalių turizmo centro Berlyne vadovo, labai skiriasi nuo kitų tautybių keliautojų.
Šiuo metu ypač perspektyvi turizmo sritis Vokietijoje yra SPA arba sveikatingumo (Wellness) atostogos kurortuose. Vokietijos gyventojai itin daug dėmesio skiria sveikatai ir poilsiui. Todėl jie dažniausiai pasirenka Vokietijos pajūrį, Lenkiją, Čekiją. Lietuva kol kas aktyviai neįtraukta į parodoje pristatytus projektus. „MediKur-Reisen“ atstovės Kristin Gleitsmann nuomone, taip yra dėl sudėtingų atvykimo sąlygų, komplikuotos kainodaros ir gana aukštų kainų. Todėl iniciatyvi partnerių paieška bus sėkminga tik tuo atveju, jei bus subalansuota kainodara ir atvykimo galimybės į Lietuvos pajūrį, t. y. bus parengtas visas turistinis atostogų ir kelionės paketas.