Tai svarbi informacija tiems, kurie nori įsivertinti savo individualias galimybes dar prieš kreipiantis į VMI dėl Mokestinės paskolos sutarties (MPS) sudarymo.
Gavus prašymą sudaryti MPS, mokesčių administratorius visuomet analizuoja esamą besikreipiančiojo finansinę būklę.
„Pateikiant prašymą, pirmiausia motyvuotai pagrindžiama situacija, dėl kurios sumokėti visos skolos mokesčių mokėtojas šiuo metu negali. Pavyzdžiui, negautos planuotos pajamos dėl trečiųjų šalių įsipareigojimų nevykdymo, taip pat atvejai, kai sumokėjus visą sumą, asmens finansinė būklė taptų kritiška arba jis susidurtų su dideliais sunkumais vykdydamas savo kitus finansinius įsipareigojimus. Tuomet atsižvelgiama į realias asmens ar verslo atstovų finansines galimybes ateityje padengti susidariusią skolą, įvertinamas pasiūlyto mokėjimo termino pagrįstumas“, – teigia VMI Nepriemokų administravimo departamento direktorė Irina Gavrilova.
Vertinant įmonių finansinę būklę, taip pat nagrinėjama ir mokesčių administratoriaus kaupiama informacija: įmonės dydis, vykdomos veiklos, skolų dydis bei jų susidarymo laikotarpis, darbuotojų skaičius, privalomas registruoti turtas, nustatoma, kam teikiama pirmenybė, atsiskaitant pagal savo įsipareigojimus, analizuojami kiti turimi duomenys.
„Žinoma, gyventojų vertinimo kriterijai kiek paprastesni, be to, dažniausiai skolos nesiekia ir 1000 eurų sumos, todėl vidiniai tokių atvejų vertinimo procesai vyksta sparčiau. Svarbiausia, kad besikreipiantys asmenys pateiktų visą pirminiam finansinės būklės vertinimui reikiamą informaciją ir rodytų motyvaciją savo įsipareigojimus atlikti tinkamai“, – pažymi VMI atstovė.
Griežtų apribojimų mažiausiai dalimis mokamo mokesčio sumai ar skolos išdėstymo terminui nėra, tačiau derėtų atsiminti, kad sudarius sutartį, mokestinei paskolai nuo pirmo mėnesio skaičiuojamos palūkanos, kurių dydis nustatomas kas ketvirtį. 2019 m. II ketv. už kiekvieną naudojimosi mokestine paskola dieną nustatytas 0,01 proc. palūkanų dydis.
MPS sudarymui reikalingi dokumentai iš verslo atstovų ir gyventojų priimami elektroniniu būdu per VMI portalo Mano VMI sritį. Jei MPS norintys sudaryti gyventojai neturi galimybės prašymo pateikti e. būdu, jiems siūloma alternatyva: prašymą galima pateikti e. paštu [email protected], klasikiniu paštu bei tiesiogiai gyventojų aptarnavimo skyriuose.
Sprendimas dėl mokėjimo atidėjimo ar išdėstymo dalimis priimamas per 30 dienų nuo prašymo ir kitų dokumentų pateikimo dienos. Paskelbus teigiamą sprendimą dėl mokėjimo išdėstymo ar atidėjimo, MPS reikia sudaryti per 10 darbo dienų.