Pasikeičia veiklos kryptys ar prekiniai ženklai, bet, atrodo, kad iki šiol verslo pasaulyje egzistavo vienas stabilus dalykas – vizitinė kortelė.
Pirmą kartą susitikusių žmonių apsikeitimas jomis yra toks pat senas, kaip ir pats verslas, rašo BBC. Daugeliui mūsų rankoje laikoma kortelė žymi svarbų momentą – kontaktas užmegztas. Bet šiandien, kai mūsų gyvenimas tampa vis daugiau skaitmeninis, naujausios technologijos mums pateikia daug alternatyvų atgyvenusiai kortelei.
Kontaktus perduoda prisilietimas
Nuo elektroninės komunikacijos eros pradžios žmonės ieškojo naujų būdų dalytis informacija – nuo elektroninio pašto ir mobiliųjų telefonų iki kontaktų socialiniuose tinkluose.
Paskui šias technologijas žengė ir nauji įrenginiai. Pavyzdžiui, prieš porą metų Silicio slėnyje įkurta įmonė ,,Bump Technologies“ išleido programėlę išmaniajam telefonui, kuomet dalintis kontaktais verslininkai gali vos sulietę savo mobiliuosius.
Įmonės vadovė Sadie Bascom įsitikinusi, kad jų programėlė turi daug privalumų, lyginant su popierine vizitine kortele, ypač dabar – kai niekas nelenda iš namų be savo mbiliojo telefono.
,,Tai lengva, visuomet tavo telefone ir tau niekada nereikia prisiminti paimti krūvelę vizitinių kortelių prieš einant į susitikimą, jaudintis, kad jos apsitrins ar pasibaigs“, – teigė S. Bascom.
Programėlė taip pat taupo naudotojų laiką kontaktus perkeldama iš karto į vartotojo telefono adresų knygelę – nereikia gaišti laiko suvedant duomenis į telefoną pačiam, ar naršant krūvoje vizitinių kortelių.
,,Žmonių priklausomybė mobiliesiems telefonams, reguliuojantiems beveik visą jų gyvenimą, didėja, – pridėjo S. Bascom. – Kam gaišti laiką įvedant duomenis į telefoną, jei gali jį tiesiog priliesti prie kito ir kontaktus gauti per kelias sekundes.“
Aukso kasyklos
Perėjimas prie skaitmeninių technologijų turi ir kitų privalumų. Pardavimo vadybininkai skaitmeniniu būdu gali perduoti daugiau informacijos, nei galėtų sutalpinti į vizitinę kortelę – pavyzdžiui, jau atliktų darbų portfelį ar net CV.
Technologijos leidžia net, jei nori, sulietus telefonus susijungti su tuo asmeniu socialiniuose tinkluose – ,,Facebook“ ar ,,Twitter“.
Atsižvelgiant į pastarųjų metų socialinių tinklų augimą ir plėtrą, šią sritį galima vadinti aukso kasyklomis, pritraukiančiomis investuotojus.
Rizikos kapitalo grupė ,,Sequoia", žinoma dėl sandorių su ,,Google“, ,,Oracle“ ar ,,PayPal“, neseniai į minėtą kompaniją ,,Bump Technologies“ investavo beveik 20 mln. dolerių, tikėdamasi, kad šis technologinis stebuklas taps toks garsus, kaip ir kiti, kuriuos ši grupė pasirinko.
Kitas verslo kontaktų mezgimu internete garsėjantis socialinis tinklas ,,LinkedIn“ neseniai pranešė apie planus žengti į akcijų biržą. Analitikai skaičiuoja, kad įmonės vertė šiuo metu gali siekti apie 175 mln. dolerių.
Pasilieka prie senų įpročių
Nors perėjimas į skaitmeninę erdvę auga, tradicinių vizitinių kortelių gamybos mastai nemažėja, jos tiesiog pinga. O tai reiškia, kad šiandien darosi daug pigiau pasigaminti išradingesnę vizitinę kortelę – inovatyvaus dizaino ar kitokios medžiagos (aliuminio ar plastiko, kurie seniau buvo tiesiog per brangūs).
Londone esanti vizitinių kortelių gamybos įmonė ,,Moo.com" pasinaudojo technologijomis kiek kita linkme. Šiuo metu įmonė suteikia galimybę ant vizitinių kortelių panaudoti klientų pasirinktus atvaizdus ir pasigaminti šimtus skirtingų kortelių. Įmonė ypatingai patraukli kūrybingiems profesionalams ir technologijų įmonių darbuotojams.
Jos įkūrėjas Richardas Morossas BBC teigė, kad suasmeninta vizitinė kortelė pritraukia daug daugiau klientų.
,,Tai daugiau nei kontaktinė informacija. Kuo giliau žengiame į skaitmeninį pasaulį, tuo reikšmingesnis tampa bendravimas realiame. Skaitmeniniai kontaktai susitikus gyvai, tai tas pats, kas kalbėti telefonu prie pietų stalo", – dėstė R. Morossas.
Apsikeitimas vizitinėmis kortelėmis labai svarbus ir kai kuriose kultūrose. Pavyzdžiui amerikiečiai gali ją paprasčiausiai išsitraukti iš piniginės ir paduoti, japonai jums nusilenks ir paduos kortelę abiem rankomis – tai pagarbos ženklas.