„Lietuva nėra ir negali būti Europos pagrindinė rinka su maždaug 3.2 mln. gyventojų, tačiau čia yra žmonių, kurie užsidegę gera idėja neketina pasiduoti“, - apsilankęs Vilniaus muzikos savaitėje parašė muzikos industrijos profesionalams skirto leidinio „Pollstar“ žurnalistas Johnas Gammonas.
Savo straipsnyje jis skyrė dėmesio Vilniuje stūksančiam pirmajam pasaulyje Franko Zappos monumentui, kuris atsirado privačia iniciatyva, merui Artūrui Zuokui, kuris vėžinosi tanku ir „Anties“ lyderiui Algirdui Kaušpėdui, kuris buvo antisovietinis tada, kai tai kėlė realią grėsmę.
Patį „Vilnius Music Week 2012“ festivalį J.Gammonas vadino „linksmu reikalu“ ir čia pat apgailestavo, kad Lietuvoje leidybinės įmonės merdi. Pateikdamas konferencijų metu išgirstus sukrečiančius skaičius žurnalistas leidosi įkalbinėti, kad mažos Baltijos šalys jungtųsi į bendrą rinką.
Ne tik Jungtinėje Karalystėje, bet ir tarptautinėje arenoje lyderiaujanti žiniasklaidos grupė „Clash“, apimanti muzikos, mados ir kino sektorius, taip pat žurnalą, interneto portalą ir muzikos renginių platformą, festivaliui „Vilnius Music Week 2012" dedikavo net dvi išsamias apžvalgas.
Pristatydamas miestą žurnalistas Simonas Hawkinsas rašė: „Jei norite gražios vaizdinės metaforos - kaip Vilnius pasikeitė nuo tada, kai Lietuva atgavo nepriklausomybę, pažvelkite į Lukiškių aikštę Vilniaus muzikos savaitės vyksmo dienomis. Kur kadaise stovėjo įspūdinga Vladimiro Iljičiaus Lenino statula, nukreipta į KGB rūmus, kuriuose kitaminčiai sovietų buvo įkalinami ir kankinami, dabar stovi įspūdinga Johno Winstono Lennono smėlio skulptūra, kurio įrašai sovietiniais metais buvo uždrausti. Lennonas Leninui: tirpi karma.“
Muzikiniame „Clash“ interneto vadove, kuris yra geriausias viso pasaulio naujienų, atsiliepimų, žinomų menininkų forumų ir galerijų ruporas, buvo smulkiai aprašytas ir festivalio atidarymo klubas „Loftas“. „Tai įspūdinga vieta: didžiulė sovietinės eros radijo gamykla su sena iškaba, metalinėmis santvaromis ir vis dar tebeveikiančiais kranais“, - skelbė britų portalas.
S.Hawkinsas straipsnyje džiaugėsi gavęs paklausyti “Golden Parazyth“ tiesiai prie savo viešbučio durų: „Tai funky techno duetas, kuris savo čiulbėjimu sugeba prikaustyti plačios ir margos minios dėmesį. Visa tai puikiai įgyvendina pora vaikinų, stovinčių už nešiojamojo kompiuterio ir klaviatūros. Jų dainos yra egzotiškos ir intriguojančios.“
„Clash“ dėmesį atkreipė ir Markas Palubenka, kuris buvo pavadintas „aiškiai talentingu vaikinu, skraidžiojančiu tarp instrumentų ir elektronikos“. Tik žurnalistui jo muzikos norėjosi klausytis atokiau nuo gatvės trukšmo: „Labiau intymioje aplinkoje, ar dar geriau - albume „No Fun 101“ jis klesti“.
Grupę „The Perfect Pill“ britas praminė „idealiu priešnuodžiu po vakarienės apimančiam ištižimui“ ir aptarė jos narius: „Tai pankiškas būgnininkas ir charizmatiškas dainininkas / gitaristas, kuris klaikiai primena Johną Barowmaną. Jiedu sukuria maloniai stebimą triukšmą. Tai šiek tiek QOTSA, truputis „Muse“ ir „Placebo“, vietomis yra ir puikių efektų, ir gerų energijos gniužulų. Didžiam nusivylimui, jie nepakluso publikos (daugiausia mūsų) maldavimams ir pasirodymo finale nepaleido instrumentų į teatro langus. Tiesa, gitaros ant medžių neauga.“
Kalbėdamas apie kitas grupes ir scenas, S.Hawkinsas paminėjo šurmulį Katedros aikštėje sukėlusius Jazzu & Leoną Somovą, o kompanijai „Banda Dzeta“ suteikė šiek tiek vizualizacijos: „Ši grupė yra baisiai įdomi dėl jų naudojamos ukulelės, mėsingo būgnininko laikomo trikampio ir penkių pučiamųjų sekcijos - tai galėtų būti puiki tema kaimiškam baltų Jameso Bondo filmui.“
Bemaž milijono lankytojų kasdien sulaukiančio didžiausio Baltarusijos portalo tut.by žurnalistas Dmitrijus Bezkorovainyi savo straipsniuose Vilniaus muzikos savaitei prognozavo šviesų likimą, kadangi „startas buvo šlovingas“.
„Pati alternatyviausia scena buvo niša prie Nacionalinio dramos teatro. Be kitų ten savo kūrybą demonstravo grupė „The Perfect Pill“ - naujasis Germano Skorio – metų pradžioje subyrėjusios grupės IR frontmeno - projektas. Dabar jis tandemu su Lietuvoje prigijusiu amerikiečių būgnininku Joshu McClungu groja garsų ir sudėtingą alternatyvųjį roką, - pasakojo žurnalistas. -Taip pat įsiminė jaunas kūrėjas ir atlikėjas Markas Palubenka (tiesa, turintis baltarusiškų šaknų), a la balkanų muzikos ansamblis „Banda Dzeta“, poprokeriai „Colours of Bubbles“ ir Lietuvoje jau garsūs savo elektroniniais pop himnais „Golden Parazyth“. Taip pat verta išskirti „Without Letters“ ir „Rasabasa“. Nors šį sąrašą galima tęsti pakankamai ilgai, kadangi festivalis tiksliai užfiksavo: Lietuvoje yra tikrai daug šiuolaikinės muzikos, įtinkančios įvairiausiam skoniui.“
Tuo tarpu „Soul Box“ vykusiame „Meet My By The Lake“ vakarėlyje su šokančiomis merginomis ir bosingais didžėjų setais bei akį traukiančiais video apsilankęs britas S.Hawkinsas „Clash“ skaitytojus patikino: „Lietuvių muzika nukreipta tiesiai į tavo smegenų malonumų zoną.“