Pasak savivaldybės, tikimasi, jog stovėjimo vietų įrengimas padės griežčiau reguliuoti elektrinių paspirtukų eismą bei panaikinti nepavyzdingą jų statymą.
„Netinkamai pastatyti el. paspirtukai trikdo sklandų kitų eismo dalyvių judėjimą, tad kartu su dalijimosi platformomis ir judumo specialistais šią priemonę įtraukėme į el. paspirtukų eismo valdymo priemonių paketą. Pokytis leis užtikrinti daugiau tvarkos, saugumo ir vietos eisme visiems jo dalyviams“, – pranešime teigia savivaldybės administracijos direktorius Adomas Bužinskas.
Minėtos vietos bus įrengtos Senamiestyje, dalyje Naujamiesčio, Užupio ir Šnipiškių. Čia atsiras apie 80 tokių aikštelių, kiekvienoje jų tilps iki dešimties paspirtukų.
„Vėliau bus įrengiama dar 40 lokacijų, kurios praplės stovėjimo vietų tinklą“, – nurodo savivaldybė.
Stovėjimo vietos buvo parenkamos remiantis dalijimosi platformų paslaugas teikiančių įmonių duomenimis, specialistų rekomendacijomis bei populiariausiais taškais, kuriuose paspirtukai dažniausiai paimami arba paliekami.
Anot savivaldybės, didelis dėmesys bus skiriamas ir tam, kad stovėjimo vietos sklandžiai įsilietų į miesto infrastruktūrą, netrikdytų kitų eismo dalyvių, pėsčiųjų judėjimo. Taip pat teigiama, kad vietos bus sujungtos į vientisą tinklą, kad jos būtų patogiai prieinamos mikrojudumo dalinimosi paslaugų vartotojams.
Vilniaus savivaldybė nuo birželio 1 dienos elektriniais paspirtukais ir dviračiais jau yra uždraudusi važiuoti Vilniaus, Pilies ir Savičiaus gatvėse.
Taip pat Senamiestyje ir ant tiltų elektrinių paspirtukų vairuotojai privalo važiuoti ne didesniu nei 12 km/h greičiu. Paspirtukų dalijimosi paslaugas teikiančios įmonės automatiškai riboja šių transporto priemonių greitį minimose vietose.
Savo ruožtu Seimas birželio pradžioje patvirtino eismo taisykles elektriniams paspirtukams: jais leidžiama važiuoti šaligatviais, jei savivaldybės nenustatys kitaip, tačiau apribotas greitis, vairuoti šią transporto priemonę gali ne jaunesni nei 16 metų asmenys.
Lietuvos kelių policijos tarnybos viršininkas Vytautas Grašys yra pažymėjęs, kad 2022 metais įvykiuose, susijusiuose su paspirtukais, sužalota per 200 žmonių. Jis taip pat yra sakęs, kad pernai 5 tūkst. dviratininkų bei paspirtukininkų sulaukė nuobaudų už vairavimą išgėrus.
Lietuvos transporto saugos administracijos 2021-aisiais užsakyta apklausa yra parodžiusi, kad pusė respondentų (iš 507) teigė mažiausiai kartą per savaitę važiuojantys elektriniu paspirtuku, 17 proc. respondentų teigė labai dažnai arba dažnai atsiduriantys potencialiai pavojingoje situacijoje. Ketvirtadalis apklaustųjų tvirtino nematantys reikalo dėvėti šalmą ar liemenę, penktadalis sakė, kad tai nepatogu.