Vilniaus miesto taryba, siekdama suderinti išorinės reklamos taisykles su nacionaliniais teisės aktais, suvienodinti sąlygas visoms mieste besireklamuojančioms įmonėms, patvirtino vietinės rinkliavos už reklamą sostinėje nuostatus. Iki šiol bene pusė reklaminių stendų ir iškabų buvo pakabinta nelegaliai.
Pagrindiniai tokio sprendimo priėmimo motyvai, anot Vilniaus miesto tarybos, buvo sutvarkyti miestą nuo vis didėjančio chaotiško ir per gausaus reklamų kabinimo, įvesti vieningas sąlygas ir tvarką miesto įmonėms.
Šių metų balandį miesto tarybos patvirtinti nuostatai yra suderinti su Lietuvos Respublikos reklamos įstatymu, kuriame numatyta, kad „išorine reklama yra laikoma reklama, kurios pateikimo priemonės yra ne patalpose“. Ši sąvoka apima ir vitrinas, iškabas, pastatų sienas ir kitas reklamos pateikimo priemones.
Remiantis Tarybos patvirtintais nuostatais, rinkliava nerenkama, jeigu įrengiama iškaba, kurios plotas ne didesnis kaip 2,5 kv. m, ir kurioje gali būti nurodytas tik asmens pavadinimas, veiklos rūšis, asmeniui priklausantis prekių ženklas ir darbo laikas.
Išorinė reklama panašiai apmokestinama ir daugelyje kitų Europos miestų, kai kur už dideles iškabas imami dar ir papildomi, vienkartiniai mokesčiai.