Įvykio vietoje dirbantis TV3 žurnalistas teigė, kad sužalotas garbaus amžiaus vyras buvo sąmoningas. Tiesa, kokius sužalojimus jis patyrė – nepranešama.
Tikėtina, kad šiukšliavežė kliudė žmogų, o tada, šiam pargriuvus, galėjo jį ir pervažiuoti. Policijos pareigūnai tikslina įvykio aplinkybes.
Trečiadienio rytą policijos įvykių suvestinėse rašoma, kad gruodžio 17 d. apie 9 val. 54 min. Vilniuje, Viršuliškių g., automobilis „Scania P320“, vairuojamas vyro (gim. 1998 m.), važiuodamas atbuline eiga, partrenkė ir sužalojo pėsčiąjį (gim. 1945 m.), ėjusį taku, kertančiu važiuojamąją kelio dalį.
Nukentėjusysis dėl sužalojimų paguldytas į ligoninę. Pradėtas ikiteisminis tyrimas.
„Ecoservice“ Vilniaus logistikos grupės vadovo Mariaus Ditkevičiaus komentaras:
„Šiandien 9.56 val. nutiko nelaimė – Viršuliškių gatvėje važiuodama atbulomis šiukšliavežė kliudė ir sužalojo vyrą. Vairuotojas važiavo įprastu maršrutu, aptarnaudamas konteinerius. Vairuotojas į nelaimę reagavo nedelsdamas, suteikė nukentėjusiajam pirmąją medicinos pagalbą, į įvykio vietą buvo iškviesti medikai ir policijos pareigūnai.
Medikai apžiūrėjo nukentėjusįjį, vyras išvežtas į ligoninę. Atvykę policijos pareigūnai surašė protokolą. Vairuotojas buvo blaivus – tą patvirtino policijos pareigūnai. Atsiprašome nukentėjusiojo ir jo artimųjų dėl šios situacijos. Bendrovė ir vairuotojas bendradarbiauja su atsakingomis tarnybomis, aiškinantis įvykio aplinkybes.“
Ne pirmas toks atvejis
Dar praėjusiais metais naujienų portalas tv3.lt rašė, kad Vilniuje, Žirmūnų g. sunkiasvoris automobilis-šiukšliavežė, važiuodamas atbulomis kliudė ir mirtinai sužalojo senolę. Tai ne pirmas panašus įvykis – atvejų, kuomet šiukšliavežės mirtinai sužaloja žmones pasitaiko bene kasmet, nors dažniausiai nukenčia įmonių darbuotojai.
Nors ne visais atvejais įmanoma įvardyti priemones, kurios padėtų išvengti tragedijos, Valstybinė darbo inspekcija pabrėžia, jog transporto priemonių gamintojai ne visada šiukšliavežėse įrengia galines vaizdo kameras, tad iniciatyvos galėtų imtis pačios įmonės.
Tąkart Žirmūnuose šiukšliavežis važiavo atbulas, kai įvyko nelaimė. Kiemai ir pravažiavimai Žirmūnuose ir kituose rajonuose labai siauri, turi rinktis, ar įvažiuoti atbulas, ar išvažiuoti iš kiemo atbulas, nes privažiavus prie šiukšlių konteinerių nebegali apsisukti – tiesiog nėra vietos.
Policija patvirtino, jog krovininis automobilis (šiukšliavežis) „Scania L280“ buvo vairuojamas vyro gimusio 1985 m., transporto priemonė priklauso įmonei „Ekonovus“. Policijos duomenimis, vairuotojas važiuodamas atbuline eiga partrenkė ir mirtinai sužalojo moterį, gimusią 1931 m. Įvykį taip pa patvirtino ir bendrovė „Ekonovus“.
„Galiu patvirtinti, jog 1985 m. gimęs vyras yra mūsų įmonės darbuotojas ir toks įvykis buvo“, – sakė „Ekonovus“ komunikacijos vadovė Vilma Balčiauskaitė.
Mirčių atvejai – reti
Tai ne pirmas atvejis, kuomet šiukšliavežė mirtinai sužaloja žmogų – praėjusiais metais žiniasklaida rašė apie atvejį Vilniuje, kuomet žuvo šiukšliavežės kliudytas krovėjas, o šiemet po šiukšliavežės ratais Kauno rajone žuvo darbuotojas. Kaip galima pastebėti, dažniau nukenčia įmonių darbuotojai. Vis dėlto, Valstybinės darbo inspekcijos skyriaus vedėjo, vyriausiojo darbo inspektoriaus Sauliaus Balčiūno teigimu, atvejai, kuomet šiukšliavežės sužaloja gyventojus ar darbuotojus – itin reti.
„Per metus fiksuojama ne daugiau vieno tokio atvejo, kai kuriais metais tokių nelaimingų atsitikimų neužfiksuojama nei vieno“, – sakė S. Balčiūnas.
Galinės vaizdo kameros – neprivalomos
Svarbu pastebėti, jog dažnai tokie įvykiai nutinka šiukšliavežėms judant atbulai. Vis dėlto, šiukšliavežėms galinės vaizdo kameros vis dar nėra privalomos – tokios kameros neturėjo ir ketvirtadienio nelaimingame įvykyje minima „Scania L280“. Pasak S. Balčiūno, ne visose Europos Sąjungoje pagaminamose transporte priemonėse tokios kameros įrengiamos.
„Mes niekaip neįpareigojame gamintojo – jeigu gamintojas pagamina transporto priemonę, atitinkančią teisės aktų reikalavimus, pagamintą Europos Sąjungoje, galbūt reikėtų kalbėti apie privalomus įpareigojimus gamintojui, įrengti galines vaizdo kameras“, – teigė S. Balčiūnas.
Pasak jo, įmonės įvertinusios rizikas, galėtų pačios įrengti vaizdo kameras savo transporto priemonėse.
„Galbūt darbdavys įsivertinęs profesinę riziką, galėtų savo iniciatyva sumontuoti vaizdo kameras į visas transporto priemones. Mes galime tik teikti tokias rekomendacijas. VDI tinklalapyje visada pranešame, apie tokius įvykius, kurie įvyko respublikoje: analizuojant atvejus yra pateikiamos rekomendacijos- kameras įrengti būtina ar ne“, – pasakojo S. Balčiūnas.
Taip pat nėra aišku, ar kamerų įrengimas tikrai padėtų išvengti nelaimingų atsitikimų.
„Kitas klausimas – kiek vaizdo kamerų įrengimas padės? Gali būti, kad jos neapimtų viso galinio vaizdo ploto, galiausiai, žmogiškų klaidų absoliučiai visada išvengti neįmanoma“, – sakė S. Balčiūnas.
„Ekonovus“ komunikacijos vadovės V. Balčiauskaitės teigimu, įmonė papildomai investuoja į kamerų įrengimą. Nors daugelis šiukšliavežių turi apsaugines sistemas, tai neleidžia visais atvejais išvengti nelaimingų atsitikimų.
„Visos mūsų turimos šiukšliavežės atitinka europinius standartus – pagal juos kameros nėra privalomos. Tačiau vienas iš svarbiausių mūsų prioritetų yra darbuotojų saugumas, todėl investuojame į galinio vaizdo stebėjimo kameras, padedančias pastebėti galimus objektus, esančius už mašinos, tokios kameros įdiegtos visose mūsų šiukšliavežėse“, – sakė „Ekonovus“ atstovė
Patiko straipsnis? Užsiprenumeruokite mūsų naujienlaiškį ir gaukite svarbiausias dienos naujienas bei įdomiausius straipsnius kiekvieną darbo dieną 11 val. Tiesiai į Jūsų el. paštą!