Ketvirtadienį, spalio 4 d. Vilniuje žiniasklaidai pristatytas trečiosios kartos „Mitsubishi Outlander“. Modelio išvaizda visiškai pasikeitusi, tačiau kaip teigia gamintojas, geriausios pirmtako savybės išliko. Nepaisant pakeistos kėbulo plastikos ir gausių naujos „Mitsubishi“ dizaino kalbos akcentų, visureigis išliko toks pat jaukus, rimtas ir praktiškas, išsiskiriantis ne rėksmingomis išvaizdos detalėmis, o puikiu savo funkcijų atlikimu.
Patys gamintojai jo konstrukciją apibūdina trimis žodžiais: „Tvirtas. Saugus. Paprastas“. Oficialius įgaliotasis „Mitsubishi Motors Corporation“ atstovas Lietuvoje „Inchcape Motors“ naująjį „Outlander“ siūlo su dviem varikliais ir trimis skirtingais įrangos paketais. Pigiausia modifikacija kainuoja 79 900 litų.
„Mitsubishi Outlander“ (nuotr. Algimanto Brazaičio)
Ankstesnės kartos „Outlander“ tapo vienu populiariausių „Mitsubishi“ modelių Lietuvoje, išsiskyręs savo praktiškumu, patikimumu ir išskirtiniu šios klasės automobiliams pravažumu, todėl „Inchcape Motors“ specialistai prognozuoja, kad nemaža dalis naujojo visureigio pirkėjų bus jo pirmtakų savininkai.
Naujojoje koncerno strategijoje „Nauja riba“ „Outlander“ vaidina svarbų vaidmenį – tai pirmasis masinei gamybai skirtas automobilis pagamintas su jau integruota architektūra, tinkančia ir vidaus degimo varikliu varomoms, ir „Plug-in Hybrid EV“ (hibridinė modifikacija su elektros varikliu ir pagalbiniu vidaus degimo varikliu) jėgainėms. Pirmasis pasaulyje tokio tipo hibridinis automobilis „Mitsubishi Outlander PHEV“ Lietuvos rinkoje turėtų pasirodyti 2013 metais.
„Mitsubishi Outlander“ (nuotr. Algimanto Brazaičio)
Trečiosios kartos „Outlander“ savo dydžiu liko beveik identiškas savo pirmtakui, tačiau nauji sprendimai leido sumažinti jo svorį maždaug 100 kilogramų, pagerėjo kėbulo aptakumas, gerokai sumažintas triukšmo ir vibracijų lygis, automobilis gali būti komplektuojamas su „auto start-stop“, susidūrimo išvengimo, kelio žymėjimo perspėjimo sistemomis.
Lietuvos rinkai pasiūlytas „Outlander“ gali būti komplektuojamas su 2 litrų darbinio tūrio benzininiu varikliu 2.0 MIVEC ir 2,2 litro darbinio tūrio dyzeliniu DI-D varikliais. Abiejų galia – 150 AG, benzininio variklio sukimo momentas siekia 198 Nm, o dyzelinio – 360 arba 380 Nm.
„Mitsubishi Outlander“ interjeras (nuotr. Algimanto Brazaičio)
Beje, naujasis benzininis variklis yra kur kas lengvesnis, nes jame sumontuota vieno paskirstymo veleno sistema vietoje dviejų. Toks SOHC variantas leidžia visiškai naujai tolygios kaitos vožtuvų MIVEC sistemai sumažinti degalų sunaudojimą sumažinant kuro padavimo nuostolius.
Tiek dyzelinis, tiek benzininis varikliai gali būti komplektuojami su mechanine arba automatine pavarų dėže. Vidutinės benzininio modelio degalų sąnaudos siekia 6,7 ir 6,8 l/100 km, o dyzelinio – 5,4 ir 5,8 l/100 km.
Nepaisant beveik nepakitusio dydžio, inžinieriams pavyko pasiekti, kad tarpas tarp 1 ir antros eilės sėdynių padidėtų 8 centimetrais. Be to, išmanesni sprendimai leido sukurti kur kas daugiau erdvės kroviniams nulenkiant dalį arba visą eilę galinių sėdynių. Automobilio bagažinės dugne įtaisyta lengvai transformuojama daiktadėžė.
Visi „Outlander“ gaminami Japonijoje, jiems suteikiama 3 metų arba 100 000 kilometrų garantija.
Pigiausia „Inchcape“ salonuose siūloma „2WD Outlander“ versija su „Invite“ įrangos lygiu, benzininiu varikliu ir mechanine pavarų dėže kainuoja nuo 79 990 litų. Pigiausia keturiais ratais varoma modifikacija su benzininiu varikliu kainuoja nuo 94 990 litų. Dyzelinių modifikacijų kaina prasideda nuo 106 990 litų.