• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Ugniagesiams ir prokurorams pasiskundus dėl siaurinamų, gėlių ar medelių klombomis užstatytų gatvių, meras Remigijus Šimašius eismo kliūtis žada pašalinti tik Senamiestyje. Tiesa, per mero rinkimus gatvių siaurinimą Šimašius sustabdė, o iškart po rinkimų gatvės ir toliau siaurinamos. 

Ugniagesiams ir prokurorams pasiskundus dėl siaurinamų, gėlių ar medelių klombomis užstatytų gatvių, meras Remigijus Šimašius eismo kliūtis žada pašalinti tik Senamiestyje. Tiesa, per mero rinkimus gatvių siaurinimą Šimašius sustabdė, o iškart po rinkimų gatvės ir toliau siaurinamos. 

REKLAMA

Vilniečiai vis garsiau skundžiasi, kad jiems pravažiuoti beveik neįmanoma ir daugybėje kitų rajonų, todėl reikalauja stabdyti siaurinimus. Išrinktasis Vilniaus meras Valdas Benkunskas žada neberengti naujų siaurinimo projektų, tačiau jau susiaurintų gatvių atgal platinti nesiruošia. Maža to, neketina stabdyti ir jau pradėtų projektų.

Dar viena sankryža sostinės centre, šįkart prie prekybos centro „Panorama“, kurią darbininkai kaip tik šiuo metu siaurina. Miesto humanizuotojai nusprendė, kad požeminės perėjos čia nepakanka – reikia dviračių takų, tad įrenginėja pervažą dviračiams ir perėją pėstiesiems, dar ir su saugumo salele vidury gatvės. Ir visa tai nusprendė sutalpinti ligšiolinės gatvės ribose, tad važiuojamąją dalį kone perpus susiaurino ir vietoje 5 eismo juostų paliko tris – vos vieną iš Narbuto gatvės ir dvi į ją.

REKLAMA
REKLAMA

Vairuotojų įsitikinimu, jos siaurokos:

„Galėjo plačiau palikti pravažiuoti, tikrai persistengė.“

„Puikiai, svarbiausia dviratininkams yra vietos, svarbiausia jie, mašinas galima palikti namuose ir važiuoti dviračiais.“

REKLAMA

„Per siaura, dažnai važinėju šia sankryža, dėl to dabar susidaro kamščiai kasdien.“

„Jei pasodinti medžiams, tada aš už, jei šiaip siaurina, tada prieš.“

Dauguma mūsų sutiktų dviratininkų ir pėsčiųjų, šiuo metu besinaudojančių požemine perėja, džiaugiasi, kad rekonstravus sankryžą nebereikės lįsti po žeme:

„Jei bus reguliuojama sankryža, bus tobula. Seniai reikėjo.“

„Viršuje man patogiau, per laiptus nemėgstu, mano amžiuje sunkiau vaikščioti.“

„Laisvė judėti paspirtukais mieste yra gerai.“

„Aš palikčiau, kaip buvo, nuoširdžiai, tikriausiai nepatogumas eismo prasme bus didesnis nei vertę gaus pėstieji.“

REKLAMA
REKLAMA

Sostinės gatvių inžinierius Antonas Nikitinas aiškina, kad šią gatvę rekonstruoja, nes įrenginėja dviračių takus. Ir nors Vilniuje dviračiu važiuoti palankios oro sąlygos būna vos keturis mėnesius per metus, mašinoms esą turi pakakti vietos, mat ši gatvė yra pagalbinė, D kategorijos.

„Parinktas optimalus kiekis juostų tai vietai, kaip organizuojamas eismas, kokie srautai. Pėsčiųjų dalyje nėra pakankamai vietos įrengti pakankamo pločio dviračių takus ir dviračių taką, turime užtikrinti saugumo salelę, yra daug elementų, kuriuos reikia įterpti, kad būtų tinkamai organizuotas eismas“ – aiškina A. Nikitinas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Naują gatvių standartą įvedęs ir paskutines dienas poste skaičiuojantis sostinės meras Remigijus Šimašius į vairuotojų skundus moja ranka. Jis žada atsižvelgti tik į prokuratūros ir ugniagesių skundus dėl nepravažiuojamų gatvių senamiestyje.

„Paėmus visumą urbanistinių pertvarkymų, miesto desovietizavimo pradžią, tai labai geras pokytis, gaila, kad oponentams jį pavyko paversti kitu negu neigiamu, tikiuos žmonės įvertins teigiamai ir aš tuo didžiuosiuos“, – sako R. Šimašius.

REKLAMA

Po savaitės Šimašių mero poste turintis pakeisti konservatorius Valdas Benkunskas žada gatvių siaurinimo vajų Vilniuje baigti, tačiau jau pradėtų projektų jisai stabdyti nesiruošia. 

„Jei pradėti darbai rudenį, jie turi būti pabaigti, nei skustas, nei luptas objektas negali būti paliktas. Vėl dėti pinigus į atsiaurinimą, gatvių pertvarkymą nesiruošiam, prioritetas kitur – avarinių gatvių tvarkymas“, – tvirtina V. Benkunskas.

REKLAMA

Tokia sostinės valdančiųjų pozicija piktinasi buvęs meras Artūras Zuokas. Anot jo, gatvėse lieka daugybė klaidų, dėl kurių vairuotojams teks gaišti spūstyse ir šonais braižyti vieniems kitų automobilius.

„Daroma hipsteriškais būdais, be projektų, pagal tam tikrų susijusių žmonių vizijas reikės taisyti ir mokėti pinigus. Reikalausime atsakomybės ir atlyginti žalą“, – kalba A. Zuokas.

Netoli šios sankryžos darbininkai siaurina ir intensyvią Narbuto gatvės šalia „Panoramos“ atkarpą. Ten vairuotojams taip pat teks labai atsargiai vairuoti, kad automobiliai nekliudytų vienas kito.

Taip pat tikėtini ir didžiuliai vargai ugniagesiams, policijai ar greitajai medicinos pagalbai, mat vakarais ten nusidriekia didžiulės spūstys, o susiaurintoje gatvėje mašinoms gali tiesiog pritrūkti vietos pasitraukti į šonus, kad praleistų skubančius pareigūnus ir medikus.

tv3.lt

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų