Balandžio 28 d., 19 val. vyksiantis Lietuvos kamerinio orkestro koncertas veikiausiai taps ryškiausiu besibaigiančio Lietuvos nacionalinės filharmonijos 2009–2010 m. koncertų sezono įvykiu.
Didžiojoje salėje koncertuos beveik kulto figūros statusą įgijusi smuikininkė Janine Jansen, po masinių jos muzikos įrašų siuntimųsi iš „iTunes“ tituluota „parsisiuntimų karaliene“, ir altininkas Maksimas Rysanovas, prieš porą metų svarbiausio klasikinės muzikos žurnalo „Gramophone“ paskelbtas „Jaunuoju metų menininku“. Apie jį Jurijus Bašmetas yra pasakęs – „mano varžovas gimė!“. Šie elitiniai stygininkai atliks Schuberto ir Mozarto kūrinius bei bulgarų kilmės anglų kompozitorės Dobrinkos Tabakovos muziką, Johno Adamso apibūdintą „stebėtinai originalia ir retai pasitaikančia“.
1997 m. debiutavusi Amsterdamo „Concertgebouw“ Janine Jansen savo gimtojoje Olandijoje laikoma smuiko dievaite. Po 2002 m. jos debiutinio triumfo Londone, smuikininkę ėmė kviesti garsiausi pasaulio orkestrai: Karališkasis „Concertgebouw“, Londono, NHK Tokijo, Filadelfijos simfoniniai, Berlyno ir Niujorko filharmonijų orkestrai („iš Olandijos provincijos į globalinę sceną“ – rašė spauda). JAV Janine Jansen artėja link popžvaigždės pozicijų: 2005 m. jos įrašytas Vivaldi „Keturių metų laikų“ albumas „iTunes“ interneto parduotuvėje sukėlė tikrą klasikos furorą, įsiverždamas į populiariausių albumų dvidešimtuką ir tris metus išlaikydamas perkamiausio skaitmeninio klasikos albumo statusą.
„Janine Jansen atrodo tarsi 5-ojo dešimtmečio ekrano sirena“ – rašė amerikiečių dienraštis „The Star-Ledger“. Iš tiesų išskirtinis smuikininkės grožis minimas beveik kiekvienoje recenzijoje, kas kartą darant tą pačią išvadą, jog akustiniai potyriai įveikia regimojo kūniškumo efektą. Daugelis kritikų pastebi, kad nepaisant nepriekaištingos technikos, kuri išlaisvina ir suteikia galią jos Stradivari smuiko garsui, Janine Jansen turi retą gebėjimą atšviežinti tūkstančius kartų girdėtą muziką ir grąžinti jai prarastą spontaniškumą. Pavyzdžiui, sensacingo populiarumo susilaukęs Vivaldi „Metų laikų“ kamerinis įrašas išsiskyrė antiistoriška ir valdinga asmenine interpretacija.
Netrukus po šio išgarsėjusio albumo Janine Jansen kartu su altininku Maksimu Rysanovu ir violončelininku Torleifu Thedéenu įrašė Bacho muzikos albumą „Invencijos ir Partita“, vėl įkopusį į „iTunes“ viršūnes JAV. Nesenai šie stygininkai, pirmieji iš klasikos atlikėjų gavo kvietimą sudalyvauti „Live Session (iTunes Exclusive)“ serijoje. Tačiau smuikininkė ir šio koncerto solistas bei dirigentas Maksimas Rysanovas susitinka ne tik įrašų studijoje, bet ir kamerinių koncertų scenoje. Šiuo metu jie abu priklauso klasikinės muzikos atlikėjų elitui, todėl jų biografijose galima aptikti nemažai analogiškų faktų: garsiausių koncertų salių, festivalių ir simfoninių orkestrų pavadinimų, dirigentų ir atlikėjų pavadžių.
Janine Jansen
Londone gyvenantis ukrainiečių altininkas Maksimas Rysanovas taip pat išsiskiria „galvą pravėdinančiomis“ („Gramophone“) interpretacijomis; XXI a. kartai jis iš naujo apibrėžia alto atlikimo meną. Greta klasikinio ir romantinio repertuaro jis vis dažniau renkasi šiuolaikinę muziką, atlieka XXI a. kūrinių premjeras. Dažnai tai būna Dobrinkos Tabakovos kompozicijos, kurių viena – „Siuita senuoju stiliumi“ – skambės ir šio koncerto programoje. „Avangardo sąvoka keičiasi ir Dobrinka yra viena tų, kurie suteikia jai naują prasmę. Jos credo yra paprasta fundamentali idėja: visada galima atrasti kažką naujo net geriausiai pažįstamuose dalykuose. Jos kūryba, kaip tik ir tyrinėja tą artimą ir kartu nepažįstamą zoną, niekada nebrėždama ribų“ – taip apie jaunosios autorės muziką rašė vokiečių interneto žurnalo „Tokafi“ redaktorius Tobiasas Fischeris.