Gruodžio 1, 3 d. Lietuvos nacionalinis operos ir baleto teatras ir žurnalas „Bravissimo“ rengia II Tarptautinį operos kritikų seminarą „Dramma per musica“. Projekto partneris – Lietuvos kompozitorių sąjungos Muzikologų sekcija, rėmėjas – Lietuvos Respublikos kultūros ir sporto rėmimo fondas.
Opera iki šiol suvokiama kaip konservatyvus žanras. Tačiau šis tradicinis įvaizdis provokuoja „mažas revoliucijas“ kuriant operos pastatymus, nes kitose teatro sferose (pavyzdžiui, dramos teatre) provokacija jau vargu ar galima. Neįprastų pastatymų sulaukia ne tik operos „klasika“ – XIX a. veikalai, kurie tarsi sudaro žanro kanoną, bet ir kitų epochų operos. Ypač baroko ir klasicizmo muzika tapo modernių inspiracijų šaltiniu, sakoma pranešime spaudai.
Į seminarą „Dramma per musica“ skaityti paskaitų pakviesti autoritetingi baroko ir klasicizmo operos žinovai iš Prancūzijos, Nacionalinio mokslinio tyrimų centro (CNRS) nariai Jérôme‘as de La Gorce ir Damienas Colas. Keliolika knygų apie prancūzų baroko operą išleidęs J. La Gorce paskaitoje „Prancūzų baroko opera (1672–1764)“ nagrinės prancūzų operos kontekstą, jos originalumą ir vertybes (puikius kostiumus, milžinišką orkestrą, uvertiūras ir šokių įvairovę ir t. t.) „nuo pat atsiradimo, kai 1672 m. Lully ėmė vadovauti Paryžiaus operos karališkajai muzikos akademijai, iki Rameau – dar vieno puikaus Prancūzijos Baroko epochos kompozitoriaus – mirties 1764 m.“.
D. Colas, tyrinėjantis prancūzų ir italų operos tradicijų sandūrą, abipuses įtakas ir įtampas, šiuo požiūriu pažvelgs į C. W. Glucko „Orfėją“, jo paskaita – „Nuo legendos iki operos: Glucko Orfėjas“ nagrinės su šia opera susijusios žanro reformos ištakas ir įtaką XIX a. kompozitoriams.
Pirmoji seminaro dalis vyks gruodžio 1 d. 10 val. viešbučio „Scandic Hotel Neringa“ konferencijų salėje.
Gruodžio 3 d., 10.30 val., LNOBT Kamerinėje salėje rengiama apskritojo stalo diskusija „Inspiruojantis barokas“, kurios centre – naujausi teatro pastatymai, susiję su baroku. Tai – C. W. Glucko „Orfėjas ir Euridikė“ (rež. J. Jurašas) ir J. S. Bacho „Pasija pagal Joną“ (rež. R. Wilsonas). Teatrologė Rasa Vasinauskaitė aptars Jono Jurašo režisūrinį braižą, muzikologai ir teatrologai kviečiami diskutuoti – kiek kūrinio pateikimui reikšminga režisieriaus autorinė interpretacija, kiek šiuose pastatymuose išsaugota baroko tradicija.
Seminaras vyks anglų ir lietuvių kalbomis su sinchroniniu vertimu į lietuvių kalbą.
Dalyvių registracija vyks iki lapkričio 27 d. elektroniniu paštu [email protected].
Gruodžio 1 d. - dalyvių skaičius ribotas.
Gruodžio 3 d.- apribojimų netaikoma.
Daugiau informacijos www.opera.lt