• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Jau trečiadienį tikimybė gauti baudą už greičio viršijimą vilniečiams ir miesto svečiams smarkiai išaugs – pradės veikti 16 naujų greičio matuoklių. Dalis jų fiksuos ne tik greitį, bet ir stebės, ar vairuotojai paiso raudono šviesoforo signalo ir ar nevažiuoja viešojo transporto juostomis.

Jau trečiadienį tikimybė gauti baudą už greičio viršijimą vilniečiams ir miesto svečiams smarkiai išaugs – pradės veikti 16 naujų greičio matuoklių. Dalis jų fiksuos ne tik greitį, bet ir stebės, ar vairuotojai paiso raudono šviesoforo signalo ir ar nevažiuoja viešojo transporto juostomis.

REKLAMA

Vieni vairuotojai matuoklių bumą giria, kiti peikia, esą jų per daug ir pleškina jie ne ten, kur reikėtų. Tačiau policija primena, kad būtent dėl greičio viršijimo įvyksta daugiausia avarijų.

Nors nauji 16 greičio matuoklių Vilniuje įrengti jau ne vieną mėnesį, baudų jie dar neišrašinėjo, nes buvo testuojami, tačiau trečiadienį jie pradeda darbuotis visu tempu – kartu su 23-imis jau seniau veikiančiais matuokliais jie automatiškai siųs baudas greitį viršijantiems vairuotojams.

„Labai gerai. Kas kilometrą pristatyčiau. O kam jie reikalingi – kad nelakstytų žmonės“, – teigė gatvėje sutiktas praeivis.

REKLAMA
REKLAMA

„Daugiau gyvybių bus išsaugota“, – pritarė kitas.  

Taigi, sostinėje kelių erelius ar nepiktybiškai pedalą per smarkiai paspaudusius vairuotojus gaudys arti 40-ies stacionarių matuoklių ir nuolat vietą keičiantys vadinamieji trikojai. Kai kurie vairuotojai mano, kad policija ir valdininkai persistengia.

REKLAMA

„Kur stovi radaras, visi pristabdo, gražiai važiuoja. Pravažiuoji radarą – toliau skrendi“, – kalbėjo vairuotojas. 

„Kai kuriose vietose tikrai erzina, nes pastatyta per daug būna ir ne tose vietose, kur reikėtų. Yra vietų, kur žymiai greičiau būtų galima važiuoti niekam nemaišant“, – sakė vyras. 

Kelių policijos viršininkas aiškina, kad saugaus greičio nesilaikymas išlieka viena pagrindinių eismo nelaimių priežasčių, o dalis vairuotojų esą nesupranta, kaip smarkiai avariją priartina net nežymiai viršytas greitis

REKLAMA
REKLAMA

„Tai nėra baudų surinkimo įranga, tai paskata vairuotojams keisti savo elgesį. Apribojimas įrengtas tam, kad vairuotojas būtų saugus. Ne visi vairuotojai įtiki, o kelių kilometrų per valandą viršytas greitis kartais lemia labai liūdnas pasekmes“, – aiškino Kelių policijos viršininkas Vytautas Grašys.

Vien per pusmetį policija fiksavo beveik 300 tūkst. greičio viršijimo atvejų. Tiesa, augimą iš dalies lemia ir tai, kad daugėja pačių matuoklių. Naujųjų matuoklių vadinamųjų greičio viršijimo tolerancijos ribų savivaldybės įmonės „Judu“ atstovai neatskleidžia, kai kurie matuokliai gali bausti ir už itin nežymų nusižengimą.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Kiekvienas matuoklis gali turėti individualią toleranciją, tai priklauso nuo matuoklio įrengimo vietos, transporto srautų“, – teigė infrastruktūros skyriaus vadovas Giedrius Levčenka.

Naujieji matuokliai ne tik fiksuos greitį, bet ir stebės, ar vairuotojai sustoja užsidegus raudonam šviesoforo signalui. Baudų sulauks ir tie, kurie mėgsta neleistinai pasivažinėti viešajam transportui skirtomis juostomis.

REKLAMA

„Siekiam, kad vairuotojai ne tik laikytųsi leistino greičio, bet labai svarbus ir šviesoforo signalo laikymasis, nevažiavimas esant raudonam signalui, nes tokie eismo įvykiai yra ne mažiau skaudūs“, – sakė G. Levčenka.

„Dar žmonės neturi vairavimo kultūros. Turi geresnę nei anksčiau, bet vis tiek laksto. Manau, kad gerai“, – pritarė praeivis. 

Tiek policija, tiek ir dalis vairuotojų pripažįsta, kad, matuokliai ir baudų grėsmė priverčia atleisti greičio pedalą.

REKLAMA

„Žmona jau pasimokė, jau pusę metų neviršija greičio. Reiškia, gerai, pasimoko žmonės. Manau, visi pasimokys“, – pasakojo sutiktas vyras. 

„Matome, kad vairuotojai, net įrengus informacinius skydus, kad įranga testuojama, vairuotojai jau vengia viršyti greitį ir laikosi kelių eismo taisyklių, ką ir privalėtų daryti“, – kalbėjo infrastruktūros skyriaus vadovas.

O kurį laiką gerėjusi nelaimių keliuose statistika vėl pakrypo žemyn. Pirmąjį šių metų pusmetį avarijose žuvo 20 žmonių daugiau nei pernai.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Grįžtame į priešpandeminį laikotarpį, kai nebuvo ribojimų, kai eismas vyko pakankamai intensyviai. Tas pokytis vyksta, vyksta į gerą pusę, tik ne taip greitai, kaip norėtume“, – teigė V. Grašys.

Šių metų pradžioje mažiau nei anksčiau avarijų sukėlė girti vairuotojai. Anot policijos, pavojingiausiai žmonės keliuose elgiasi, kai pakvimpa savaitgaliu – daugiausia avarijų įvyksta penktadieniais.

Daugiau detalių ieškokite vaizdo reportaže, esančiame straipsnio pradžioje. 

tv3.lt

Reikia pradėt baust greičio matuoklius su lazdom ir kirviais.
bauduvos naujienos visu grazumu
Jau ir taip per daug ju... Geriau tuos pingus keliams skirtu ir ifranstrukturai gerinti. Aisku ne taip.kaip simasius siaurino kelius.
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų