Nors tyrinėjant beveik 30 metų senumo parduodamų automobilių rinką daugiausia įmanoma rasti metalo laužui tinkančius arba vos važiuojančius automobilius, šis pasiūlymas yra absoliučiai kitoks.
„Parduodamas 1991-01 gamybos „Alpina B10“, 3,5 l., sedanas. Rida: 35 tūkst. km., 360 AG variklis, benzinas, mechaninė pavarų dėžė. Automobilis be trūkumų, originali rida“, – rašoma automobilio savininko skelbime.
Išskirtinis modelis
Šį automobilį parduodantis vilnietis Jonas sutiko papasakoti plačiau apie tai, kuo ši transporto priemonė yra išskirtinė ir kodėl 80 tūkst. eurų suma neturėtų per daug stebinti.
„Sunku trumpai viską papasakoti (juokiasi – aut. past.). Kadaise veikė atskira gamykla, kuri pirkdavo BMW automobilius ir juos perdarydavo. Tada jie iš BMW tapdavo „Alpina“. Ši gamykla tiesiogiai konkuravo su „Lamborghini“, „Ferrari“ gamyklomis.
Tokių „Alpina B10“ modelių iš viso buvo pagaminta tik 507 vienetai. Ir šis konkretus modelis buvo pagamintas 33 numeriu. Iki 150 modelio buvo gaminami tik patys brangiausi modeliai. Vėliau jie buvo nebe tokie vertingi.
Į šį modelis buvo įdėtas BMW variklis su dviem turbinomis. Tokios galios variklio tais laikais nebūdavo net „Ferrari“ modeliuose. Šio „Alpina“ modelio greičio dėžė yra kone dvigubai didesnė nei originali. Taip pat išsiskiria ir stabdžių sistema“, – parduodamo automobilio privalumus vardijo tv3.lt pašnekovas.
Vienintelis Lietuvoje
Anot Jono, toks modelis Lietuvoje yra vienintelis: „Lietuvoje tai vienintelis toks automobilis. Kiek žinau, dar Latvijoje yra vienas, bet jau naujesnis, ne toks vertingas modelis. Ši „Alpina“ į Lietuvą atvyko iš Japonijos kolekcionieriaus. Ten ir praleido visą savo gyvenimą.“
Paklaustas, kaip nustatė automobilio kainą, Jonas teigė vertinęs pasiūlymus užsienyje:
„Pasižiūrėjau, kad Vokietijoje tokį modelį su dvigubai didesne rida žmogus pardavinėjo už 70 tūkst. eurų. Pas mane perpus mažesnė rida, o kaina – tik 80 tūkst. eurų. Aišku, kai paskambins realus klientas, tai galima bus kažkiek pasiderėti.
Kol kas vienas vokietis siūlė 70 tūkst. eurų, bet atsisakiau parduoti už tiek. Reikia nepamiršti, kad tokio automobilio kaina su metais vis auga. Kažkur po 8 proc. per metus. Tad tikrai nėra skubos kažkam parduoti pigiau, kai vėliau bus galima uždirbti gerokai daugiau.“
Važinėti – nerekomenduoja
Įdomu tai, kad pats Jonas važinėtis tokiu automobiliu nerekomenduoja: „Tokie automobiliai yra skirti kolekcijoms. Tad ir pirkėjas, greičiausia, bus kolekcionierius. Su tokiu automobiliu važinėti nėra prasmės. Kai tik rida pradės augti, tai kaina stipriai nukris.“
Anot tv3.lt pašnekovo, sunku tikėtis, kad pirkėjas atsiras Lietuvoje: „Per maža rinka Lietuvoje. Nors skelbimo peržiūrų yra daug, bet realių skambučių dar nebuvo. Pasitaikė, kad skambina žmonės, kurie nesupranta nieko apie automobilius, klausia, koks variklis ir panašių klausimų.“
O ar pats pardavėjas prisiriša prie tokių išskirtinių automobilių?
„Žinote, kai atsisėdi į tokį automobilį, tai tikrai nesinori kartais jo parduoti. Bet toks yra verslas“, – juokiasi vilnietis.