Kaip tv3.lt priminė „Susisiekimo paslaugų“ direktorė Modesta Gusarovienė, šiandien Vilniuje yra trys „Statyk ir važiuok“ aikštelės: Ukmergės, Sėlių ir V. Gerulaičio gatvėse.
„Po jų atidarymo 2017 m. liepos mėnesį iki metų pabaigos aikštelėmis naudotasi 1751 kartą, o 2018 m. fiksuojamas spartus augimas – visose trijose „Statyk ir važiuok“ aikštelėse būta 16,5 tūkstančių apsilankymų.
2018 m. spalio-gruodžio mėnesiais, vidutiniškai per mėnesį, aikštelėmis pasinaudota apie 2400 kartų. Populiariausia yra Sėlių g. įrengta aikštelė – skaičiuojama, kad joje viena vieta pasinaudojama maždaug 26 kartus per mėnesį“, – sakė M. Gusarovienė.
Palyginimui, septynias atviras parkavimo zonas Vilniuje valdančios bendrovės „Unipark“ duomenimis, vien tik įmonės aikštelėse prie oro uosto kas mėnesį apsilanko apie 83 tūkstančiai automobilių.
„Susisiekimo paslaugų“ vadovė pripažino, kad aktyviau naudotis šiomis aikštelėmis vairuotojus paskatino kainos sumažinimas. 2017 m. liepą, vos atidarius aikšteles, už mašinos pasistatymą jose ir už tai gaunamą dienos bilietą viešuoju transportu, reikėjo mokėti 2 eurus. Tačiau 2018 m. gegužę suma buvo sumažinta iki 50 euro centų.
„Statyk ir važiuok“ aikštelėse automobilius galima palikti kiekvieną dieną nuo 5 iki 23 valandos.
Anot M. Gusarovienės, visų trijų „Statyk ir važiuok“ aikštelių įrengimas kainavo apie 55 tūkstančius eurų.
Tiesa, nors minėtoms aikštelėms kol kas populiarumo stinga, bet jau greitai jų sostinėje bus ir daugiau. Tokia aikštelė suplanuota prie 2021 m. Pilaitės prospekte iškilsiančio išparduotuvių centro „Vilnius Outlet“.
Atsigriebia visur vairuodami
„Visais atvejais vairuotojams stovėjimo vietų mieste bus mažai. Norisi atvažiavus iš karto, neieškant ir nevairuojant papildomai, pasistatyti automobilį. Pas mus vis dar gajus noras pasistatyti automobilį kuo arčiau durų.
Tačiau nemažai Europos valstybių tokio važiavimo nuo durų iki durų jau atsisakė. Mums irgi reiktų priprasti kiek paėjėti, palikti erdvės mieste pėstiesiems“, – paklausta, kaip vertina automobilių stovėjimo vietų poreikį Vilniuje, teigė VGTU profesorė Marija Burinskienė.
Anot profesorės, automobilizacijos lygis auga itin sparčiai, todėl stovėjimo vietų niekada neužteks pilnai.
Urbanistė pridūrė, kad pati „Statyk ir važiuok“ aikštelių idėja gera, nors ir nereikia tikėtis, kad ji atneš pelno pinigine išraiška. Nauda nebent galėtų būti sumažintas triukšmo ir taršos lygis žmonėms masiškiau naudojantis viešuoju transportu.
„Didžiausia problema yra žmonių elgesys. Pas mus žmonės labai ilgai buvo ribojami, neturėjo pakankamai automobilių, o dabar visiems atrodo, kad tai neišvengiama ir būtina gyvenimo dalis“, – sakė M. Burinskienė. Ji pastebėjo, kad „noras atsigriebti“ turinti automobilį jaunesnėje kartoje pastebimas mažiau.
Esą vis didėjantis riedžių ir dviratininkų kiekis mieste po truputį rodo kintančius įpročius.
„Susisiekimo paslaugų“ duomenimis, per pastaruosius trejus metus Vilniuje nutiesta ir atnaujinta per 30 km dviračių takų. Šįmet planuojama takų kiekį padidinti dar papildomais 20 km.