• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Vilniečių bendruomenė vis garsiau pradeda reikšti nepasitenkinimą miesto viešojo transporto reforma, kuri planuojama nuo liepos 1 d. Rytoj, penktadienį, nuo 17 val. (pradžia prie Savivaldybės) rengiama aktyvių transporto keleivių akcija – prie stotelių su plakatais rinksis Judėjimo už troleibusus Vilniuje atstovai ir kalbės su keleiviais apie numatomą reformą, dalys informacines skrajutes, kvies į mitingą. Birželio 26 d. gautas leidimas rengti jungtinį reformos priešininkų mitingą. Savivaldybės opozicija planuoja teikti Vilniaus tarybai sprendimo projektą – laikinai nutraukti reformą, kol bus įvertintos visos visuomenininkų pastabos ir pasiūlymai. Mitinge dalyvaus judėjimo už troleibusus Vilniuje aktyvistai, privačių vežėjų, savivaldybės tarybos opozicinių politinių partijų atstovai, vairuotojų profesinės sąjungos, aplinkosauginių organizacijų atstovai.

REKLAMA
REKLAMA

Kaip teigė vienas iš akcijos organizatorių, Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos pirmininko pavaduotojas Tomas Tomilinas: „Kai paaiškėjo visos reformos teisinės ir techninės aplinkybės, daugelis vilniečių buvo šokiruoti. Savivaldybės viešieji ryšiai mums nesako, kad nauji vadinamieji greitieji dujiniai autobusai važinės retai, dalis jų bus seni ir dyzeliniai. Kai pradėjome kalbėti su Vilniaus tarybos nariais, paaiškėjo, kad jie pernai, kai buvo balsuojama už naują strateginį transporto planą, visai nebuvo supažindinti su troleibusų naikinimo planu.

REKLAMA

Jis atsirado tik dabar, pradėjus sisteminę troleibusų nepriežiūrą mero ir pavaldžių biurokratų lygmeniu, jokio demokratiškai rinktos tarybos palaiminimo tam nebuvo. Tik dėl visuomenės spaudimo sostinės meras Artūras Zuokas pagaliau pripažino (interviu LRT), kad naikins troleibuso sistemą. Ar tai daroma dėl tramvajaus?"

REKLAMA
REKLAMA

Pokiliminis susitarimas naikinti visus Vilniaus troleibusus paskatino vilniečius jungtis į visuomeninį judėjimą ir rengti protesto akcijas, mitingus, analizuoti milžiniškus savivaldybės dokumentus, specialiuosius planus, eismo grafikus. Judėjimo iniciatoriaus, vilniečio Mariaus Markevičiaus teigimu, švarūs ir ekologiški troleibusai kainuoja kur kas pigiau nei tramvajus. „Pavyzdžiui, visus esamus troleibusus, kurie važinėja 22 maršrutais, pakeisti naujais, patikimais lietuviškais (Amber) tereikėtų apie 200 mln. litų per kelerius metus. O, pavyzdžiui, viena tramvajaus linija kainuotų trigubai daugiau, neskaitant pačių tramvajų, kurių vieno kaina prasideda nuo 7 mln. litų. Kur logika tiesti tramvajų, jei jis vis tiek stovės spūstyse kaip ir troleibusas?"

 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų