Apie sezonų kaitą pranašaujanti paskutinė žiemos savaitė kelia nuotaiką visiems, išskyrus tuos, kuriems daug laiko tenka praleisti prie automobilio vairo zujant miestų gatvėmis, mat kartu su atlydžiu „nagus parodo“ ir dėl temperatūrų kaitos, vandens, sniego, fizinio krūvio bei kitokio aplinkos poveikio atsiradusios duobės.
Kaip tikina draudikai, sunkiausi vairuotojams yra kovo ir balandžio mėnesiai, kai dėl nepalankių oro sąlygų kelininkai dar negali visu įkarščiu imtis lopyti atsivėrusių nesuskaičiuojamo žaizdų miestų gatvėse. Prakirstos padangos ir sulankstyti ratlankiai šiuo metų laiku yra įprastas vaizdas.
Portalas balsas.lt nusprendė pasiteirauti sostinės vairuotojų, ar jiems prasidėjus atlydžiui atsivėrusios duobės kelia didelį galvos skausmą. Įdomu, kad, priešingai nei vyrauja stereotipas, niurzgančių ir valdžios (arba šiuo atveju savivaldybės) darbu nepatenkintų vairuotojų nesutikome. Nors keblumų duobėti ruožai kelia visiems, dauguma tikino prisitaikantys prie situacijos.
Kaip pasakojo pakelės šiukšles surenkančio sunkvežimio vairuotojas, dėl atsivėrusių duobių kartais netgi tenka vengti pagrindinių kelių. Toks vaizdas po žiemos, anot pašnekovo, yra natūralus. Kaip vieną iš problemiškiausių sostinėje jis nurodė Kalvarijų gatvę. Vairuotojai pasakojo, kad apvažiuoti visų duobių neįmanoma, todėl nutinka visko – prakertamos padangos, lūžta ratlankiai.
Patriotiškai nusiteikęs kaunietis Aurimas tvirtino, kad gatvės laikinojoje sostinėje puikios, o miesto valdžia rūpinasi kauniečių gerove. Anot jo, pagrindinėse gatvėse duobės „išlindo“ jau po pirmojo atlydžio, tačiau per savaitę buvo imtasi bazinio remonto darbų. Kaip teigė kalbinti vairuotojai, saugus greitis didelio pavojaus apgadinti automobilį nekelia, tačiau duobėtuose ruožuose verta būti itin atsargiems.
Maršrutų dėl pablogėjusios kelio dangos vairuotojai tikino nekeičiantys. Kaip juokavo vilnietė Tatjana, mieste nėra tokių didelių duobių, kurių nebūtų galima apvažiuoti. Dirbančių miesto gatvėse kelininkų moteris sakė dar nemačiusi. Vairuotojai tvirtino, kad atsiveriančios duobės yra geriausias indikatorius, kaip savivaldybei sekasi tvarkytis su valdomais keliais.
Lygindamas sostinės gatvių būklę su kitais miestais vilnietis Ignas sakė, kad ji tikrai bloga. Anot jo, įvažiavę į bet kurią gatvę rasime duobių, subyrėjęs kai kuriuose ruožuose yra ir naujas asfaltas. „Jei rudenį danga būtų paklota gerai, pavasarį tų bėdų nebūtų“, − komentavo jis.
Vilnietis Povilas pripažino, kad vengdamas didesnės žalos automobilio pakabai pavasarį yra linkęs keisti maršrutą ir rinktis kitą kelią. Anot pašnekovo, problema yra ne tik nepakankamai greitai į gatves išvažiuojantys kelininkai, bet ir statybos bei remonto darbų kokybė.
„Per metus keliai vėl prakiūra, todėl komentarų, manau, net nereikia. Kokioje šalyje dar taip lopo kelius? Nebent Rusijoje... ir Lietuvoje. Gal „priimant“ kelius reikėtų atlikti analizę – ko ir kiek ten įdėta, kiek laiko tai gali tarnauti“, − kalbėjo Povilas.