• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Vilniaus miesto vicemeras socdemas Gintautas Paluckas baigė metus trukusį eksperimentą, norėdamas įsitikinti, ar miestiečiai gali sostinėje išsiversti be antro šeimos automobilio.

Vilniaus miesto vicemeras socdemas Gintautas Paluckas baigė metus trukusį eksperimentą, norėdamas įsitikinti, ar miestiečiai gali sostinėje išsiversti be antro šeimos automobilio.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Baigėsi mano metų eksperimentas. Aš jį ir toliau pratęsiu, tik gal pavadinsiu nebe eksperimentu, o gyvenimo būdu. Vienu žodžiu, lygiai prieš metus nusprendžiau nebepirkti antro šeimos automobilio ir pamėgint kažkaip išgyvent. Kokiame Paryžiuje ar Londone mano ryžtas taip dramatiškai turbūt neskambėtų, nes ten viešojo transporto sistemos išvystytos šiek tiek geriau ir patogiau. Tačiau Vilniuje... šiaip ar taip, visi mes nuolat burbam apie tai, kaip viskas blogai sostinėje su susisiekimu ir kaip „normaliam žmogui“ neįmanoma išgyventi be automobilio“, – socialiniame tinkle „Facebook“ rašo G. Paluckas.

REKLAMA

 

„Prieš metus nusprendžiau, kad man susisiekimui mieste užteks kojų, dviračio, taksi, autobuso/troleibuso ir „car sharing'o“. Ir visa tai, pageidautina, turėtų neišsprogdinti šeimos biudžeto (anoks čia pasiekimas – neturėti automobilio ir nuolat važinėti taksi)“, – skelbia Vilniaus vicemeras.

REKLAMA
REKLAMA

G. Paluckas suskaičiavo, kad per metus, atsisakęs automobilio, susisiekimui Vilniuje iš viso išleido 582 Eur: viešojo transporto bilietams išleidau – 109 Eur, taksi paslaugoms – 317 Eur, „car sharing'ui“ – 141 Eur, dviračių nuomai – apie 15 Eur (sezoninis abonementas).

„Neskaičiuoju poros sudėvėtų batų, nes šiaip ar taip jie dėvisi. Taip pat neskaičiuoju laiko einant pėsčiomis sąnaudų piniginės vertės (ėjimas į/iš darbo degina kalorijas ir iš dalies pakeičia buvimą sporto klube ar bėgiojimą, kas šiaip irgi kainuotų).

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Tiesa, „car sharing'o“ kaina būtų mažesnė, nes pusę tos sumos sudaro kelionės į Panevėžį ir Kauną. Taksi, aišku, galėjo ir mažiau kainuoti, bet kartais tiesiog nėra nuotaikos eiti per lietų ar sniegą. Čia turiu kur pasitempti“, – svarstė politikas.

REKLAMA

G. Paluckas tikino, kad atsisakyta galimybė – automobilio turėjimas ir naudojimas – per metus jam būtų kainavusi kur kas daugiau: pradinė investicija (automobilis) – 10 000 Eur, automobilio draudimas (civilinis ir kasko) – apie 130 Eur, automobilio plovimai ir valymai – 50 Eur, padangos ir jų keitimas – apie 150 Eur, automobilio vertės mažėjimas – 500 Eur (jei skaičiuosim, kad per penkerius eksploatavimo metus auto vertė krinta apie 30%), kuro sąnaudos – apie 300 Eur.

„Susumavus gaunasi, kad automobilio turėjimas man būtų kainavęs apie 1100 Eur. Tuo tarpu išleidau apie 600-650Eur. Ir, tiesą sakant, didelio diskomforto taip ir nepajutau. Vienu žodžiu, Vilniuje be automobilio gyventi irgi galima“, – reziumuodamas eksperimento rezultatus išvadą padarė G. Paluckas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų