• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Vilniaus viešojo transporto vairuotojams protestuojant ir planuojant rengti streiką, trečiadienį miesto viešojo transporto kokybei aptarti susitiko Vilniaus miesto meras Remigijus Šimašius, „Vilniaus viešasis transportas“ direktorius Darius Aleknavičius ir „Susisiekimo paslaugos“ direktorius Gintaras Macijauskas. Savivaldybė sako aptarusi vairuotojų profesinės sąjungos keliamus reikalavimus, planuojamą streiką ir apgailestauja, kad apie jį sužinojo tik iš žiniasklaidos.

Vilniaus viešojo transporto vairuotojams protestuojant ir planuojant rengti streiką, trečiadienį miesto viešojo transporto kokybei aptarti susitiko Vilniaus miesto meras Remigijus Šimašius, „Vilniaus viešasis transportas“ direktorius Darius Aleknavičius ir „Susisiekimo paslaugos“ direktorius Gintaras Macijauskas. Savivaldybė sako aptarusi vairuotojų profesinės sąjungos keliamus reikalavimus, planuojamą streiką ir apgailestauja, kad apie jį sužinojo tik iš žiniasklaidos.

REKLAMA

Po R. Šimašiaus, D. Aleknavičiaus ir G. Macijausko susitikimo surengta spaudos konferencija.

Šimašius: sąlygos gerėja

R. Šimašius sako, kad susitikimo metu aptarta, kaip elgtis ir dėl keleivių, ir dėl darbuotojų gerovės. Meras sako, kad finansinė situacija įmonėje yra stabili.

„Mes, kaip savivaldybė, irgi mokame, kas priklauso laiku, vairuotojai gauna atlyginimus, laikai, kai atlyginimai nebuvo mokami, užmiršti, parkas yra atnaujinamas, apie 3/4 autobusai nauji, penktadalis troleibusų nauji, atnaujinimai vyksta toliau ir darbo sąlygios gerėja“, – spaudos konferencijoje kalbėjo R. Šimašius.

REKLAMA
REKLAMA

Toliau, kaip sako meras, siekiama, kad sąlygos varuotojams gerėtų, o miestečių pasiteinkinimas viešuoju transportu taip pat augtų. Pasak mero, klientų akimis, šiuo metu VVT yra vertinamas geriausiai, vertinimo vidurkis yra 8 iš 10. Bus siekiama, kad įvertinimas ateityje didėtų.

REKLAMA

Tam, pasak mero, reikės daugiau ir naujesnių transporto priemonių, be to, kad aptarnavimo kokybė būtų gera, kalbant ir apie vairuotojų darbo kultūrą, ir kitus aspektus.

Apie streiką sužinojo iš žiniasklaidos

Antradienį VVT darbuotojų porfesinė sąjunga paskelbė planuojanti streiką dėl netenkinančių darbo sąlygų. R. Šimašius sako, kad sąlygų darbuotojams gerinimas yra nuosekli Vilniaus miesto politikos dalis.

REKLAMA
REKLAMA

„Sąlygos yra gerinamos, neseniai papildomai lėšų yra skirta, virš 700 tūkst. tam. Darbo vietos yra gerinamos, ačiū Dievui, viršvalandžių reikia vis mažiau, mažiau persidirbimo ir tai bent kažkiek prie saugumo gatvėse, ir pačių vairuotojų, prisideda“, – sako R. Šimašius.

Pasak mero, klientams reikia naujo viešojo transporto ir kad jie būtų patogiai aptarnaujami, o vairuotojams reikia „gerų darbo sąlygų ir kad gerai uždirbtų ne tik tie vairuotojai, kurie dirba galbūt jau 30–40 m. ir dirba viršvalandžius, bet ir tie, kurie ką tik prisijungė prie VVT.“

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

R. Šimašius sako, kad VVT informaciją apie planuojamus darbuotojų streikus yra gavusi tik iš žiniasklaidos.

„Iš miesto pozicijos, patvirtinsiu, kad tai nėra kavos ir bandelių pardavimas laisvalaikiui. Tai yra būtina paslauga, įstatymas reglamentuoja, kaip gali vykti streikai tokiose srityse. Jie gali vykti, tačiau turi būti užtikrintas minimalus paslaugos teikimas“, – sako R. Šimašius.

REKLAMA

R. Šimašiaus pastebi, kad jei VVT darbuotojai ir nuspręs streikuoti, miestas reikalaus, kad transporto paslauga būtų užtikrinta.

VVT direktorius D. Aleknavičius apgailestauja, kad apie planuojamą darbuotojų streiką įmonė sužinojo tik iš žiniakslaidos.

„Nesame iki šiol gavę jokios oficialios informacijos iš profesinės sąjungos“, – sako D. Aleknavičius.

D. Aleknavičius pripažįsta, kad darbuotojų atskirtis, pavyzdžiui, tarp darbuotojų ir kitų pareigybių, yra juntama. Vairuotojai, turintys ilgesnį stažą, pasak jo, uždirba daugiau.

REKLAMA

„Atskirtis kai kuriais atvejais yra didesnė nei 70 proc. Mūsų tikslas yra gerinti darbuotojų sąlygas ne tik konkrečiai darbuotojų sričiai ar grupei, bet visos įmonės mastu“, – teigė D. Aleknavičius.

Įmonės vadovas teigė, kad nuo rugsėjo 1 d. patvirtinta, kad mažiausiai uždirbantiems vairuotojams kils atlyginimai. Tam per metus planuojama skirti apie 740 tūkst. eurų.

Paleidžia pilotinius maršrutus

Viena iš VVT darbuotojų profesinės sąjungos keliamų problemų – vairuotojai neturi laiko papietauti. D. Aleknavičius sako, kad ši problema su profesine sąjunga yra aptarta ir išdiskutuota, kokiais keliais būtų galima eiti.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Ieškome sprendimo dėl grafikų sudarymo. Galiu pasakyti, kad jau nuo spalio 4 d. paleidžiame pilotinius maršrutus numatydami didesnes ir ilgesnes pietų petraukas, ne mažesnes nei 45 min., kad nenumatytais atvejais, atsitikus spūsčiai ar avarijai, vairuotojui liktų ne mažiau 30 min pietų pertraukos“, – teigė D. Aleknavičius.

Paleidžiami penki maršrutai, bus žiūrima, kokią įtaką tai turės viešojo transporto kokybei.

REKLAMA

„Visuomet pasisakėme už dialogą, už taikų dialogą. Tai akcentuodavome kiekvienose derybose ir kolektyvinio ginčo posėdžiuose. Profesinei sąjungai siūlėme įvairius kitus variantus, taip pat ir tarpininkavimą, bet, deja, pati profesinė sąjunga pasirinko baigti derymas ir uždaryti tas duris ir žiniasklaidoje eskaluoti šią problemą ir įmonės viduje“, – teigia D. Aleknavičius.

REKLAMA

Kelia klausimą dėl finansavimo

Vilniaus meras sako, kad jam kyla klausimų dėl profesinės sąjungos finansavimo.

„Iki šiol profesinės sąjungos gauna apie 80 tūkst. eurų subsidiją per metus iš VVT ir tai leidžia joms daryti tas viešas akcijas, kurias mes turime. Tiesą sakant, nesu tikras, ar yra sąžininga, kad Vilniaus miestas mokas „Susisiekimo paslaugoms“, kad jos sumokėtų VVT už tai, kad paskui beveik 100 tūkst. eurų būtų skirta ne naujam autobusui įsigyti ar darbuotojų sąlygoms gerinti, bet profesinės sąjungos subsidijai. Linkiu sėkmės susitarti“, – sako R. Šimašius.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

D. Aleknavičius tikslina, kad profesinė sąjunga yra finansuojama iš narių įnašų, pagal seną sutartį, 80 tūkst. eurų būdavo skiriama profesinei sąjungai.

„Už šias skiriamas lėšas profesinė sąjunga nėra pateikusi ataskaitų ir kur tos lėšos buvo panaudojamos“, – sako D. Aleknavičius.

Vilniaus viešojo transporto profsąjunga inicijuoja streiką

Portalas tv3.lt primena, kad Vilniaus viešojo transporto profesinė sąjunga antradienį paskelbė inicijuojanti balsavimą dėl streiko – darbuotojams pritarus, įspėjamieji dviejų valandų streikai planuojami spalio antrojoje pusėje.

REKLAMA

Kaip BNS sakė didžiausios įstaigos profesinės sąjungos vadovas Algirdas Markevičius, taryba antradienį apsisprendė siūlyti darbuotojams pradžioje rengti dviejų dienų įspėjamuosius streikus.

„Manau, spalio 21, 22 dienomis bus įspėjamieji streikai, o jeigu po savaitės nebus sutarimo, nuo 28 dienos, numatome, bus tikrasis neterminuotas streikas“, – sakė jis.

Anot jo, įspėjamieji streikai vyks iš ryto, pradedant nuo pirmojo suplanuoto reiso, t.y. 5.30 val. iki 7.30 val., siekiant, kad vilniečiai išvengtų didesnių nepatogumų per rytinį piką. Apie trečdalį autobusų ir troleibusų važiuos net ir šiuo metu, remiantis teismų išaiškinimais, jog tai yra socialinė paslauga ir ji privalo būti teikiama net ir streikuojant. 

REKLAMA

Streiko detalės dar bus derinamos su Vilniaus viešojo transporto administracija.

Profesinės sąjungos narių balsavimas rengiamas spalio 13–15 dienomis. Teisės aktai numato, kad streikas gali būti skelbiamas pritarus ketvirtadaliui balsavusiųjų.

Profesinės sąjungos reikalauja įmonės vadovybę tęsti 2018-aisiais kolektyvine sutartimi prisiimtus įsipareigojimus nebloginant darbuotojų „teisinės ir socialinės, ekonominės padėties“, spręsti užmokesčio kėlimo dešimtadaliu, galimybės papietauti klausimus.

REKLAMA
REKLAMA

Vilniaus viešojo transporto profesinė sąjunga prie sostinės savivaldybės pastarosiomis savaitėmis rengė neterminuotą piketą reikalaudami užtikrinti vairuotojams galimybę papietauti, dešimtadaliu kelti atlyginimus.

Vilniaus meras R. Šimašius anksčiau yra sakęs, kad viešojo transporto darbuotojų atlyginimai yra didinami, jie mokami laiku, nepaisant dėl pandemijos kritusių įmonės pajamų, be to, atnaujintas transporto priemonių parkas, o darbo sąlygos yra geros. 

Mero teigimu, piketas organizuojamas ne dėl darbo sąlygų, o yra „politinė akcija“, kadangi profesinių sąjungų atstovai priklauso „oponuojančioms politinėms partijoms“ ir nesutinka keisti skatinimo sistemos įmonėje, skiriant dėmesio naujiems ar gerai dirbantiems darbuotojams.

Iš viso „Vilniaus viešajame transporte“ dirba apie 1,9 tūkst. darbuotojų, apie 1,4 tūkst. jų priklauso profesinėms sąjungoms.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų