Trečiąjį Lietuvos ralio čempionato etapą, Vilniaus ralį laimėjęs „Mitsubishi Lancer Evo X“ automobiliu važiuojantis Vytautas Švedas prisipažino, kad paplušėti dėl pergalės turėjo iš peties: „Pradžioje buvo įdomu, vyko arši kova, nes greičio ruožai baigdavosi po pusę sekundės persvara. Dominyko Butvilo automobilio gedimas neleido varžybų pratęsti, bet turėjau dar vieną persekiotoją – Martyną Samsoną. Galvojau, kad visai ramiai pravažiuosiu, bet reikėjo spausti iš visų jėgų.“
„Kai kelias tampa slidus ir nenuspėjamas darosi labai sunku. Turėdavome labai geras sąlygas – tik sausą žvyrą, o šiandien laukėme staigmenų. Reikėjo šiek tiek pasistengti ir pasitelkti fantaziją, kur bus slidu ir kurioje vietoje gali laukti nenumatytos balos, nes tuomet ypatingai keičiasi padangų „sukibimas“. Daugiausiai padėjo laimėti akys ir informacija, kuriose vietose negalima greitai lėkti“ , – po lenktynių Balsas.lt teigė lenktynininkas.
– Kaip vertinate ralio trasą?
– Greičio ruožai – sudėtingi, nes raliui renkami keliai, kurie yra sudėtingiausi tame regione. Vilniaus apskrityje – geri keliai, todėl vingiuotų ir tinkamų raliui teko ieškoti aplink Uteną. Radome gerų kelių ir buvo, be abejo, labai greitų atkarpų ir net per greitų šiam raliui. Dideliame greityje negali būti juokų – rankos ir kojos turi būti labai stabilios.
– Ralyje įvyko tragedija – žuvo moteris. Kaip manote, kas tokias nelaimes išprovokuoja?
– Buvau pirmas automobilis, kuris ten sustojo ir padėjau savo gesintuvu gesinti degantį automobilį. Mačiau visą kraupią sceną ir juolab, kad moteris, kuri nukentėjo buvo mano pažįstama – ne kartą teko su ja bendrauti ir matyti ją tarp žiūrovų. Todėl tikrai labai pergyvenau ir galvojau nuvažiuoti išsiverkti, kur nors labai greitai. Atsitikus tokiai situacijai, nelaimės priežastis gali būti ten atsidūręs žmogus. Be abejo, labai užjaučiu jos artimuosius. Bet stebint lenktynes, reikia pagalvoti, ar galima ten sėdėti.
– Kelintą kartą laimite Vilniaus ralį?
– Trečią ar ketvirtą – net nepamenu iš tikrųjų. Smagu, kai laimi, bet tokia situacija, kokia yra šiandien neprideda to džiaugsmo. Šias laimėtas lenktynes pavadinčiau – liūdniausias mano karjeroje.
– Kalbant apie artimiausius Jūsų varžovus, kiek jie buvo pavojingi ir greiti?
– Tai be abejonės D. Butvilas, kaip jau tapo ir tradicija, nes lenktynėse važiuojame panašiu tempu. Tai mes jam „kvėpavome“ į nugarą, tai jis man. Tokiu tempu važiuoti visą ralį – sunku ir laikas nuo laiko pasitaikydavo tokių klaidų, kurios ir lėmė persvarą tai vienai, tai kitai pusei. Kadangi automobiliai labai panašūs, tai tos persvaros negalėjo būti ypatingai didelės. Tokia kova, aišku, leidžia tobulėti ir mūsų ekipažui, ir jo. Man pačiam, žinoma, daug įdomiau kovoti tokiomis sąlygomis ir ieškoti tos sekundės dalių nei parsivežti pergalę 2 minutėmis daugiau, kas buvo anksčiau čempionate. Džiaugiuosi, kad turime tokį lenktynininką kaip Dominyką, kuris labai greitai tobulėja.
– Prieš ralį atnaujinote savo automobilį. Kaip šiandien Jums sekėsi su juo?
– Viskas pavyko gerai. Tik jis šiek tiek geresnis vingiuotose trasose, kur yra daugiau posūkių. Šiandien jis negalėjo pilnai atskleisti savęs ir tų pusių, kuriose tikrai gali būti pranašesnis už buvusį iki šiol. Visa greičio dėže, variklis ir transmisija likę tie patys. Kai važiuoji iki 190 km/h, kuris yra beveik limitas tam automobiliui nieko negali pakeisti. Manau, kitame ralyje geriau atskleis savo privalumus.
– Kokie Jūsų laukia artimiausi startai?
– Dabar turėjome tris savaitgalius iš eilės lenktynių, bent savaitė laukia pertraukėlė. Vyks automobilio peržiūra ir atnaujinimas, nes išnaudoti kai kurie resursai. Pačiam reikia atsigauti – pamirkyti kojas karštam vandenyje. Už geros savaitės vėl laukia artimiausias Lietuvos čempionato etapas – „Saulės“ ralis. Po to Europos čempionato etapas Rumunijoje – laukia ilgas sezonas.
Vieta | Lenktyninkai | Automobilis | Rezultatas | Vidutinis greitis |
1. | V. Švedas ir Ž. Sakalauskas | Mitsubishi Lancer EVO X | 41:09.8 | 115.66 km/h |
2. | M. Samsonas ir M. Varža | Mitsubishi Lancer EVO IX | +00:07.1 | 115.33 km/h |
3. | R. Čapkauskas ir T. Šipkauskas | Mitsubishi Lancer EVO IX | +02:40.0 | 108.33 km/h |
4. | V. Rožukas ir A. Šošas | Mitsubishi Lancer EVO IX | +02:56.5 | 107.95 km/h |
5. | M. Samuitis ir R. Šaučikovas | Mitsubishi Lancer EVO X | +03:42.6 | 106.10 km/h |
6. | G. Notkus ir D. Strižanas | Mitsubishi Lancer EVO IX | +04:48.4 | 103.57 km/h |
7. | J. Koljonen ir M. Tuhkanen | Subaru Impreza N11 | +05:15.0 | 102.58 km/h |
8. | A. Vaičiūnas ir D. Keraitis | Subaru Impreza WRX STI Spec | +05:29.6 | 102.04 km/h |
9. | R. Dermantas ir I. Jankovskaja | Mitsubishi Lancer EVO VI | +05:45.1 | 101.48 km/h |
10. | A. Janulionis ir Š. Meškys | Mitsubishi Lancer EVO VIII | +05:52.7 | 101.21 km/h |