Jei pastarąjį kartą iš Vilniaus skridote ne vakar ir ne praėjusį mėnesį, tikrai nustebsite pamatę pasikeitusį oro uosto veidą.
Po rekonstrukcijos Tarptautinis Vilniaus oro uostas ne tik išgražėjo, bet ir tapo jaukesnis. Skrydžio laukti dabar kur kas maloniau, patogiau, nes laukimo zonoje galima apsirūpinti viskuo: maistu, gėrimais, lauktuvėmis, suvenyrais. Tad nebereikia nerimauti, jei nespėjote ar ką pamiršote.
Per pusantrų metų čia atidaryta daug naujų parduotuvių: vardinių laikrodžių, mobiliųjų telefonų ir elektronikos priedų, suvenyrų, kelionės prekių. Prieš porą savaičių prekybos paviljoną atidarė tautinio paveldo produkcija prekiaujanti įmonė. Tarptautiniame Vilniaus oro uoste duris atvėrė ir dvi naujos maitinimo vietos.
Didesnis pasirinkimas
Šiuo metu oro uoste veikia net šešios „Travel Value & Duty Free“ parduotuvės, kur parfumerijos ir kosmetikos, alkoholio ir tabako, saldumynų ir žaislų, papuošalų ir kelioninių aksesuarų galima įsigyti pigiau nei vietinėje rinkoje. „Parduotuvės statusas suteikia tokią galimybę, kai kalbame apie tarptautinių vardų parfumerijos ir kosmetikos, alkoholinių gėrimų bei tabako prekes. Nuolatos turime specialių pasiūlymų“, – sakė „Travel Retail Vilnius“ vadovė Orinta Ambrazevičienė.
Vienos pirmųjų neapmuitintų prekių parduotuvių Tarptautiniame Vilniaus oro uoste, „Fragrances International“ direktorius Alanas Levinas sakė, kad jų prekybos vietose oro uoste galima įsigyti selektyviosios kosmetikos gamintojų: „Chanel“, „Dior“, „Gyvenchy“, „Kenzo“, „La Prairie“ ir kitų patraukliausiomis kainomis. Pašnekovas Vilniaus oro uoste mato dideles perspektyvas ir ateityje planuoja plėsti „KristiAnos“ neapmuitintų prekių parduotuves, suteikti lojalumo taškų ir papildomų nuolaidų nuolatiniams „KristiAnos“ tinklo svečiams.
Liepą atsidariusios laikrodžių parduotuvės „Luxury Travel“ direktorius Gintaras Pečiulis akcentuoja, kad jų parduotuvėje oro uoste ne tik patrauklios kainos, bet yra ir įvairių prekės ženklų pasirinkimas – net platesnis nei mieste.
Išskrendant visuomet norisi išsivežti ar nupirkti šalį reprezentuojantį suvenyrą. Tautinio paveldo produktų, unikalių rankų darbo suvenyrų galima rasti visai neseniai atsidariusioje parduotuvėje LTASTE.
„Mūsų asortimentas yra tik natūralūs, kokybiški, unikalūs lietuviški produktai: maisto gaminiai, saldumynai, suvenyrai, natūrali kosmetika, rankų darbo papuošalai. Įmonėms galime pasiūlyti užsisakyti dovanas iš anksto, kurias įvyniosime ir paruošime, kad lauktuves būtų galima atsiimti prieš pat skrydį. Mūsų asortimentas nustebins ne vieną lietuvį, nes patys nelabai žinome, kiek gražių dalykų turime“, – pasakojo LTASTE vadovė Jūratė Panumienė.
Daugiau poilsio vietų
Į skrydį vežėjai kviečia atvykti prieš kelias valandas, o maisto ar gėrimų į vadinamąją steriliąją zoną įsinešti negalima, todėl užkąsti ar atsigerti tampa keblu. Tarptautiniame Vilniaus oro uoste veikia ne vienas maitinimo taškas. Jau daugiau nei metus oro uoste veikiančios „Juta Jazz“ kavinės vadovo Aido Pilkos teigimu, oro uoste yra pastovūs žmonių srautai, nepriklausomai nuo oro sąlygų ir nedaug priklausomai nuo sezoniškumo. Todėl didėjant keleivių srautui, jis mato geras plėtros galimybes. Kad poreikis yra ir jis didėja, rodo tai, kad ne viena kavinė ar restoranas šiemet kreipėsi į oro uostą, nes norėjo plėsti naudojamą plotą. Vilniaus oro uostas prognozuoja, kad kitąmet keleivių skaičius gali augti apie 15 proc.
Pasaulyje populiaraus „Heineken“ prekės ženklo alaus baro vadovė labiau atkreipia dėmesį į oro uosto kliento išskirtinumą.
„Mūsų bare dirba profesionalūs barmenai, kurie supranta, kad keleiviai prieš skrydį gali jaudintis ir būti išsiblaškę. Tad aptarnavimo kokybė, šviežias ir kokybiškas maistas yra privalomas, norint keleivį į lėktuvą išlydėti geros nuotaikos,“ – pasakojo „Heineken“ baro vadovė Irena Markevičiūtė. Ji priduria, kad oro uosto klientai yra kitokie nei eilinėje miesto kavinėje, nes jie neša žinią į svečią šalį apie Lietuvą, todėl oro uoste teikiamos paslaugos turi būti nepriekaištingos.
Tarptautiniame Vilniaus oro uoste veikia ir penki „R-kiosk“ taškai, kur ypač skubantys keleiviai gali nusipirkti gėrimų, užkandžių spaudos ar kitų būtiniausių dalykų. „Nuolat stebime pirkėjų poreikius ir stengiamės suformuoti kiek įmanoma patrauklesnį asortimentą“, – sakė „R-kiosk“ Komercijos ir koncepcijos plėtros departamento direktorius Tomas Jančoras.
Sostinės oro uostas taip pat domisi, kokių paslaugų labiausiai reikia keliaujantiesiems ir nuolat atlieka keleivių apklausas, pagal kurias atsirenka paslaugų tiekėjus. Šiuo metu dar yra likę apie 15 proc. laisvo prekybinio ploto, taigi oro uosto atstovai svarsto kokius operatorius būtų galima ten pakviesti ir laukia Lietuvos įmonių pasiūlymų.
Negalintiems atitrūkti nuo darbų
Tarptautinis Vilniaus oro uostas pasirūpino, kad keleiviai turėtų galimybę efektyviai išnaudoti laukimo valandas. Jame įrengti mobiliųjų telefonų įkrovimo stovai bei šakutės lizdai, todėl galima dirbti kompiuteriu ir nesijaudinti, kad išsikraus baterija.
Ramybės ir privatumo norintys keleiviai gali pakilti vienu aukštu aukščiau ir laukti verslo klube. Į jį gali patekti ne tik verslo klase skrendantys keleiviai, „Priority Pass“, „Diners Club“ ar „Privilege card“ kortelių turėtojai, bet ir įėjimo mokestį susimokėję keleiviai.
„Pastebime, kad į Tarptautinį Vilniaus oro uostą įžengus naujiems oro vežėjams, paskui juos žvalgosi ir nauji paslaugas teikiantys operatoriai. Šiuo metu kalbama apie bendradarbiavimo galimybes su gerai žinomu tarptautiniu „Convenience“ tipo prekyviečių operatoriumi, tarptautiniais valiutos keityklų tinklais, aksesuarų prekeiviais, mažmeninės prekybos tinklais bei įvairias maitinimo paslaugas teikiančiais klientais.
Platesnė keleiviams teikiamų paslaugų įvairovė, kokybės kontrolė ir neaviacinės veiklos pajamų didinimas yra vieni pagrindinių Tarptautinio Vilniaus oro uosto strategijos tikslų“, – aiškino Vilniaus oro uosto Neaviacinių paslaugų skyriaus vadovas Justinas Stepšys.
TIK FAKTAI
Tarptautinis Vilniaus oro uostas kaip savarankiška įmonė veikia nuo 1991 metų rusėjo 30 dienos.
Tarptautinio Vilniaus oro uosto steigėjas – Susisiekimo ministerija.
Jame dirba daugiau nei 300 darbuotojų.
Įmonė užima 326 ha plotą, oro uosto perimetro ilgis – 10,54 km.
S. Antanavičius
Užs. Nr. 1632