Vasario 16-osios išvakarėse Vilniaus Senamiesčio vidurinės mokyklos mokytojas Žilvinas Radavičius jaunimui internete uždavė anksčiau Prezidentės Dalios Grybauskaitės tinklapyje Facebook keltą klausimą: „Ką Jums reiškia Vasario 16-oji?”.
Atsakymai buvo pesimistiški, kupini abejingumo Lietuvai. Esą Vasario 14-oji kai kam svarbesnė, meilės dienos šventės jie nieku gyvu neiškeistų į Vasario 16-ąją. Dalis rašė nemalonius žodžius: „dėjau ant LT“ ir pan.
Vienas nenorėjęs būti įvardintu žmogus teigė: „Kas iš tos Lietuvos beliko? Mano tėvai jau keletą metų uždarbiauja svetimoje šalyje ir nesiskundžia, aš dirbu pas giminaičius, irgi nesiskundžiu. O Lietuva senai praskolinta. Kas metai Lietuva skolinasi milijardus, kas juos sugrąžins – politikams visai nerūpi? Iš Europos gauname mažiau, nei pasiskoliname? Kur nusirito mūsų ekonomika? Sunku būti patriotu, kad viskas iš Lietuvos taip yra vagiama ir išparduodama”.
Deja, tenka manyti, kad transformavosi ženklios visuomenės dalies vertybių sistema. Patriotizmas siejamas su egoizmu. Jeigu aš Lietuvoje uždirbčiau tiek pat, kiek Anglijoje, tai tuoj pat sugrįžčiau atgal, sakė vienas tautietis. Visuomenės, ypač jaunimo tarpe, kaskart nyksta suinteresuotumas būti šalies patriotais, nuolat Lietuvą palieka vis daugiau gyvenimu nusivylusių žmonių. Jie nesijaučia čia reikalingais, nori gyventi gerai dabar, piktinasi valdžios nesiskaitymu su paprastais žmonėmis- žemė, nekilnojamasis turtas išgrobstyti, žemės ūkis sugriautas, darbo užmokestis mažėja, mokesčiai didėja, valdininkams trūksta padorumo...
Pasak apklausos dalyvių, jeigu mūsų ponia Dalia Grybauskaitė, turėtų daugiau galių nei dabar, mūsų padėtis ženkliai pagerėtų. Prezidentės galias dabar riboja Lietuvos Respublikos Konstitucija. Jos Ekscelencija šalyje turi vaidinti daugiau nei idėjinės vadės funkciją. Esą žmonės jai patikėdami šias pareigas, turi daug vilčių, kad pastaroji teigiamai pakeis jų gyvenimą.
Susipažinęs su apklausos atsakymais, Žilvinas Radavičius sukūrė Vasario 16-osios ir Kovo 11-osios susiejimo viename renginyje projektą. Jo tikslas - išaiškinti mokiniams abiejų datų reikšmę, diegti patriotizmą, skatinti visuomenės diskusiją valstybės modernizavimo tema. Nutarta moksleiviams priminti apie Kovo 11-ąją, pasidžiaugti Lietuvos nepriklausomybės dvidešimtmečiu, aplankyti Signatarų namus savotiškai nutiesiant tiltą tarp dabarties ir praeities, leisti vaikams simboliškai pakeliauti laike, sužinoti, kaip buvo iškovota mūsų šalies laisvė, suprasti, kad sunkmetis amžinai nesitęs, todėl turime džiaugtis savo Tėvynės laisve, o kartu ir didesnėmis galimybėmis kažką pakeisti, nieko nekaltinant, o tik konstatuojant būtinybės daug ir padoriai dirbti faktą, neniekinti savo Tėvynės, gerbti bočių perduotas tradicijas.
Siekiant užtikrinti geresnę moksleivių švietimo kokybę, dalyvauti šiame projekte buvo pakviesti muzikologė Jūratė Landsbergytė, disidentė Nijolė Sadūnaitė, Vilniaus Senamiesčio vidurinės mokyklos socialinis pedagogas, intelektualas Miroslav Janč, kiti šviesuoliai. Projektui neliko abejinga ir mokyklos direktorė Liudmila Isajeva, kuri pasirūpino, kad Kovo 11-osios išvakarėse skirtingų dalykų mokytojai dalį laiko skirtų pokalbiui su mokiniais šia tema.